تنها با یک مسواک کهنه قسمت‌های مختلف خانه را تمیز کنید!

1
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیش از آنکه مسواک کهنه خود را دور بریزید، درباره این موضوع فکر کنید که با این وسیله چه کارهایی می‌توان انجام داد؛ برای آشنایی با کاربردهای مسواک در تمیزی خانه با ما همراه باشید.
مسواک در تمیز کردن خانه

نقاط بسیاری در خانه وجود دارد که برای تمیزی آن‌ها به وسایل مخصوصی نیاز داریم؛ اما نیازی نیست برای تمیزی هر قسمت وسایل مخصوص آن را تهیه کنید و هزینه بالایی بپردازید، بلکه می‌توانید با در دسترس‌ترین وسایل که از نظر شما دیگر کاربردی ندارند استفاده کنید. برای مثال مسواک‌های کهنه‌ای که دیگر به آن نیاز ندارید می‌تواند بسیار کارآمد باشد. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا با کاربرد مسواک در تمیز کردن خانه آشنا شوید.

کاربرد مسواک در تمیز کردن خانه

زمانی که با کاربرد مسواک در تمیزی خانه آشنا شوید دیگر مسواک‌های کهنه خود را دور نمی‌اندازید. این وسیله پاک کننده به دلیل برس‌های کوچکی که دارد می‌تواند اشیا و وسایل بسیاری را همانند دندان‌های شما سفید و براق کند.

مسواک در تمیز کردن خانه

شعله اجاق گاز

شعله‌های اجاق گاز به دلیل لبه‌های ظریف و باریکی که سطح آن وجود دارد، نمی‌توان به راحتی این نقاط را با استفاده از دستمال پاک کرد. یکی از کاربردهای مسواک درتمیزکاری این است که می‌توانید سطح برس را به مایع ظرفشویی آغشته کنید و با حرکات دایره‌ای شکل به قسمت‌هایی از شعله گاز که دسترسی ندارید بکشید و شاهد تمیزی آن باشید.

مسواک در تمیز کردن خانه

شیرآلات

برای همه ما پیش آمده که نمی‌توانیم به راحتی فرورفتگی‌های سطح شیرآلات را تمیز کنیم و همین امر باعث شده جرم زیادی در این ناحیه جمع شود. در چنین حالتی برای جلوگیری از تجمع باکتری و قارچ در لابه لای شیرالات، می‌توانید از مسواک و کمی مایع پاک‌کننده کمک بگیرید.

پا ک کردن مداد شمعی روی دیوار با مسواک

در خانه‌هایی که فرزند خردسال دارند قطعا با این مشکل مواجه شده‌اند که تمام سطح دیوار با مدادشمعی خط خطی شده باشد. در چنین حالتی مسواک را به کمی خمیر ریش تراش یا خمیر دندان بزنید و روی خطوط بکشید؛ در نهایت روی دیوار را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

پاک کردن سشوار یا بخاری ماشین با مسواک

یکی دیگر از کاربردهای مسواک در تمیز کردن خانه، پاک کردن لبه‌های سشوار و بخاری ماشین است. با توجه به اینکه پاک کردن سشوار بسیار کار سختی است و به راحتی نمی‌توان همه قسمت‌های آن را پاک کرد، آلودگی و مو لابه لای آن جمع می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید لبه‌های سشوار را با مسواک تمیز کنید و گرد و غبار را بیرون بیاورید.

مسواک برای تمیز کردن خانه

کیبورد کامپیوتر

دکمه‌هایی که در سطح کیبورد کامپیوتر قرار دارند، محل تجمع گرد و غبار و کثیفی هستند؛ در نتیجه باید لابلای آن به طور مرتب تمیز شود؛ در نتیجه بهتر است با استفاده از مسواک لابه لای کلیدهای کیبورد کامپیوتر را تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  هنگام شستن فرش و موکت در خانه به این نکات توجه کنید!

راه آب داخل سینک ظرفشویی

همه ما خانم‌ها هنگام مرتب کردن خانه به تمیز بودن راه‌ آب‌های سینک ظرفشویی و دستشویی اهمیت می‌دهیم. یکی از روش‌های کاربردی مسواک در تمیز کردن خانه، برق انداختن این نقاط است. راه آب داخل سینک ظرفشویی به دلیل اینکه بقایای مواد غذایی را داخل خودش جمع می‌کند، به سرعت کثیف می‌شود و تمیز کردن آن کارمشکلی است؛ از این رو شما می‌توانید مقداری سفید کننده و مایع را روی سطح ظرفشویی بریزید و با استفاده از مسواک تمام نقاط راه آب را برق بیندازید.

مسواک در تمیز کردن خانه

تمیز کردن درز کاشی‌ها

حتی اگر شما روزانه سرویس بهداشتی را بشویید، اما کثیف بودن درز کاشی‌ها باعث می‌شود محیط حمام و دستشویی کثیف به نظر برسد. لابه لای کاشی حمام و دستشویی خیلی راحت جرم می‌گیرد و به دلیل دسترسی سخت نمی‌توانید این قسمت‌ها را پاک کنید. فقط کافی است که کمی سفید کننده و آب را مخلوط کنید و روی مسواک بزنید و لابلای کاشی‌ها بکشید.

پرزهای بلال

تنها از مسواک برای تمیزی خانه استفاده نمی‌شود، شما می‌توانید با استفاده از یک مسواک تمیز سطح خوراکی‌هایی مانند بلال را تمیز کنید. در چنین حالتی می‌توانید با گوشه یک مسواک تمیز پرزهای سطح بلال را جدا کرده و سپس استفاده کنید؛ یا اینکه برای شستن توت فرنگی با استفاده از یک مسواک تمیز سطح آن را پاک کنید.

مسواک در تمیز کردن خانه

پاک کردن چربی‌ها در آشپزخانه

با توجه به اینکه آشپزخانه محیطی است که با پخت و پز سروکار دارد، قطعا چربی موجود در فضا روی لوازمی که در آشپزخانه قرار دارد می‌نشیند. شما می‌توانید مسواک را در مخلوطی از سرکه، مایع ظرفشویی و جوش شیرین بزنید و سطح لوازم را پاک کنید؛ در نهایت نیز با یک دستمال تمیز مواد باقی مانده را دستمال بکشید.

پیشنهاد مطالعه: با این مواد خانگی ظروف نقره‌ای خود را برق بیندازید!

یک نظر

  1. لی لا

    13 اسفند 1401 در 5:59 ب.ظ

    پاک کردن با مسواکهای غیر استفاده برای دندانها برابم خیای جالب بودوحتما استفاده میکنم بسیار ممنون از راهنمائیتون🙏🙏🙏🙏🙏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…