زرگنده، محله‌ای که کوه‌های آن مملو از طلا بود!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای زندگی در محله خوش آب‌وهوای زرگنده نیازی نیست زمان زیادی از وقت خود را به بازدید از محله اختصاص دهید، بلکه می‌توانید با مراجعه به سایت دلتا در کمترین زمان خانه دلخواه خود را پیدا کنید.
محله زرگنده تهران

در زمان‌های قدیم محله‌‌هایی که اکنون در شمال شهر تهران قرار گرفته است را روستاهای خوش آب‌وهوایی تشکیل می‌داد که از هریک از این روستاها نهرهای جاری بود. اکنون با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت‌وساز، روستاها جای خود را به محله‌های خوش آب‌وهوای تهران دادند؛ محله زرگنده تهران جزو یکی از همان محله‌ها است که از قدمت بالایی برخوردار است  که در کنار آب‌وهوای خوب از دسترسی بسیار عالی برخوردار است. درصورتی که تصمیم خرید آپارتمان در زرگنده تهران را دارید تا پایان این مطل با دلتامگ همراه باشید. 

محله زرگنده کجا است؟

محله زرگنده تهران

محله زرگنده تهران در شمال شهر پایتخت قرار دارد که تاریخچه آن به دهه 30 باز می‌گردد؛ یکی از دلایل مهم برای اثبات بافت تاریخی این محله وجود مقبره امامزاده اسماعیل زرگنده است. بسیاری از افراد از خود می‌پرسند که زرگنده یعنی چه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در زمان‌های بسیار دور از آنجا که در این محله هیچ بانکی وجود نداشت، مردم پول‌های خود را در کوه پنهان می‌کردند و برای پیدا کردن این پول‌ها مجبور به کندن کوه می‌شدند؛ به همین دلیل این محله به زرکنده معروف شد که به مرور زمان به زرگنده تغییر نام داد.

اکنون وسعت این محله به گونه‌ای است که به دو بخش زرگنده شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که قسمت شمالی آن برای زندگی در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد و قیمت خانه در زرگنده شمالی بالاتر از جنوبی است؛ چرا که اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی با متراژ بالا هستند. این قسمت از محله دسترسی بسیار خوبی به خیابان‌هایی همچون الهیه و جردن دارد و از شلوغی‌های شهر دور است. در مقابل بیشتر ساختمان‌های اداری و مغازه‌ها در زرگنده جنوبی قرار دارد و همین رفت‌وآمد باعث شلوغی این محله شده است.

زرگنده منطقه چند تهران است؟

این محله در منطقه ۳ شهرداری تهران قرار دارد و اگر زرگنده تهران روی نقشه مشاهده کنید خواهید دید این محله از شمال به بزرگراه صدر از جنوب به خیابان دستگردی، از شرق به خیابان شریعتی و از غرب به بزرگراه مدرس متصل می‌شود و در مجاورت با محله‌های ‌داوودیه، محله الهیه، محله ظفر، محله امانیه، محله تجریش ، محله قیطریه ، محله قلهک، محله قبا و محله درب دوم قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  معرفی مراکز تفریحی تهرانپارس

دسترسی به محله زرگنده تهران به چه صورت است؟

یکی از مزایای مثبت این محله، دسترسی خوب آن به سایر نقاط تهران است؛ بزرگراه صدر و مدرس که به این محله متصل است و از آنجا که در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد، تردد با اتومبیل شخصی را به این محله را بسیار راحت‌تر کرده است. علاوه بر آن نزدیکترین ایستگاه مترو به زرگنده، ایستگاه‌های تجریش، قلهک، صدر و شریعتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

محله زرگنده تهران

قیمت آپارتمان در زرگنده تهران چگونه است؟

بیشتر بافت مسکونی محله زرگنده تهران را  ساختمان‌های اداری تشکیل می‌دهند به همین دلیل در ساعاتی از روز ترافیک بالایی در این محله در جریان است. از سوی دیگر با توجه به اینکه این محله در ناطق بالاشهر تهران قرار دارد و با محله‌های الهیه مجاورت دارد، قیمت خانه بالا است البته نه به اندازه محله الهیه. بافت ساختمان‌های محله زرگنده اکثرا بسیار قدیمی هستند و از متراژ بالایی برخوردار هستند. البته در کنار خانه‌های قدیمی ساختمان‌های نوساز نیز مشاهده می‌شوند.

در حال حاضر قیمت زمین در محله زرگنده بین 100 تا 160 میلیون متغیر است؛ بنابراین شما برای خرید یک واحد آپارتمان 70 متری نوساز 7 میلیارد و 800 میلیون است؛ در حالی که قیمت یک واحد آپارتمان 103 متری نوساز 17 میلیارد است. برای مشاهده فایل‌های بیشتر می‌توانید به سایت دلتا مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: تجربه خانه‌دار شدن با یک میلیارد در محله فلاح تهران!

تعداد کلمات مطلب: 592

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

جنت‌آباد، بهترین گزینه برای خرید خانه در تهران

امروزه با توجه به وسعت شهر تهران خرید خانه در این شهر کار چندان راحتی نیست؛ چرا که اگر قصد…