4 نشانه که به شما می‌گوید هود مخفی بهتر است یا روکار

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنگام خرید هود بین دو مدل روکار و توکار آن مردد هستید، برای آشنایی با مزایا و معایب هریک از آن‌ها با ما همراه باشید.
هود مخفی

امروزه وجود هود برای آشپزخانه ضروری است و استقبال مردم از این کالا باعث شده تنوع بسیاری در طرح آن ایجاد شود؛ با توجه به اینکه  آشپزخانه قلب خانه است و روزانه غذاهای متنوعی در آن طبخ می‌شود؛ بنابراین قرار دادن هود در آشپزخانه به بهبود هوای محیط بسیار کمک می‌کند؛ هود مناسب برای آشپزخانه به چند نوع هود مخفی، هود شیبدار، هود شومینه ای و هود جزیره‌ای تقسیم می‌شوند که انتخاب هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد؛ اگر قصد خرید هود ارزان قیمت برای آشپزخانه را دارید، امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم مزایا و معایب هود توکار و روکار را برای شما شرح دهیم. بنابراین اگر به دنبال این هستید که بدانید هود توکار بهتر است یا روکار؟ با ما همراه باشد.

مقایسه هود مخفی و روکار برای آشپزخانه

بسیاری از افراد هنگام خرید هود با این سوال مواجه می‌شوند که هود توکار بخریم یا روکار؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم هود روکار به انواع مدل‌های مورب، شومینه‌ای و جزیره تقسیم می‌شوند. هود توکار نیز در انواع مدل‌های زیر کابینتی، کشویی و مخفی تقسیم می‌شوند که هود توکار مخفی از طرفداران بسیاری برخوردار است و برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

هود مخفی

مزایای هود توکار برای آشپزخانه

مزایای هود مخفی باعث شده که افراد بسیاری تمایل به خرید این مدل هود توکار را داشته باشند؛ از مهم‌ترین مزایای این مدل هود ایجاد فضای یکپارچه در آشپزخانه است و با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شود و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. از سوی دیگر این مدل هود به دلیل قرار گرفتن در کابینت، صدای کمتری تولید و به حفظ آرامش در آشپزخانه کمک می‌کند و در آخر تمیز کردن هود مخفی به دلیل قرار گرفتن در کابینت بسیار راحت است.

مهم‌ترین ویژگی هود توکار، قدرت جذب بالا است؛ قدرت جذب بو در این هودها 300 الی 900 درجه است که هنگام خرید با توجه به متراژ آشپزخانه باید یکی از  آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال اگر آشپزخانه شما 9 متر باشد و ارتفاع آن 2.70 باشد؛ در نتیجه آشپزخانه شما 24 متر مکعب حجم دارد؛ بنابراین باید هودی را انتخاب کنید که قدرت آن 365 باشد.

مطلب پیشنهادی:  با این دیوارپوش، خانه ساده خود را لوکس کنید

هود مخفی

مزایای هود روکار

هود روکار نیز مزایای متعددی و از دیرباز تا کنون مورد توجه افراد بسیار قرار دارد؛ با توجه به اینکه این مدل هود روی گاز نصب می‌شود و در معرض دید قرار دارد، نصب آن‌ نیاز به دقت بیشتری دارد. قدرت مکش بو در این مدل هود نیز بسیار عالی است؛ هود روکار در طرح‌های مختلفی در بازار موجود است که به راحتی می‌توانید متناسب با دکوراسیون آشپزخانه یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مزایای هود روکار 

معایب هود مخفی

در کنار مزایای بسیاری که این مدل هودها دارند، قطعا معایبی نیز دارند؛ شما حتی اگر بهترین مارک هود مخفی را هم خریداری کنید، اما باز هم نواقصی در آن وجود دارد. طراحی و ساختاری که برای جایگزینی هود در کابینت نیاز است، باعث می‌شود هزینه نصب هود توکار بیشتر از مدل‌ها دیگر باشد. قرار دادن هود داخل کابینت باعث می‌شود فضای محدودتری برای قرار دادن وسایل در کابینت داشته باشید. در نهایت تعمیر و نگهداری هود توکار دشوار است؛ چرا که برای تعمیر و یا تمیزکاری هود، باید آن را از داخل کابینت یا پنل جدا کرده و سپس دوباره نصب کنید که می‌تواند زمان‌بر و آزاردهنده باشد.

معایب هود روکار

از مهم‌ترین معایب هود روکار، فضای مناسب برای نصب در آشپزخانه است. اگر آشپزخانه شما فضای محدودی دارد، ممکن است نتوانید به راحتی هود روکار را نصب کنید. این مدل هود معمولاً به عنوان یک قطعه بزرگ در آشپزخانه قرار می‌گیرد و ممکن است ظاهر زیبایی را به همراه داشته باشد. این ممکن است با طرح و دکوراسیون آشپزخانه شما همخوانی نکند و محدودیتی در طرح دلخواهتان ایجاد کند. علاوه بر آن هود روکار معمولاً برخلاف هود مخفی، قدرت خنک‌کنندگی کمتری دارد و ممکن است نتواند در فضاهای بزرگ بخار مجود در فضا را به طور کامل از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…