با چند ماده در دسترس از شر مورچه‌ها در خانه خلاص شوید!

3
19
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای از بین بردن مورچه در منزل، نیازی نیست از سموم شیمیایی استفاده کنید، برای خلاص شدن از آن‌هاکافی است با چندین راهکار خانگی و کم هزینه آشنا شوید.
سم مورچه

یکی از معضلات خانم‌ها در خانه هجوم مورچه‌ها است؛ تجمع مورچه‌ها در نقاط مختلف خانه علاوه بر اینکه بسیار آزار دهنده است، باعث می‌شود آلودگی به نقاط مختلف خانه منتقل شود. برای رهایی از این مشکل شما می‌توانید با استفاده از چند ماده خانگی و در دسترس به راحتی مورچه‌ها راحت شوید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا بهترین سم مورچه کش خانگی را به شما معرفی کنیم.

راهکارهایی که باید برای جلوگیری از هجوم مورچه انجام داد

  • مکان‌هایی را که مواد غذایی در آن نگهداری می‌شود، بیشتر از سایر فضاها مورد هجوم مورچه‌ها قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است مواد غذایی را درون کیسه فریزر قرار دهید یا از باکس‌های مخصوص نگهداری مواد غذایی خشک استفاده کنید.
  • نظافت روزانه منزل را فراموش نکنید و به طور روزانه مکان‌هایی که خیلی سریع کثیف می‌شوند را جارو بزنید. وجود آشغال و خرده‌های مواد غذایی روی زمین می‌تواند باعث جمع شدن حشرات شود.
  • سم‌پاشی را فراموش نکنید، و از موادی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم به عنوان سم مورچه استفاده کنید که خطری هم برای سلامتی ندارد.

سم مورچه 1

بهترین سم مورچه را با این مواد خانگی بسازید

ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که از سم مورچه کش‌ های متعددی استفاده کرده‌ایم ؛ اما بازهم شاهد آن هستیم که بعد از مدتی مورچه‌ها دوباره پیدا شدند. بیشترین سوالی که هنگام استفاده از مورچه کش قوی ذهن ما را درگیر می‌کند این است که سم مورچه کشنده است؟ یا اینکه سم مورچه برای انسان ضرر دارد؟ برای پاسخ به این سوالات و معرفی بهترین سم برای مورچه خانگی، با ما همراه باشید.

تهیه سم مورچه خانگی با استفاده از نعنا

بهترین سم برای از بین بردن مورچه، استفاده از روغن معطر نعنا است. شما به راحتی می‌توانید این روغن را در خانه تهیه کنید؛ تنها کافی است چند برگ نعنا یا چند قطره روغن نعنا را با آب مخلوط کرده و آن را در اطراف در و پنجره‌ها، گوشه‌های منزل و هر درزی که وجود دارد بزنید. توجه داشته باشید در صورتی که حیوان خانگی دارید، از این ترکیب استفاده نکنید؛ چرا که می‌تواند برای حیوان خانگی شما سمی باشد.

سرکه سفید

در حالت کلی برای نظافت و ضدعفونی کردن نقاط مختلف خانه می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. یکی دیگر از مزیت‌های این ماده، از بین بردن مورچه‌ها است که بسیار کارآمد می‌باشد. شما می‌توانید سرکه سفید را با آب مخلوط کرده و درون یک اسپری بریزید و روی سطح مورد نظر اسپری کنید. نگران بوی سرکه نباشید، بعد از ۱ الی ۲ ساعت بو از بین خواهد رفت.

مطلب پیشنهادی:  با جدیدترین لوازم دکوری منزل، خانه خود را شیک و زیبا جلوه دهید!

استفاده از دارچین به عنوان سم مورچه

دارچین علاوه بر عطر و طعم خوبی که دارد می‌تواند بهترین سم برای مورچه بالدار باشد؛ برای این منظور کمی روغن دارچین را به وسیله یک تکه پنبه روی قسمت‌های اطراف درب و پنجره و درزها بمالید. این کار باعث می‌شود مورچه‌ها از طریق این نواحی وارد منزل نشوند.

فلفل

فلفل از دیگر مواد طبیعی و پرمصرف خانگی است که می‌توانید از آن به عنوان سم مورچه در نقاط مختلف خانه استفاده کنید. برای از بین بردن مورچه‌ها لازم است کمی پودر فلفل سیاه یا قرمز را در هر ناحیه‌ای که مورچه ‌ها قرار دارند بپاشید.

سم مورچه 2

گچ، بهترین سم مورچه

با توجه به اینکه مورچه‌ها حس بویایی قوی دارند و از آن برای مسیریابی استفاده می‌کنند، می‌توانید از گچ برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. گچ باعث اختلال در بویایی مورچه‌ها شده و آن‌ها را گیج خواهد کرد؛ در این صورت مورچه‌ها از خط گچی عبور نکرده و دفع خواهند شد.

پودر قهوه

پودر قهوه یک مورچه کش خانگی دیگر است که می‌توانید آن را در نواحی مورد نظر بپاشید تا از تجمع مورچه‌ها جلوگیری شود. می‌توانید از پودر قهوه مصرف شده (بعد از آماده کردن قهوه) نیز استفاده کنید.

پوست مرکبات

پوست مرکبات یک مورچه کش خانگی دیگر است که برای دفع مورچه‌ها بسیار موثر می‌باشد. برای از بین بردن مورچه‌ها لازم است در نواحی که مورچه‌ها تجمع می‌کنند کمی پوست مرکبات بگذارید و همچنین برای تمیز کردن این نواحی از شوینده‌هایی با اسانس مرکبات استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب از دلتامگ چند ترفند برای خلاص شدن از شر مورچه ها را به شما معرفی کردیم و موادی را معرفی نمودیم که به سم مورچه معروف هستند علاوه بر این مواد می توانید از گیاهانی استفاده کنید که باعث دوری حشرات از خانه شما می شوند. امیدواریم که با خواندن این متن یاد گرفته باشید که چطور برای همیشه شر مورچه‌ها را از خانه بکنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    3 اسفند 1401 در 8:29 ق.ظ

    همشو امتحان کردم هیچ کدوم جواب نداد تا سم زدم 😧

    پاسخ

    • سعیده

      5 اسفند 1401 در 11:09 ب.ظ

      سلام واقعا منم فکر کنم اینا کارایی نداشته باشه با اینکه دوتا ملکه هم به طور تصادفی اومدن بیرون البته از گشنگی گرفتمشون و تا حالا چند هزارتا مورچه کشتم ولی بازم هستن متاسفانه خونه خودم نیست که بشه سم پاشی اساسی کرد البته داخل کناف و کل سیستم برق و لوله شوفاژ از همه جا میان بیرون

      پاسخ

  2. ناشناس

    5 اسفند 1401 در 11:30 ب.ظ

    پودر بهداشتی تو مسیر عنکبوت مورچه سباه سوسک بریزی کشته میشن
    اما مورجه زرد تاثیر نداشت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…