نکات خانه داری مهم که شاید نشنیده باشید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه داری برای خیلی از افراد کاری سخت و سنگین است، در صورتی که با دانستن نکات آن می‌توان خیلی راحت از پس کارها و نظافت خانه برآمد.
نکات خانه داری

بی‌شک همه شما با نکات و جزئیات بزرگ و کوچک خانه‌داری تا حدودی آشنایی دارید اما اگر دوست دارید در امر خانه‌داری حرفه‌ای‌تر عمل کنید. با ما در دلتا مگ همراه باشید تا با نکات خانه داری جهت تمیز کردن خانه بیشتر آشنا شویم.

چطور لوستر خانه را تمیز کنیم؟

چطور لوستر خانه را تمیز کنیم؟

لامپ‌ها یا لوسترها بخش مهمی از دکوراسیون منزل هستند که نور را تامین و خانه را زیبا می‌کنند. اما لوسترها به علت گرد و غبار موجود در هوا به سرعت کثیف شده و نمای اولیه خود را از دست می‌دهند. برای تمیز کردن لوستر لازم نیست همیشه خود را به مشقت بیندازید و قطعات آن را جدا کنید بلکه شما می‌توانید با راهکارهای زیر بدون جدا کردن قطعات به برق انداختن لوستر خود بپردازید.

  • با استفاده از الکل
  • با آب ولرم و سرکه
  • تمیز کردن لوستر با لیموترش
  • استفاده از دستکش‌های پنبه‌ای
  • با دستمال نمدار

نکات خانه داری و تمیز کردن کف خانه

کف خانه شما بخشی از دکور منزل هستند که اگر بتوانید آن‌ها را زیبا نگه دارید، یک جنبه زیبا از خانه خود را به دیگران نشان خواهید داد. برای نگه داشتن کف‌های براق، باید بدانید که جنس آن از چیست؛ چوب، گرانیت، کاشی‌های سرامیکی و غیره. اگر می‌خواهید کفپوش‌های خانه‌تان عمر طولانی‌تری داشته باشد، حتما به جنس آن دقت کنید.

نکات جرم‌گیری کاشی و سرامیک خانه

جرم‌گیری کاشی و سرامیک یکی از اساسی‌ترین نکات خانه داری است که با کمک آن می‌توانید حمام و سرویس بهداشتی خود را برق بیندازید. برای این منظور کافی است با کمک کمی دوغاب و دستمال فاصله‌های بین کاشی‌ها را پر کنید تا کاشی و سرامیک شما مثل خانه نو بدرخشد.

مطلب پیشنهادی:  با این ۳ روش ساده، ذهن خود را آرام کنید

نکات خانه داری و تمیز کردن دیوار

کم‌کم زمان کنار زدن پرده‌ها و درخشش نور صبحگاهی روی دیوار خانه است. مطمئنا دیدن یک دیوار پر از لک و دوده گرفته، صبح بهاری شما را خراب می‌کند، پس بد نیست که برای لکه‌های روی دیوار چاره‌ای بیندیشید. پاک کردن دیوارها برخلاف آنچه تصور می‌کنید کار سختی نیست، اما چند تکنیک دارد که باید آن‌ها را خوب به خاطر داشته باشید. قبل از شروع هر کاری یادتان باشد که برای پاک کردن دیوار چند دستمال تمیز لازم دارید، چون بعد از اتمام کار نباید اثر دستمال روی دیوار بماند. نکته دوم اینکه باید بدانید لکه‌های روی دیوار از چه نوعی است. لکه‌های مختلف روی دیوار احتیاج به تمیزکننده‌های مختلفی دارد.

نکات خانه داری و تمیز کردن دیوار

جمع‌بندی نکات خانه داری

وقتی می‌خواهید در خانه‌داری بهتر شوید، باید به دنبال راه‌هایی باشید که به شما در انجام بهتر کارها کمک کند. اگر بتوانید کارهای خانه را راحت و بدون دردسر انجام دهید، خانه شما همیشه تمیز خواهد بود و مشکلی در خانه‌داری نخواهید داشت. در خانه داری باید خلاق باشید. خلاقیتی که با تغییرات کوچک ایرادهای خانه را از بین ببرد و کارها را آسان‌تر کند.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از سبک زندگی بدون مواد شیمایی سینک ظرفشویی را برق بیندازید! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

مرغ زغالی، طعمی دودی و متفاوت برای مرغ

مرغ از غذاهایی است که به روش‌های مختلف درست می‌شود. همیشه می‌توانید خیلی آسان و سریع انواع…