نکات مهم خرید پرده برای فضاهای مختلف خانه!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید پرده‌های خانه را برای سال جدید نو کنید، قبل از خرید به نکات مهمی که در این مطلب به آن اشاره شده، توجه کنید.
انواع پرده های جدید

انتخاب پرده‌، متناسب با دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه نقش اساسی در زیبایی منزل شما دارد؛ بنابراین باید مدل‌های انتخابی پرده به گونه‌ای باشد که با فضای هر قسمت خانه هماهنگی‌های لازم را داشته باشد. برای آشنایی با انواع پرده های جدید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه انتخاب انواع پرده های جدید

در چیدمان خانه های ایرانی، پرده نقش اساسی دارد؛ به همین دلیل برای انتخاب آن باید دو معیار امنیت و حفاظت از خانه و زیبایی آن در دکوراسیون را در نظر داشته باشید. تناسب پرده با چیدمان باید به گونه‌ای باشد که زیبایی رنگ‌های استفاده شده در خانه بیشتر به چشم آید و حال و هوای اعضای خانه را بهبود ببخشد.

انواع پرده های جدید

انتخاب مناسب انواع پرده اتاق خواب

انتخاب پرده برای اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که مانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق خواب دیده شود. هنگام انتخاب انواع پرده های جدید برای اتاق خواب بهتر است برای هر اتاقی از پرده متفاوت استفاده کنید؛ چرا که هر اتاق سبک متفاوتی دارد. توجه داشته باشید که پرده انتخابی شما می‌تواند فضای اتاق را بزرگ‌تر یا حتی کوچک‌تر از حالت معمول نشان دهد.

نسبت به آستری پرده بی‌اهمیت نباشید

بسیاری از ما هنگام انتخاب انواع پرده های جدید تنها به زیبایی ظاهری آن توجه می‌کنیم و نسبت به آستری پرده بی اهمیت هستیم؛ در حالی که این کار اشتباه است. انتخاب درست آستری پرده تا حد زیادی در میزان نور ورودی به خانه تاثیر دارد و می‌تواند خانه شما را روشن یا تاریک‌تر نشان دهد.

انواع پرده های جدید

در انتخاب انواع پرده آشپزخانه به این نکات توجه کنید

انواع پرده های جدید برای آشپزخانه در بازار موجود است که شما باید متناسب با سبک دکوراسیون و هماهنگی آن با وسایل یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. انتخاب اصولی جنس و رنگ برای پرده آشپزخانه بسیار اهمیت دارد؛ چرا که محیط آشپزخانه بیشتر از سایر قسمت‌های خانه در معرض چربی غذا قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل باید رنگ و جنس پرده به گونه‌ای باشد که به سرعت خراب نشود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه کرد این است که نصب پرده باید به نوعی انجام گیرد که برای باز کردن پنجره آشپزخانه مشکلی وجود نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  6 نکته مهم برای انتخاب دکوراسیون داخلی مطابق با روحیات شخصی

انواع پرده های جدید

انتخاب مناسب انواع پرده پذیرایی

پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است چرا که بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می‌کنیم و از مهمانان خود نیز در آنجا پذیرایی می‌کنید؛ در نتیجه اگر از پذیرایی شما پنجره‌های بزرگی دارد، از این فرصت استفاده کنید و از بیشترین میزان نور استفاده کنید. هر چه میزان نور ورودی به خانه زیاد باشد، فضای خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از پرده‌های نازک بهترین انتخاب است؛ زیرا هم زیبا هستند و هم دید افراد خارجی را محدود می‌کنند. توجه داشته باشید که پرده انتخابی باید با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: هفت سین 1402 را با وسایل دور ریختنی بسازید!

تعداد کلمات مطلب: 472

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین کاغذ دیواری برای پذیرایی؛ چه چیزی ترند و مد روز است؟

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی، یکی از مهم‌ترین تصمیمات در دکوراسیون داخلی است. با …