با این روش‌های خانگی جای زخم و بخیه را از بین ببرید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد دارند، جای زخم و بخیه است که برای آن هزینه‌های زیادی نیز می‌کنند؛ اما لازم نیست همیشه با هزینه‌های بالا مشکل را حل کرد بلکه می‌توان با راه‌های خانگی آن‌ها را درمان کرد.
از بین بردن جای زخم و بخیه

از بین بردن جای زخم و بخیه با روش‌های خانگی تا حدودی مؤثر هستند و می‌تواند اثر زخم را کاهش دهد. امروزه انواع مختلفی از روش‌های غیرجراحی و جراحی برای درمان و ترمیم جای بخیه و زخم مورداستفاده قرار می‌گیرد. همراه دلتا مگ باشید.

از بین بردن جای زخم و بخیه

برای از بین بردن جای زخم و بخیه ممکن است لوسیون‌های مختلف و کرم‌های جدیدی وجود داشته باشد؛ اما برخی از افراد تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند یا به آن‌ها حساسیت دارند؛ بنابراین از روش‌های خانگی استفاده می‌کنند.

از بین بردن جای زخم و بخیه با آب پیاز

یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن جای زخم و بخیه استفاده از عصاره پیاز است. طبق تحقیقات نشان‌داده‌شده است که عصاره پیاز بعد از 4 هفته، جای زخم و بخیه را تا حدودی کم‌رنگ‌تر و بهتر می‌کند. زیرا افرادی که از ژل عصاره پیاز استفاده کردند گزارش بهبود در بافت زخم، نرمی، قرمزی و ظاهر کلی پس از 4 هفته را دادند.

از بین بردن جای زخم و بخیه با آب پیاز

از بین بردن جای زخم و بخیه روغن نارگیل

برای این روش باید مقداری از روغن نارگیل را گرم کنید و روغن گم‌شده را روی کف دست خود قرار دهید و آن را به مدت 5 الی 10 دقیقه روی محل زخم ماساژ دهید. حالا بگذارید 1 ساعت روی پوستتان بماند تا روغن جذب پوستتان شود. برای گرفتن نتیجه بهتر 2-4 بار در روز این روند را تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:  راز جزیره ایستر و سرهای بدون بدن آن!

درمان جای زخم و بخیه با روغن‌زیتون

یکی از بهتری راه‌ها برای از بیم بردن جای زخم و بخیه، استفاده از روغن‌زیتون است. برای این کار لازم است مقداری از روغن را گرم کنید و به حالت دایره‌وار روی محل موردنظر ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کنید، سپس ماساژ دهید. روغن را با یک دستمال تمیز پاک کنید. شما هم چنین می‌توانید روغن را یک شب بر روی پوست خود رها کنید.

برای تأثیر بهتر لازم است کمی روغن اسطوخودوس  را با روغن‌زیتون مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید. هر کدام از این درمان‌ها را چندین بار در روز تکرار کنید تا نتیجه دل‌خواه را به دست آورید.

درمان جای زخم و بخیه با روغن زیتون

پیشنهاد مطالعه: از بین بردن مشکلات پوستی، با چند ماسک ارزان

تعداد کلمات مطلب: 363

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

نشانه های مخفی در مردان که بیانگر عشق جنون آمیز آن هاست

نشانه‌های دوست داشتن پنهانی مردان را می‌دانید؟ ممکن است احساس کنید که شخصی شما را پنهانی د…