محمد تقوی، مخترع اولین دزدگیر تلفنی

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
محمد تقوی، بنیان‌گذار هلدینگ دلتا، که این روزها صاحب سایت ملکی delta.ir است، سال‌ها پیش، زمانی که سال اول دانشگاه بود، دزدگیری را به ثبت رساند که تا آن زمان کسی نتوانسته بود با چنین الگویی، دستگاهی تا این حد نوآورانه بسازد.
دستگاه دزدگیر محمد تقوی

این اختراع در روزهایی که فقط تعداد محدودی از خانه‌ها صاحب تلفن ثابت بودند، اختراعی چشمگیر به‌شمار می‌آمد؛ تا جایی که حتی از کشور ژاپن نیز درخواست‌های متفاوتی برای تولید انبوه آن دریافت نمود. این «دزدگیر» می‌توانست هم‌زمان به ۵ خط تلفن اطلاع دهد که دزدی در مسیر ورود به خانه است.

محمد تقوی و شهرت در بازار کسب‌وکار

افراد زیادی بوده‌اند که برند مشهوری را به بازار معرفی کرده‌اند. نام این افراد به شکلی خاص با نام برندشان گره خورده است. اکنون می‌خواهیم با شما بیشتر درباره محمدتقوی حرف بزنیم که فرد شماره یک املاک ایران شناخته می‌شود و نام سایت ملکی معروفش، یعنی delta.ir در کنار نام او خودنمایی می‌کند.

محمدتقوی، مرد مشهور بازار املاک

محمدتقوی بیش از ۴۰ سال است که مرد نام‌آشنایی در بازار املاک به‌شمار می‌آید. اگر تابه‌حال در سایت‌های املاک جست‌وجویی کرده باشید، به‌طور حتم نام املاک دلتا به چشمتان خورده است؛ چراکه املاک دلتا کسب‌وکاری است که همواره نگاهش، بر پایه مشتری‌مداری و جلب اعتماد آن‌ها استوار بوده و به همین واسطه، در کنار محمد تقوی، نامی پرآوازه و معتبر برای مردم به‌شمار می‌آید.

ثبت اولین آژانس املاک مدرن در ایران

این ایده خلاقانه اولین بار در سال ۱۳۵۶ به ذهن محمدتقوی رسید و او توانست آژانس املاک مدرنی را در تقاطع خیابان بهشتی و سهروردی تاسیس کند که با نام آژانس ۸۵۰ شناخته می‌شد و با شماره تلفن دو تا ۸۵۰ شورشی در عرصه تجارت نوین ایجاد کرد؛ این نوع از دلالی علمی و پیشرفته املاک، به سرعت در کل سطح تهران شناخته و معروف شد. وقوع چنین اتفاق مهمی در عرصه معاملات املاک باعث شد که به سرعت شعب دیگر این نوع آژانس‌ها در سطح شهر گسترش پیدا کند. بر همین اساس، محمدتقوی اولین سایت ملکی در ایران را تاسیس کرد تا عرصه‌ای تخصصی برای نمایش فایل‌های ملکی ظهور یابد و مشاوره نوین املاک بتواند جای خود را در این بازار باز کند.

محمد تقوی و مجله دلتا

اکنون نیز در بازار پرتلاطم تکنولوژی، ویژگی منحصربه‌فردی که محمد تقوی را از دیگر رقبایش متمایز می‌سازد، ایجاد محصولی تخصصی برای پویایی برند اوست. محمد تقوی برای گذر از سنت به سمت مدرنیته، به راه‌اندازی یک سایت و اپلیکیشن تخصصی (سبک زندگی) به نام مجله دلتا deltapayam.com مبادرت ورزید تا بتواند به کاربران خود، خدمات شایسته‌تری ارائه دهد.

مجله دلتا - deltapayam.com

دلیل این انتخاب، هم‌راستا شدن با جهان مدرنیته برای بقای کسب‌وکارش بود؛ به‌عبارتی، محمد تقوی به‌خوبی می‌دانست که در این برهه باید نمودی متفاوت داشته باشد. چنین ایده‌ای، قطعا نشان از هوش و پویایی ذهنی مردی دارد که از دوران کودکی مشهود بوده؛ تفکری خلاقانه که همیشه در زندگی پر فراز و نشیب محمد تقوی جاری بوده است. این مرد به درستی دریافته بود که راه پیشرفت و صعود مستمر او، تنها در گرو داشتن اندیشه پیشرو است.

محمد تقوی و اختراع دستگاه بیضی نگار

جالب است بدانید، محمد تقوی که این روزها نامش در کنار نام دلتا می‌درخشد، در روزهایی که تنها ۱۷ سال داشت، دستگاه بیضی نگار را نیز اختراع کرد؛‌ دستگاهی که دانش‌آموزان می‌توانستند با آن روی کاغذ، به‌راحتی و بی هیچ دغدغه‌ای، شکل بیضی را رسم کنند. در دورانی که تنها پرگار برای کشیدن دایره به بازار آمده بود، ثبت چنین اختراعی، آن هم از طرف یک دانش‌آموز دوره دوم متوسطه، خلاقیتی تحسین‌برانگیز به‌شمار می‌آمد.

مطلب پیشنهادی:  کلاه برداری ملکی با استفاده از سلبریتی‌‌ها

محمد تقوی در جوانی

محمد تقوی و تاسیس سازمان نیازمندی‌های ۷۵۵

یکی از موسسات مهم دیگری که محمد تقوی در دوران جوانی خود آن را پایه‌گذاری کرد، تاسیس سازمان نیازمندی‌های ۷۵۵ بود، با شماره تلفن دو تا ۷۵۵. ایده‌ای که بعدها باعث شد تا آن را در مورد آژانس ۸۵۰ هم به کار ببرد. این کسب‌وکار و شرکت خدماتی در زمان خودش برند متفاوت و منحصربه‌فردی به شمار می‌رفت؛ چیزی شبیه شرکت‌های اینترنتی و خدماتی امروزی که این روزها جای خود را کاملا در بین مردم باز کرده‌اند. تاسیس این شرکت در سال‌های پایانی دهه ۴۰، از هوش و درایت مردی سرچشمه گرفت که می‌توانست آینده را جلوتر از زمان خودش پیش‌بینی کند و به هدف‌های بزرگ‌تر در زندگی‌اش جامه عمل بپوشاند. قطعا حضور همیشگی محمد تقوی در بازار کسب‌وکار او را در زمینه تجارت، صاحب شخصیتی برجسته کرده است.

ویژگی بارز محمد تقوی

اطرافیان و همکاران محمد تقوی او را به عنوان شخصیتی کاریزماتیک می‌شناسند. تاسیس اولین وب‌سایت ملکی در ایران یعنی delta.ir ، برندی است که هوش و درایت محمد تقوی بر تارک آن به طرز چشمگیری خودنمایی می‌کند. ماندن در عرصه پر رقابت بازار املاک نیاز به خلاقیت و مدیریت ویژه‌ای دارد که از خصلت رهبر بودن محمد تقوی سرچشمه می‌گیرد و توانسته است حضور مستمر در این بازار را به مدت بیش از ۴۰ سال حفظ نماید.

حضور همیشگی مردم در سایت و مجله دلتا

شاید شما نام محمد تقوی را نشنیده باشید؛ اما قطعا قدرت برندی که او را به بازار معرفی می‌کند، آن‌قدر بالاست که باعث می‌شود املاک دلتا و در کنار آن، مجله دلتا deltapayam.com در ذهن مخاطبانش پویا و ماندگار بماند.

سخن آخر در مورد محمد تقوی

محمد تقوی شخصیتی مستقل و صاحب اندیشه است که تمام خانواده و اطرافیانش او را با همین خصوصیت برجسته‌اش به دیگران معرفی می‌کنند. قدرت اندیشیدن که برای او در تمام مراحل زندگی، مستمر و بی‌وقفه بوده، باعث شده است که امضایش پای هر محصولی که به چشم می‌خورد، یک برند به شمار بیاید. این ویژگی متفاوت و مقتدرانه محمد تقوی، بیش از دیگر المان‌های شخصیتی او در تمام عرصه‌ها می‌درخشد.

پیشنهاد مطالعه : با 8 میلیارد در شمال شهر تهران خانه بخرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…