3 ترفند عالی برای پاک کردن لکه ادرار روی فرش!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای حذف لکه ادرار از روی فرش تنها کافی است، چند ترکیب خانگی را باهم مخلوط کرده و نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید؛ با ما همراه باشید.
پاک کردن لکه ادرار روی فرش

برای بسیاری از خانواد‌ه‌ها که بچه کوچک دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، پیش آمده که لکه‌های ادرار بر روی فرش یا قسمت‌های مختلف خانه ریخته شده است؛ لکه‌های ادرار جزو آن لکه‌هایی است که پاک کردن آن از سطح فرش کار مشکلی است؛ چرا که لکه و بوی آن تا مدت‌ها از بین نمی‌رود. برای پاک کردن لکه ادرار روی فرش، راهکارهای ساده و کاربردی وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

روش‌های کاربردی برای رفع لکه ادرار از روی فرش

برای پاک کردن لکه ادرار روی فرش، قبل از انجام هر کاری اگر ناحیه کثیف شده هنوز خیس است ابتدا نم آن را کامل با استفاده از یک حوله و دستمال کاغذی بگیرید. هرچه زودتر نم فرش را بگیرید کمک می‌کند تا لکه ادرار زودتر از روی فرش پاک شود. در ادامه مواد کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها اثری از ادرار روی فرش باقی نمی‌ماند.

پاک کردن لکه ادرار روی فرش

استفاده از محلول آمونیاک برای پاک کردن لکه ادرار روی فرش

با استفاده از محلول آمونیاک می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن لکه ادرار را از روی فرش پاک کنید؛ برای رفع بوی ادرار از روی فرش این محلول بسیار موثر است؛ برای اینکار تنها کافی است که دو قاشق غذاخوری آمونیاک را با یک لیوان آب مخلوط کنید و با یک فرچه روی محل مورد نظر بکشید. بهتر است اینکار را چندین بار انجام دهید تا به‌خوبی لکه مورد نظر از بین برود و فرش شما به‌حالت قبلی خود بازگردد.

مطلب پیشنهادی:  پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن در دکور منزل

پاک کردن لکه ادرار روی فرش

 آب‌ اکسیژنه برای پاک کردن لکه ادرار روی فرش

ترکیب ۲ تا ۳ قطره مایع ظرفشویی، ۳ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و یک استکان آب‌اکسیژنه به‌راحتی می‌تواند لکه ادرار را از روی فرش پاک کند؛ تنها کافی است ترکیب بدست آمده را به‌ مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی فرش قرار دهید و در نهایت به‌وسیله فرچه یا کاردک آن را تمیز کنید. برای بدست آمدن نتیجه بهتر می‌توانید قسمت مورد نظر را با آب ولرم و شوینده مناسب تمیز کنید تا آثار لکه ادرار از بین برود.

پاک کردن لکه ادرار روی فرش

سرکه سفید

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای پاک کردن ادرار روی فرش، استفاده از محلول سرکه سفید با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و دو فنجان آب سرد است. در این روش محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی قسمت مورد نظر اسپری کنید و سپس به‌ وسیله یک پارچه آن را خشک کنید. توجه داشته ‌باشید برای از بین رفتن کامل لکه شاید مجبور شوید چندین‌ بار این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

پیشنهاد مطالعه: آسان‌ترین روش نصب کاشی بین کابینتی!

تعداد کلمات مطلب: 427

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…