4 طرح جدید برای دکور دیوار پشت تلویزیون

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید تلویزیون را به دیوار نصب کنید، برای زیبایی بیشتر دکوراسیون خانه می‌توانید از این ترفندها برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.
دیوار پشت تلویزیون

تلویزیون یکی از وسایل‌های مهم در خانه است که از نظر طراحان دکوراسیون نیز اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که در هر قسمتی از خانه قرار بگیرد، آن قسمت را به نقطه کانونی در خانه تبدیل می‌کند. از همین روی انتخاب طرحی مناسب برای دکور دیوار پشت تلویزیون اهمیت بسیاری دارد و می‎‎‌تواند به تلویزیون شما جلوه‌ای لوکس و زیبا بدهد. به همین دلیل ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم جدیدترین مدل‌ها را برای تزیین دیوار پشت تلویزیون به شما معرفی کنیم.

جدیدترین طرح‌های 2023 برای دکور دیوار پشت تلویزیون

امروزه با توجه به اینکه متراژ خانه‌ها کوچک شده است، بسیاری از افراد تمایل دارند به جای استفاده از میز تلویزیون که فضای زیادی را اشغال می‌کند، آن را به دیوار نصب کنند. بنابراین بهتر است با انتخاب یک طرح مناسب، دکوراسیون تلویزیون دیواری را به زیباترین شکل ممکن انجام دهند. برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون می‌توانید از ترفندهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم استفاده کنید.

دیوار تلویزیون

دکوراسیون تلویزیون دیواری با کناف

دکور دیوار پشت تلویزیون با کناف یکی از محبوب‌ترین روش‌ها است که می‌تواند جلوه‌ای شیک و زیبا به دکوراسیون خانه شما ببخشد؛ شکل کناف می‌تواند مستطیلی، مربعی یا گرد باشد، که باید با طراحی دیوار و تلویزیون همخوانی داشته باشد. برای انتخاب این طرح لازم است به یک‌سری نکات توجه داشته باشید:

  • برای دکور دیوار پشت تلویزیون با کناف باید به سبک دکوراسیون خانه توجه کنید؛ برای مثال اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است، می‌توانید از طرح‌های زینتی استفاده کنید و چنانچه دکوراسیون شما به سبک مدرن است، بهتر است از طرح‌های ساده و خطی برای کناف استفاده کنید.
  • نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، انتخاب ابعاد کناف برای تلویزیون دیواری است؛ در انتخاب ابعاد باید اندازه تلویزیون را در نظر بگیرید. کناف باید به گونه‌ای طراحی شود که تلویزیون را به طور کامل در بر بگیرد.

دیوار تلویزیون

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با چوب

اگر علاقه دارید که دیوار پشت تلویزیون مدرن باشد، می‌توانید دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف را انتخاب کنید؛ استفاده از طرح باعث می‌شود حس طبیعی و دوست داشتنی در خانه جریان داشته باشد. اما توجه داشته باشید که در انتخاب چوب برای دکوراسیون تلویزیون دیواری، باید به سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی‌تان توجه کنید. می‌توانید از چوب‌های نرم مانند درختان ماهونی و بلوط استفاده کنید. برای این طرح می‌توانید مانند تصویر زیر از تیرچه‌های چوبی یا برش‌های چوبی با طرح‌های هندسی استفاده کنید و آن‌ها را به صورت قابی دور تلویزیون قرار دهید. همچنین می‌توانید یک دیوار چوبی با رنگ یا نقاشی خاصی طراحی کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین چیدمان مبل برای انواع پذیرایی‌ها

دیوار پشت تلویزیون

دکور دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

استفاده از سنگ آنتیک در دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، یکی از روش‌های متفاوت و جذاب است که جلوه‌ استثنایی و طبیعی به  فضای داخلی خانه می‌بخشد. برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک انتخاب نوع سنگ اهمیت بسیاری دارد. بهترین نوع سنگ آنتیک با طرح‌های رومی، پرتوان و یونانی است. سعی کنید سنگی را که انتخاب می‌کنید با بقیه عناصر دکوراسیون هماهنگی داشته باشد.

برای نصب سنگ آنتیک در دیوار پشت تلویزیون، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید سنگ‌ها را به صورت یک دیوار کامل نصب کنید و در کنار تلویزیون، جلوه‌ی یک دیوار سنگی زیبا ایجاد کنید؛ یا اینکه سنگ‌ها را به صورت قاب یا پنل‌های کوچکتر در اطراف تلویزیون قرار داده و آن‌ها را به صورت هندسی و خلاقانه با هم ترکیب کنید.

دیوار پشت تلویزیون

رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون

انتخاب رنگ‌های مناسب برای نقاشی دیوار پشت تلویزیون بسیار مهم است. رنگ انتخابی باید با دیگر عناصر دکوراسیون و سلیقه شما هماهنگی داشته باشد. می‌توانید برای جلوه‌ بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید، یا برای ایجاد حس آرامش از رنگ‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید. برای نقاشی دیوار پشت تلویزیون، می‌توانید از تکنیک‌های مختلف نقاشی مانند رنگ آمیزی با قلم مداد، پاشیدن رنگ، استفاده از ماسکینگ و غیره استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش ست کردن فرش طوسی با مبل و پرده

تعداد کلمات مطلب: 635

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان پذیرایی مربعی مدرن، تلفیقی از سادگی و زیبایی

چیدمان پذیرایی مربعی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهری شیک و امر…