راهنمای کامل استفاده از بخارشو برای تمیزی سطوح مختلف خانه!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید از بخارشو برای تمیزی نقاط مختلف خانه استفاده کنید، بهتر است به چند نکته کلیدی که در ادامه به آن اشاره می‌کنید توجه کنید.
طرز استفاده از بخارشوی

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های نظافتی که بسیاری از خانم‌ها برای تمیزی خانه از آن استفاده می‌کنند، بخارشو است. این دستگاه علاوه بر نظافت محیط این امکان را دارد که با استفاده از بخار آب موجود که از دستگاه تولید می‌شود، محیط را ضد عفونی کند. به همین جهت بسیاری از افراد تمایل دارند برای خانه تکانی عید از این دستگاه استفاده کنند. در صورتی که می‌خواهید از این دستگاه برای نظافت سطوح مختلف استفاده کنید و خیلی با نحوه کار آن آشنایی ندارید، با دلتامگ در این مطلب همراه باشید تا طرز استفاده از بخارشوی برای سطوح مختلف را به شما آموزش دهد.

بهترین روش استفاده از بخارشوی در تمیزی خانه

ساختار کلی بخارشو‌ها از هر برندی که باشند تقریبا یکی است همه آن‌ها دارای یک مخزن هستند که برای برخی از این مدل‌ها می‌توان درون مخزن مواد شوینده ریخت و برخی از مدل‌ها نیز تنها می‌توان از آب برای مخزن استفاده کرد. به طور کلی طرز استفاده از بخارشوی بسیار راحت است، تنها باید هنگام کار با آن برای سطوح مختلف به چند نکته مهم که در ادامه به آن اشاره می‌شود را رعایت کرد.

بهترین روش استفاده از بخارشوی در تمیزی خانه

نحوه استفاده از بخارشوی برای مبل

با خرید یک بخارشو، دیگر نیازی نیست که بابت کثیفی و لکه مبل نگران باشید و هزینه زیادی برای مبل‌شویی استفاده کنید،  شستن مبل با بخارشوی بسیار راحت است تنها کافی است طرز استفاده از بخارشوی برای مبل را بدانید؛ روش کار به این صورت است که در ابتدا نازل مناسب برای شستن مبل را به بخارشو متصل کنید و سری آن را روی قسمت مورد نظر نگه دارید. برخی از مدل‌های بخارشوی، امکان اضافه کردن مواد شوینده را دارد که می‌توان از آن برای شستشوی مبلمان استفاده کرد.

طرز استفاده از بخارشوی

طرز استفاده از بخارشوی برای فرش و موکت

یکی از بهترین مزایای استفاده از بخارشو این است که به راحتی می‌توان با آن فرش و موکت را تمیز کرد و میکروب‌های سطح آن را تا حد زیادی از بین برد. قبل از شستشو فرش با بخارشوی، باید با تمام سطح فرش را جارو  کنید تا گرد و غبار و آشغال‌های موجود از سطح فرش پاک شود. سپس مخزن بخار شو را پر از آب کنید و روی قسمت مورد نظر بگیرید. پاشش بخار با دمای بالا روی فرش یا موکت می‌تواند آلودگی و لکه را از بین ببرد و سطح موردنظر را به خوبی تمیز کند.

مطلب پیشنهادی:  در ۵ مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید!

نحوه استفاده از بخارشوی برای دیوار

اگر کاغذ دیواری شما از نوعی است که می‌توان آن را با استفاده از آب تمیز کرد، استفاده از بخارشو برای شستن کاغذ دیواری انتخاب بسیار مناسبی است؛ چرا که در کمترین زمان می‌توانید سخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرید بدون اینکه آسیبی به کاغذ دیواری وارد شود. برای این کار، می‌توان نازل کف را به سر بخارشوی وصل کرد و سپس به آرامی روی دیوار کشید. با توجه به سختی لکه روی دیوار می‌توانید این کار را چندبار تکرار کنید.

طرز استفاده از بخارشوی

طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک و پارکت

بهترین روش برای برق انداختن سرامیک و پارکت‌های کف خانه، استفاده از بخارشو است؛ اما توجه داشته باشید که برای نظافت پارکت با بخار باید بیشتر احتیاط کنید و مطمئن شوید پارکت‌های به کار رفته در خانه، قابلیت شستشو دارند. بهتر است برای نظافت پارکت‌ها به طور مداوم و زیاد از بخارشوی استفاده نکنید. در این روش برای نظافت سرامیک‎‌ها، سره مخصوص را به دستگاه وصل کنید و بعد از آنکه مخزن را پر از آب کردید، چند دقیقه اجازه دهید تا آب داخل مخزن به نقطه جوش برسد، سپس سطح سرامیک را با آن به خوبی پاک کنید.

طرز استفاده از بخارشوی

شستشو تشک با بخارشوی

بهتر است که برای تمیز کردن تشک تخت از بخارشوی استفاده نکنید؛ چرا که ضخامت تشک زیاد است و رطوبت درون آن نفوذ می‌کند و همین رطوبت، باعث رشد قارچ، باکتری می‌شود؛ اما اگر سطح تشک لکه شده بهتر است از بخارشوی برای از بین بردن و یا کمرنگ کردن لکه‌ها استفاده کرد و مدت زمان کمتری نازل بخارشو را روی دستگاه نگه دارید.

پیشنهاد مطالعه: کدام پارچه برای مبلمان راحتی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…