معرفی مراکز تفریحی تهرانپارس

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی در شهر تهران و گشت و گذار در مناطق مختلف آن می‌توانید به سراغ مناطق دیدنی شرق تهران بروید که می‌توانید برای تمام سنین با هر سلیقه‌ای تفریح مناسب خود را پیدا کنید.
مراکز تفریحی تهرانپارس

یکی از بهترین محله‌های شرق تهران، تهرانپارس است که با توجه ‌به وسعت آن از امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی برخوردار است. بسیاری از افراد ساکن تهران این محله‌ را با نام قدیم تهران پاریس می‌شناسند. خرید آپارتمان در تهرانپارس می‌تواند برای شما فرصت طلایی زندگی در محله‌ای با دسترسی راحت را فراهم کند؛ همچنین می‌توانید آخر هفته‌های خود را در مکانی دنج در شرق تهران سپری کنید. چنانچه علاقه‌مند هستید با مراکز تفریحی تهرانپارس بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

بهترین مراکز تفریحی شرق تهران

تهرانپارس به دو بخش تهرانپارس شرقی و غربی تقسیم می‌شود و از نظر تقسیمات مناطق شهری تهران در منطقه 4 و منطقه 8 قرار گرفته است و می‌توان گفت بهترین مراکز تفریحی تهران را در خود جای داده است. از جمله: بوستان یاس فاطمی، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی سرخه حصار، باغ پرندگان تهران (واقع در پارک لویزان)، بوستان پلیس (باغ اناری سابق)، هتل شهر، رستم باغ (ویژه زرتشتیان)، فرهنگ‌سرای طبیعت (اشراق) و موزه گرافیک ایران (عمارت ارباب هرمز). در ادامه بیشتر به معرفی بهترین مراکز تفریحی تهرانپارس می‌پردازیم.

پارک جنگلی سرخه‌حصار، قدیمی‌ترین مرکز تفریحی تهرانپارس

این پارک علاوه بر ویژگی‌های قابل‌ توجه طبیعی، دارای امکانات تفریحی متنوعی همچون: مسیرهای پیاده‌روی، پیست مخصوص دوچرخه‌سواری، پارک آموزش ترافیک و دهکده تفریحی و ورزشی کاج است. قرارگیری در حاشیه شهر، دسترسی آسان و وسعت زیاد نیز از دیگر دلایلی هستند که پارک ملی سرخه حصار را به یکی از بهترین مراکز تفریحی تهرانپارس در شرق تهران و تفرجگاه‌های پایتخت‌نشینان بدل کرده‌ است. پارک ملی سرخه حصار از ساعت ۹ تا ۲۳ باز است و بعد از ساعت ۲۲، ورود به آن ممنوع می‌شود. ورودی این مجموعه رایگان است.

خرید آپارتمان در تهرانپارس

باغ پرندگان تهران یکی از بهترین مراکز تفریحی تهرانپارس

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که شنیدن صدای دلنشین پرندگان، دیدن طاووس‌های زیبا و رنگارنگ، تماشای فلامینگوها، عقاب‌ و شاهین می‌تواند شما را شگفت‌زده کند، آن را در بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور یعنی باغ پرندگان تهران، یکی از مراکز تفریحی تهرانپارس تجربه کنید. وسعت این باغ که یکی از زیباترین جاهای دیدنی شرق تهران محسوب می‌شود، ۱۷ هکتار است که ۱۶۸ گونه شامل سه هزار پرنده در آن زندگی می‌کنند. این باغ که در بهترین جای تهرانپارس است، در دل جنگل لویزان ساخته شده و جزو کامل‌ترین مجموعه‌های نگهداری پرندگان در خاورمیانه است.

پارک ملی خجیر، انتخابی برای کوهنوردی در نزدیکی تهرانپارس

اگر به طبیعت‌گردی و کوهنوردی علاقه دارید؛ پارک ملی خجیر، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. پارک ملی خجیر از جاهای دیدنی شرق تهران و از مراکز تفریحی تهرانپارس است که نزدیکی پارک ملی سرخه حصار قرار دارد و بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است. پارک ملی خجیر از کوهستان‌های بلند و تپه‌های مرتفع و نیمه‌مرتفع تشکیل می‌شود که ارتفاع آن از ۱۲۰۰ تا ۲۱۳۸ متر متغیر است. قله‌های مهم پارک ملی خجیر شامل قله زلزله، بارجمالی، سروکوه، زیرک چال، آسمان کوه، گویداغ، جنگل سوخته و دربندک می‌شود که مسیرهای خوبی برای کوهنوردی است.

مطلب پیشنهادی:  مناسب‌ترین قیمت اجاره آپارتمان در اندرزگو

فرهنگسرای اشراق تهرانپارس

فرهنگسرای اشراق با وسعت هشت هکتاری، در شرق تهران قرار دارد و یکی از مراکز تفریحی تهرانپارس و مکان‌های فرهنگی در شرق تهران است که در طول سال جشنواره‌های مختلفی مانند «جشنواره اقوام» و «جشنواره صد دانه یاقوت» در آن برگزار می‌شود. این فرهنگسرا یکی از فعال‌ترین فرهنگسراهای تهران است که ساختمان آن قدمت ۱۰۰ساله دارد و به دست داماد ناصرالدین ‌شاه ساخته شده و ساختمان بادگیر آن جزو بزرگ‌ترین بادگیرهای ایران است. در باغ فرهنگسرای اشراق حوض‌هایی می‌بینید که به حوض‌های هفتگانه معروف هستند و به همین دلیل ساکنان تهرانپارس به باغ فرهنگسرای اشراق باغ هفت حوض هم می‌گویند.

بخش‌های فرهنگسرای اشراق شامل موارد زیر می‌شود:

  • سالن سینما: با ظرفیت ۳۰۸ نفر
  • سالن باران: با ظرفیت ۹۰ نفر
  • سالن کنفرانس: با ظرفیت ۶۰ نفر ظرفیت
  • نگارخانه آفرینش نقش: با ۲ سالن مجزا و ظرفیت ۵۰ تابلو برای هر سالن
  • کتابخانه شیخ اشراق: با بیش از ۳۷۰۰۰ جلد کتاب

مراکز تفریحی تهرانپارس

بوستان پلیس تهرانپارس

پارک پلیس که با نام بوستان پلیس نیز شهرت دارد، از جاذبه‌های گردشگری شرق تهران و از مراکز تفریحی تهرانپارس به شمار می‌رود. این پارک در قطعه زمینی موسوم به باغ مجیدآباد (باغ اناری)، به مساحت ۵۱۶۶۶۳ مترمربع احداث شده است. پارک پلیس در خیابان توحید تهرانپارس قرار دارد. عمارت ارباب هرمز که تنها یادگار به‌ جا مانده از خان زرتشتی تهرانپارس است در باغ اناری یا همان بوستان پلیس تهرانپارس قرار دارد.

شهر کودک شاپرک تهرانپارس

اگر به دنبال مکانی هستید تا بتوانید ساعاتی را برای فرزند خود اختصاص دهید تا بتواند با همسن و سال‌های خودش هم‌بازی شود، شهر کودک شاپرک بهترین انتخاب است. این مجموعه تفریحی از هفت بخش تشکیل شده که به آن هفت دهکده نیز می‌گویند. مجموعه شهر کودک شاپرک از مراکز تفریحی تهرانپارس است که در بزرگراه رسالت، نرسیده به بزرگراه باقری واقع شده است.

قیمت خرید آپارتمان در تهرانپارس

در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید خانه در تهرانپارس را برایتان آورده‌ایم. برای اطلاع از قیمت اجاره یا خرید خانه در تهرانپارس و مشاهده آگهی‌های بیشتر به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

متراژ سن بنا قیمت هر متر مربع(تومان) قیمت کل (تومان)
103 متر نوساز 94 میلیون 9.700.000.000
92 متر 6 سال 90 میلیون 8.280.000.000
45 متر 16 سال 80 میلیون 3.600.000.000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله مرزداران تهران کجاست؟+ نمونه آگهی خرید

مرزداران در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. مرزداران در نزدیکی م…