خواص گلیسیرین برای پوست بی‌نظیر است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن بوده که عامل اصلی زیبایی صورت است. بنابراین باید سعی کنید به آن رسیدگی کنید تا همیشه جوان و باطراوت باشد.
خواص گلیسیرین برای پوست

خواص گلیسیرین برای پوست آن‌قدر زیاد هستند که از باورتان خارج است. از سال‌های دور تا به امروز مادربزرگ‌ها از این روغن برای پوست و موهای خود استفاده می‌کردند و همیشه هم تأثیر آن را دیده‌اند. همراه دلتا مگ باشید تا با این روغن جوان شوید.

خواص گلیسیرین

خواص گلیسیرین برای پوست

در این مطلب به چند مورد از این خواص اشاره می‌کنیم.

پیشگیری از چین‌وچروک پوست

یکی از خواص گلیسیرین برای پوست پیشگیری از چین‌وچروک پوست است. گلیسیرین به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی که دارد می‌تواند پوست شماره مرطوب نگه داشته و از چین‌وچروک پوستتان پیشگیری کند؛ بنابراین با استفاده از آن شما یک‌پوست جوان و شاداب خواهید داشت.

برای تأثیر بیشتر گلیسیرین، یک قاشق‌چای‌خوری گلیسیرین را با یک قاشق‌چای‌خوری روغن ویتامین E ترکیب کنید، صورت و گردن خود را با این ترکیب به‌آرامی ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

حفظ طراوت پوست با گلیسیرین

یکی دیگر از خواص گلیسیرین برای پوست حفظ رطوبت پوست است. گلیسیرین باتوجه‌به رساندن رطوبت خوب به پوست، همچنین تنظیم‌کردن pH  پوست، باعث ازبین‌بردن لک و آسیب‌های پوستی می‌شود؛ بنابراین این ماده فوق‌العاده، پوستتان را نرم و درخشان می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  شیک‌ترین رنگ رژ لب که در سال جدید شدیدا مد شده‌اند

برای ساختن یک تونر فوق‌العاده برای پوست با گلیسیرین باید یک قاشق‌چای‌خوری گلیسیرین را با 2 قاشق غذاخوری گلاب به‌خوبی ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، این تونر را روی پوست تمیزتان اسپری کنید. هر روز این کار را انجام دهید. می‌توانید این تونر خانگی را یک هفته در یخچال نگه دارید.

درمان زبری پوست با گلیسیرین

درمان زبری پوست با گلیسیرین

خشک‌شدن پوست ممکن است در هر صلی برای شما ایجاد شود که بسیار ناراحت‌کننده است. برای ازبین‌بردن خشکی پوست بهترین را استفاده از گلیسیرین است. برای درمان خشکی باید مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و به کار برید.

برای نرم و سفیدکردن دست هم می‌توانید از گلیسیرین استفاده کنید، به این طریق که مقداری عسل و آب لیموترش را مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی دست‌ها بمالید و سپس بشویید.

پیشنهاد مطالعه: با شیر پوستتان را درخشان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…