خطر! این نقاط کثیف ترین جای خانه شما هستند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی از نقاط در خانه وجود دارند که ممکن است از نظر بسیاری از ما تمیز باشند، اما باید گفت این مکان‌ها بسیار آلوده هستند و برای تمیز کردن آن باید هرچه زودتر اقدام کنید.
کثیف ترین جای خانه

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که کثیف ترین جای خانه مربوط به سرویس بهداشتی، وان حمام و یا سینک ظرفشویی است؛ اما باید گفت که این تصور اشتباه است. در خانه هر یک از ما مکان‌هایی هستند که برای نظافت زیاد به چشم نمی‌آیند و نسبت به تمیزی آن‌ها بی‌تفاوت هستیم؛ در حالی که تمیز نکردن این مکان‌ها می‌تواند سلامت ما و عزیزانمان را به خطر بیندازد. برای آشنایی با نقاط کثیف خانه، با دلتامگ همراه باشید.

کثیف ترین نقاط خانه چه جاهایی است؟

کثیف ترین جای خانه

روش صحیح نظافت منزل می‌تواند بسیار به ما کمک کند تا راحت‌تر نقاط کثیف خانه را پیدا کنیم؛ پیدا کردن این نقاط نیاز به کمی دقت دارد و نظافت روزانه و خشبو نگه داشتن خانه به تنهایی کافی نیست.

 لامپ‌ها

آیا به یاد دارید آخرین باری که لامپ‌های خانه‌تان را تمیز کردید چه زمانی بود؟ برای بسیاری از ما پیش آمده که تا کنون به فکر تمیزی این قسمت از خانه نباشیم؛ اما باید بدانید که لامپ‌ها کثیف ترین جای خانه هستند که مانند آهنربا گردو‌خاک را به خود جذب می‌کنند. تنها راهی که می‌توان میزان کثیفی لامپ‌ها تشخیص داد، کم شدن شدت نور آن است.

کثیف ترین جای خانه

سرشیر آب جزو کثیف ترین جای خانه

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد سرشیر آب‌ها وجود دارد این است که شیرهای آب بسیار مستعد رسوبات آب سخت، تجمع مواد معدنی و کپک هستند در نتیجه جزو آلوده ترین قسمت خانه به شمار می‌آیند؛ بنابراین تمیزی آن‌ها بسیار مهم است. چرا که ممکن است هنگام شستن ظروف و یا حتی مسواک زدن، در تماس با شیر آب قرار گیرد و سلامتی شما را به خطر بیندازد.

کثیف ترین جای خانه

 چارچوب درب‌وپنجره

با توجه به نوع ساختمان ممکن است برای همه ما این امکان وود نداشته باشد که به راحتی به درب و پنجره‌ها دسترسی داشته باشیم؛ از سوی دیگر بسیاری از ما حتی به این موضوع فکر نمی‌کنیم که یکی از کثیف ترین جای خانه می‌تواند همین مکان باشد. ولی باید توجه داشته باشید، گردوغبار در هرجایی که بنشیند، جمع می‌شود و اندک‌اندک آلودگی را گسترش می‌دهد تا به یکی از کثیف ترین نقاط خانه تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌‌های روشویی دستشویی ترند ۲۰۲۴

 پشت تلویزیون از کثیف ترین جای خانه

همه ما هنگام نظافت روزانه منزل وقتی نوبت به تمیزکردن تلویزیون می‌رسد، ابتدا به سراغ صفحه تلویزیون می‌رویم چرا که لکه‌ها و گردوغبار روی آن را مشاهده می‌کنیم؛ اما لازم است بدانید که یکی دیگر از نقاط آلوده در خانه شما، پشت تلویزیون است که تمیز کردن آن اهمیت بسیار دارد؛ خصوصا اگر در خانه فرزند خردسالی داشته باشیم که ممکن است با دست زدن به این قسمت مریض شود.

کثیف ترین جای خانه

فیلتر ماشین ظرف‌شویی

ماشین ظرف‌شویی به دلیل استفاده مکرر و شستن ظرف‌ها در آن، نیاز به تمیزی هفتگی دارد. آیا تا به حال به فیلتر ماشین ظرفشویی دقت کرده‌اید؟ این قسمت از ماشین ظرفشویی به دلیل اینکه با انواع چربی‌های مواد غذایی سروکار دارد، بسیار مستعد کثیفی است و تمیز نکردن آن می‌تواند رای سلامت ما مضر باشد.

پیشنهاد مطالعه: 5 نکته کاربردی برای چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…