2 روش کاربردی برای جمع کردن خرده شیشه از روی فرش

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جمع کردن شیشه روی فرش با کمترین آسیب به فرش و خودتان می‌تواند کاری دقیق و حساس باشد؛ به همین دلیل در این مطلب دو روش کاربردی و ایمن را برای شما توضیح داده‌ایم.
 جمع کردن خرده شیشه از روی فرش

برای بسیاری از ما پیش آمده که با شکستن لیوان یا شیشه پنجره، نگران آسیب رسیدن به اطرافیانمان باشیم؛ به همین دلیل مهم‌ترین دغدغه ما در چنین مواقعی جمع کردن خرده شیشه از روی فرش است به گونه‌ای که به ما و فرش آسیبی نرسد؛ از همین رو در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش‌های ساده و کاربردی را به شما معرفی کنیم.

نحوه صحیح جمع کردن خرده شیشه از روی فرش

مهم‌ترین کاری که باید در این زمان انجام دهید، دور کردن بچه‌ها یا حیوانات خانگی از محیط است؛ سپس به نوع وسیله شکسته شده دقت کنید، اگر لامپ یا مهتابی شکسته شده، به دلیل وجود جیوه؛ شیوه جمع کردن آن متفاوت است. در قدم بعدی اگر پا برهنه هستید، یک پاپوش مناسب تهیه کنید تا از صدمه به پا جلوگیری شود. سپس تکه‌های بزرگ شیشه را به آرامی و با دقت از روی فرش جمع کنید؛ در نهایت برای جمع کردن خرده شیشه‌ها به روش زیر عمل کنید.

 جمع کردن خرده شیشه از روی فرش

جمع کردن خرده شیشه از روی فرش با استفاده از دستکش

استفاده از دستکش برای پاک کردن خرده شیشه روی فرش، روش کاربردی و موثر است؛ ابتدا دستکش مناسبی را تهیه کنید بهتر است جنس دستکش لاتکس باشد؛ چرا که این مواد قابلیت محافظت از دست شما در برابر بریدگی‌ها را دارند. سپس یک تکه نوار چسب به اندازه ۳۰ سانتی‌متر را جدا کنید و در حالی که دو سمت آن را گرفته‌اید، آن را محکم روی مکانی که خرده شیشه ریخته است، بچسبانید. برای اطمینان از پاک شدن خرده شیشه‌ها چند بار این روند را ادامه دهید. در نهایت با استفاده از جاروبرقی به خوبی محیط را تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  چرا تشنه می‎شویم؟

 جمع کردن خرده شیشه از روی فرش

استفاده از کاغذ برای جمع کردن خرده شیشه از روی فرش

استفاده از کاغذ برای جمع کردن خرده شیشه از روی فرش می‌تواند یک روش مناسب باشد. این روش به شما کمک می‌کند تا خرده‌های شیشه را به طور ایمن جمع آوری کنید. در ابتدا از دستکش برای محافظت از دست خود استفاده کنید؛ سپس قطعه کاغذی را بردارید و آن را تا حد امکان صاف کنید. کاغذ به دلیل خاصیت الکتریسیته به راحتی می‌تواند شیشه‌ها را به خود جذب کند؛ در این مرحله با احتیاط کاغذ را به سطح فرش بکشید؛ توجه داشته باشید که بعد از برداشتن هر قطعه شیشه، قطعه کاغذ را با دقت در سطل زباله قرار دهید و از یک کاغذ جدید برای قطعات شیشه بعدی استفاده کنید.

یک نظر

  1. شادی

    27 دی 1402 در 9:40 ق.ظ

    درود برشما آموزش‌های شما بسیار عالی و کاربردی است ممنون👌👌👌👌👌

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…