تخت خواب‎ چوبی بهتر است یا فلزی؟ 

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب یک تخت اصولی می‌تواند آرامش شما را حین خواب تضمین کند؛ اما اینکه کدام نوع تخت‌خواب چوب یا فلز می‌تواند این نیاز شما را برآورده کند، لازم است تا این مطلب را مطالعه نمایید.
تفاوت تخت خواب چوبی و فلزی

انتخاب این که کدام تخت خواب بهتر است بخش زیادی از آن به علاقه شما باز می‌گردد؛ اما در حالت کلی از آنجا که تخت خواب بر سلامتی افراد تاثیر مستقیم دارد، بنابراین انتخاب یک تخت خوب می‌تواند سلامت ستون فقرات شما را تضمین کند و خوابی راحت را برای شما به ارمغان بیاورد. بسیاری از افراد هنگام خرید تخت خواب بین دو نوع فلزی و چوبی مردد هستند و نمی‌دانند که کدام تخت خواب بهتر است؛ چرا که با مزایا و معایب آن آشنا نیستند. برای آشنایی با تفاوت تخت خواب چوبی و فلزی، تا پایان این طلب با دلتامگ همراه باشید.

تفاوت تخت خواب چوبی و فلزی! کدام تختواب بهتر است؟

اصولا تخت خواب‌هایی فلزی در سبک‌های متنوع و به رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه می‌شوند؛ یکی از دلایلی که باعث محبوبیت اینگونه تخت‌ها در بین مرده شده، قیمت مناسب آن است. مدل‌های قدیمی تخت فلزی ، در بالای تخت دارای تاج بودند و مدل‌های امروزی که تولید می‌شوند بدون تاج است. در مقابل تخت خواب‌های چوبی نیز انواع متفاوتی دارد و با توجه به انواع آن، جنس و کیفیت کار متفاوت است. یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت تخت خواب‌های چوبی شده است، طول عمر بالای آن است به گونه‌ای که شما به موزه‌ها سری بزنید می‌توانید به صحت این قضیه پی ببرید. اگر قصد خرید تخت خواب را دارید و می‌خواهید بدانید که بهترین نوع تخت خواب دو نفره کدام است یا اینکه کفی تخت چوبی بهتر است یا فلزی، ادامه مطالب را از دست ندهید.

تفاوت تخت خواب چوبی و فلزی

مزایای تخت خواب فلزی

  • وزن سبک آن نسبت به تخت خواب‌های چوبی، در نتیجه اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تغییر دکوراسیون و جابه‌جایی دائمی اتاق خواب بسیار اهمیت می‌دهید این مدل تخت‌ها را انتخاب نمایید.
  • قیمت تخت خواب فلزی به نسبت چوبی کمتر است.
  • این تخت خواب‌ها نسب به حشرات موذی بسیار مقاوم هستند و شما با خرید آن‌ها دیگر نگرانی بابت خراب شدن تخت توسط موریانه و … را ندارید.

مزایای تخت خواب فلزی

معایب تخت خواب فلزی

  • یکی از مشکلات جدی تخت خواب‌های فلزی این است که بعد از مدتی کارایی خود را از دست می‎‌دهند و صداهایی جیر جیر مانند ایجاد می‌کنند که به مرور زمان باعث برهم زدن آرامش شما حین خواب می‌شود.
  • برای این مدل تخت خواب‌ها طرح‌های محدودی تولید می‌شود که غالبا به شکل مدرن و باعث می‌شود انتخاب ما هنگام خرید محدود شود.
  •  رطوبت محیط باعث زنگ زدگی و خرابی تخت می‌شود که این مورد از تفاوت تخت خواب چوبی و فلزی است که باعث می‌شود افراد زیادی به خرید اینگونه تخت‌ها راغب نباشند.
مطلب پیشنهادی:  با این 7 روش چیدمان کمد دیواری، کمبود فضا نخواهید داشت

مزایای تخت خواب چوبی

  • یکی از دلایل که باعث می‌شود تخت‌خواب چوبی از قدیم تا کنون محبوبیت بسیاری داشته باشند، ظاهر کلاسیک آن است که محیط خانه شما را دلنشین می‌کند و با بیشتر سبک‌های دکوراسیون هماهنگی دارد.
  • تمیز کردن و روش نصب تخت خواب چوبی بسیار راحت‌تر از مدل‌های دیگر است.
  • تنوع بالای تخت خواب چوبی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هنگام خرید، گزینه‌های متنوعی برای انتخاب داشته باشید.

معایب تخت خواب چوبی

  • یکی از تفاوت تخت خواب چوبی و فلزی این است که وزن تخت خواب‌های چوبی بیشتر از فلزی است و برای جابه‌جایی ممکن است به مشکل بخورید.
  • دی صورتی که بخواهید بهترین نوع تخت خواب چوبی را خریداری کنید که از دوام بالایی برخوردار باشد، نیاز است هزینه بالایی بپردازید.

معایب تخت خواب چوبی

تخت خواب‎ چوبی بهتر است یا فلزی؟

بعد از آنکه با معایب و مزایای این دو مدل تخت آشنا شدید، با در نظر گرفتن‌ آن‌ها و سلیقه خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ چرا که خوب و بد مطلق وجود ندارد و هر محصولی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

پیشنهاد مطالعه: با این ترفند پتوهای سنگین را به راحتی در خانه بشویید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…