5 کاربرد شگفت‌انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر زمان زیادی را به تمیز کردن خانه اختصاص داده‌اید بازهم به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید، کافی است این روش را امتحان کنید.
تمیز کردن خانه
تمیز کردن خانه خصوصا برای خانم‌های شاغل که وقت کمی دارند بسیار مشکل است؛ اما اگر فوت‎ و فن تمیزی خانه را بدانید به راحتی می‌توانید با کمترین زحمت، خانه‌ای همیشه مرتب داشته باشید. برای تمیزی نقاط مختلف خانه، همیشه نیاز نیست که از یک مواد شوینده قوی استفاده کنید، چرا که می‌توانید با واکس ماشین به راحتی سطوح مختلف خانه را تمیز کنید. برای آشنایی با بهترین روش تمیزی خانه با دلتامگ همراه باشید.

کاربرد واکس ماشین برای تمیز کردن خانه

همه ما برای تمیز کردن اتومبیل، از واکس‌ماشین استفاده می‌کنیم؛ اما علاوه بر خودرو، می‌توان از واکس ماشین در تمیز کردن خانه نیز استفاده کرد. اگر از خود می‌پرسید که برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم، در ادامه مطلب وسایلی را که می‌توان با واکس تمیز و براق کرد، به شما معرفی می‌کنیم.

تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه و از بین بردن کپک 

اگر روی سطح کاشی یا شیر آب کپک‌هایی را مشاهده می‌کنید، بهترین راه تمیزی خانه و از بین بردن این کپک‌ها، استفاده از واکس اتومبیل است. در این روش کافی است قسمت کپک زده را ابتدا به روش معمولی تمیز کنید، سپس یک لایه واکس اتومبیل را به داخل و خارج سطح مورد نظر بمالید کمی صبر کنید و بعد با یک پارچه تمیز و خشک آن را  پاک کنید؛ اینگونه علاوه بر تمیز شدن محیط از رشد مجدد کپک جلوگیری می‌شود.

تمیز کردن خانه

پاک کردن آینه با واکس ماشین

بهترین روش تمیز کردن آینه حمام و رهایی از بخار آینه هنگام دوش گرفتن، تمیز کردن آن با واکس‌ماشین است. برای استفاده از این روش لازم است در ابتدا یک پارچه‌ نرم تهیه کنید؛ بهتر است جنس پارچ میکروفایبر یا نخی باشد تا از ایجاد خراش روی آینه جلوگیری کند. در مرحله بعد لازم است که یک بار آینه را با پارچه تمیز کنید تا لکه‌های روی آن از بین برود؛ سپس کمی واکس ماشین را روی آینه بمالید و به صورت دورانی به تمام سطح پخش کنید، در نهایت با استفاده از یک تکه دیگر پارچه تمام واکس را از روی آینه به خوبی پاک کنید. توجه داشته باشید که از این روش نمی‌توان برای تمیز کردن آینه‌های مختلف استفاده کرد؛ مخصوصا بر روی آینه‌های دارای پوشش‌های ویژه یا مات، زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به پوشش آینه شود.

مطلب پیشنهادی:  کاربردهای عجیب نوشابه در نظافت منزل

 از بین بردن لکه و اثر انگشت روی سطوح مختلف

بسیاری از ما هنگام تمیز کردن خانه، شاهد لکه شدن وسایل برقی در آشپزخانه هستیم، خصوصا اگر جنس آن وسایل سیلور باشند؛ چرا که لکه روی آن‌ها بیشتر مشخص است. از دیگر کاربردهای واکس اتومبیل در تمیزی خانه، پاک کردن این لکه‌ها است.  برای از بین بردن این لکه‌ها کمی واکس را روی سطح مورد نظر بمالید و با دستمال به خوبی پاک کنید؛ اینگونه خواهید دید که وسیله موردنظر شما برق می‌زند.

تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه و برق انداختن اجاق گاز

اجاق گاز و دیوارهای اطراف آن، به دلیل اینکه مدام در معرض چربی و مواد غذایی قرار دارند، به سرعت کثیف می‌شوند؛ بهترین راه برای پاک کردن چربی گاز، استفاده از واکس‌ماشین است.

تمیز کردن خانه

افزایش طول عمر مبلمان و وسایل چوبی

بهترین راه برای افزایش طول عمر مبلمان هنگام تمیزی خانه، استفاده از واکس‌ماشین است. اگر نگران زنگ زدن پایه‌های فلزی و یا کنده شدن پایه‌های چوبی مبل خود هستید، می‌توانید با مالیدن مقداری واکس ماشین به این قسمت‌ها، دوام آن را بالا ببرید.

پیشنهاد مطالعه: 3 ترکیب خانگی و موثر برای از بین بردن سوسک در خانه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…