بهترین ترفندهای چیدمان کمد برای عید نوروز!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پر بودن کمد لباس‌ها و کمبود جا برای لباس‌های جدید مشکل رایجی است که خیلی‌ها به آن دچار هستند. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه این مشکل را برطرف کنید.
چیدمان کمد

اولین قدم برای خانه تکانی عید و داشتن یک اتاق همیشه مرتب، چیدمان کمد است. بسیاری از خانم‌های خانه‌دار هنگام خانه تکانی عید نسبت به چیدمان کمد و کشو  لباس بی‌اهمیت هستند چرا که نمی‌دانند چگونه آن را مرتب کنند که برای یک مدت طولانی تمیز باقی بماند یا اینکه وسایل اضافه را در کجا قرار دهند؟ چیدمان وسایل کمد باید به نحوی باشد که بتوان از فضای کمد نهایت استفاده را برد و در عین حال به همه وسایل دسترسی راحت داشت. اگر می‌خواهید با بهترین روش چیدمان کمد دیواری آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفندهای چیدمان کمد دیواری

برای نظافت و چیدمان کمد لباس‌ها، نیازی نیست خود را در کوهی از لباس غرق کنید؛ اینگونه سردرگم می‌شوید و نمی‌توانید لباس‌ها را به بهترین روش ممکن جایگذاری کنید. برای داشتن بهترین چیدمان کمد لباس کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

چیدمان کمد

تمام وسایل کمد را خالی کنید

در مرحله اول تمام لباس‌ها را خالی کنید؛ برای اینکار تنها کافی است که لباس‌هایی که کاور دارند را بیرون بیاورید و گردگیری کنید. قدم بعدی اگر کمد نیاز به رنگ زدن دارد دست به‌کار شوید و رنگ آن را تغییر دهید، در غیر این صورت با یک گردگیری ساده فضای درونی آن را تمیز کنید. خالی کردن کمد به شما این امکان را می‌دهد تا برای قرار دادن لباس‌ها برنامه‌ریزی کنید.

لباس‌های اضافه را از کمد خارج کنید

اگر فضای کافی برای قرار دادن لباس‌های خود ندارید، سعی کنید لباس‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید یا لباس‌های زمستانی را از کمد خارج کنید و آن‌ها را در جایی مانند زیرزمین یا انباری قرار دهید.

چیدمان کمد

لباس‌ها را بر اساس نوع استفاده دسته‌بندی کنید

برای چیدمان کمد دیواری کوچک، بهترین روش این است لباس‌هایی را که بیشتر استفاده می‌کنید در قفسه‌های بالایی قرار دهید؛ اینگونه دسترسی به آن‌ها بسیار راحت‌تر است.

در چیدمان کمد رنگ‌بندی لباس‌ها را فراموش نکنید

یکی از دلایل نامرتب بودن کمد و کشو لباس‌ها این است که به طیف رنگ‌های لباس بی‌توجه هستید. کمد لباس هرچقدر هم مرتب و تمیز باشد، بی ربط بودن رنگ لباس‌ها در کنار هم کشو را نامرتب نشان می‌دهد. بهترین کار برای حل این موضوع این است که لباس‌ها را بر اساس رنگی که دارند، در کمد و کشو قرار دهید. این کار جدا از زیباتر نشان دادن کمد لباس، باعث می‌شود با توجه به رنگی که دوست دارید برای دورهمی‌های عید نوروز و روزهای دیگر بپوشید، راحت‌تر لباس مورد نظرتان را انتخاب و پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مکان برای نصب ساعت در خانه

چیدمان کمد

از آویزان کردن کمربندها بپرهیزید

یکی از اشتباهاتی که باعث می‌شود چیدمان کمد دیواری شما نامرتب شود، آویزان کردن کمربندها به گیره لباس است؛ اینگونه با هر تکان کوچکی کمربند تاب می‌خورد و به دیوار و یا در آسیب می‌زند. بهترین چیدمان کمد این است که از یک جعبه کوچک استفاده کنید و کمربند، ساعت مچی، عینک، ساعت و هر اکسسوری که دارید را در آن قرار دهید.

ادکلن‌ها را در جای مناسبی قرار دهید

ادکلن‌ها به دلیل استفاده‌ مداومی که از آن‌ها می‌شود، همیشه قسمتی از ریخت‌ و پاش‌های وسایل اتاق را به همراه دارند. شما می‌توانید یک سینی کوچک برای ادکلن‌های خود در نظر بگیرید و آن‌ها را در قسمتی از کمد و یا کشوی خود قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک جعبه‌‌کوچک و زیبا ادکلن مورد علاقه خود را روی کشو یا مقابل آینه قرار دهید.

چیدمان کمد

برای چیدمان کمد از رگال روسری استفاده کنید

روسری‌های خود را تا نزنید این کار باعث چروک شدن روسری شما می‌شود. با توجه به استفاده زیاد روسری باید آن را در جایی قرار دهید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. بهتر است یک رگال روسری تهیه کنید و تمام شال و روسری‌های خود را به آن آویزان کنید؛ اینگونه روسری‌های شما بدون اینکه چروک شود همیشه در دسترس است.

پیشنهاد مطالعه: این تشک کمر درد شما را خوب می‌کند!

تعداد کلمات مطلب: 630

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

8 ترفند برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

فضاهای خالی و پرت در خانه می توانند نه تنها از نظر زیبایی ظاهری نامطلوب باشند، بلکه استفاد…