رابطه نامشروعی که مجازاتش اعدام است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رابطه نامشروع به معنی برقراری رابطه جنسی بین دو نفر بدون ازدواج قانونی است. این رابطه نامشروع گاهی ممکن است مجازات اعدام داشته باشد.
مجازات اعدام برای رابطه نامشروع

مجازات اعدام برای رابطه نامشروع یکی از انواع مجازات‌ها برای این رابطه در قانون است. رابطه نامشروع و زنا دو مفهوم متفاوت هستند. در اصطلاح حقوقی، رابطه نامشروع به معنای رابطه بین زن و مرد خارج از ازدواج گفته می‌شود که در برخی جوامع به‌عنوان جرم شناخته می‌شود. درحالی‌که زنا به معنای رابطه جنسی بین دو نفر بدون ازدواج است که در برخی دیگر از جوامع، به عنوان جرم شناخته می‌شود. همراه دلتا مگ باشید.

مجازات اعدام برای رابطه نامشروع

رابطه نامشروع انواع مختلفی دارد:

  • رابطه نامشروع دون زنا (غیر زنا)
  • و رابطه نامشروع زنا

رابطه نامشروع دون زنا

یکی از انواع رابطه نامشروع، رابطه نامشروع دون زنا است که طبق قانون مجازات اسلامی و ماده ۶۳۷ این قانون منظور از این روابط آن روابط است که منجر به رابطه نامشروع نمی‌شوند. مثل بوسیدن، بغل‌کردن یا هم‌بستر شدن.

همچنین نکته مهم باید گفت که این رابطه باید به‌صورت مادی و فیزیکی باشد؛ بنابراین از روی شهوت اگر باشد مثل چشمک‌زدن یا یک لبخند عاشقانه در این دسته قرار نمی‌گیرند.

طبق قانون برای کسانی که عمل بوسیدن و هم‌بستر شدن را انجام داده‌اند مجازات شلاق حداکثر تا ۹۹ ضربه در نظر گرفته می‌شود و چنانچه عمل با عنف (زور) و از روی اکراه باشد برای اکراه‌کننده تعزیر در نظر گرفته خواهد شد که مجازات وی معمولاً ۷۵ ضربه شلاق است.

 رابطه نامشروع منجر به زنا

در بسیاری از کشورها، رابطه نامشروع و زنا به‌عنوان جرم شناخته شده است و در صورت مشاهده و مستندسازی برای آن، مجازات قانونی قابل‌تعقیب است. در برخی از کشورها، رابطه نامشروع ممکن است منجر به تنبیهات اجتماعی و فرهنگی شود، مانند رد صلاحیت برای ازدواج در برخی از فرهنگ‌ها.

لازم به ذکر است که در برخی کشورها، مانند ایران، رابطه نامشروع به‌عنوان جرم شناخته شده است و منجر به مجازات قانونی می‌شود. در این کشور، رابطه جنسی بدون ازدواج به‌عنوان جرمی به نام “رابطه غیراخلاقی” در قانون شناخته شده و با مجازات‌هایی مانند حبس، شلاق و یا جریمه قابل‌تعقیب است.

به همین دلیل، در این کشور، برخورد با روابط نامشروع بسیار سخت‌گیرانه است و شخصی که این جرم را ارتکاب کند، ممکن است به‌شدت تحت‌فشار و رسوایی قرار گیرد و حتی اگر به مجازات قانونی معرفی نشود، به دلایل فرهنگی و اجتماعی ناموفق به ازدواج با شخصی دیگر شود.

در نهایت، برقراری رابطه نامشروع در هر کشوری ممکن است باعث پیامدهای مختلفی شود و درهرصورت، باید به حقوق شخصی و قانونی هر دو طرف احترام گذاشته شود.

مطلب پیشنهادی:  چگونه بر اساس تئوری انتخاب رفتار کنیم؟

اگر رابطه بین دو زن و مرد که به سن بلوغ رسیده‌اند و هیچ‌گونه صیغه عقد و محرمیتی بین آن‌ها نیست منجر به رابطه جنسی و زنا شود، رابطه نامشروع منجر به زنا تلقی و مجازات زنا برای آن در نظر گرفته می‌شود و بسته به اینکه چه زنایی باشد مجازات خاص خود را در پی خواهد داشت.

چنان‌که زنای با محارم نسبی موجب اعدام مرد و زن است یا زنای به عنف (زور) باشد، باز هم اعدام را در پی دارد. حد زنا برای کسی که همسر داشته و در دسترس او بوده‌اند و امکان برقراری رابطه جنسی با آن‌ها بوده است (زنای محصن و محصنه) سنگسار است.

 رابطه نامشروع منجر به زنا

مجازات زنا

در قانون اسلامی، زنا به‌عنوان یکی از جرایم خطیر شناخته شده است. زنا به معنای رابطه جنسی نامشروع بین دو نفر است که یکی یا هر دوی آنها متأهل هستند؛ بنابراین، زنا به‌صورت خاص تنها برای افراد متأهل قابل‌اعمال است و درصورتی‌که دو نفر به‌صورت رسمی ازدواج کرده باشند، هرگونه رابطه جنسی بین آنها به‌عنوان رابطه شرعی در نظر گرفته می‌شود و مجازاتی در برابر آن تعیین نمی‌شود.

مجازات زنا برای مردان و زنان متفاوت است. برای مردان مجازات زنا شلاق است که بسته به شرایط مختلف، تعداد ضربات مجازات ممکن است متفاوت باشد. برای زنان مجازات زنا، سنگسار است که نیز تعداد سنگ‌های پرتاب شده ممکن است بسته به شرایط مختلف متفاوت باشد.

مجازات زنا در حقیقت یکی از مواردی است که در شریعت اسلامی به‌منظور حفظ اخلاق و عفت جامعه تعیین شده است. اما درعین‌حال، باید توجه داشت که در اسلام همواره انسان و حفظ حقوق و عدالت بسیار ارزشمند است و به همین دلیل نیز قوانینی برای حفظ حقوق زنان و مردان وجود دارد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که قوانین مربوط به زنا در جوامع مختلف ممکن است متفاوت باشند و در برخی جوامع، این جرم ممکن است با مجازات‌های دیگری مثل حبس یا جرم‌های مالی تعقیب شود.

مجازات زنا

پیشنهاد مطالعه: در چه شرایطی حقوق مستمری‌بگیران قطع می‌شود؟

تعداد کلمات مطلب: 725

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شیرینی میکادو مجلسی با نصف پیمانه آرد نخودچی

شیرینی میکادو جزو آن دسته از دسرهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ با توجه به …