6 راهکار طلایی برای مرتب ماندن کابینت آشپزخانه!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظم و ترتیب در آشپزخانه باعث می‌شود حس بهتری در کل فضای خانه در جریان باشد؛ بنابراین چیدمان داخل کابینت اگر به شکل صحیح و اصولی انجام شود، به ایجاد نظم بیشتر در آشپزخانه کمک می‌کند.
مرتب کردن کابینت آشپزخانه
آشپزخانه، مهم‌‌ترین بخش هر خانه‌‌ای محسوب می‌‌شود چرا که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنیم؛ بنابراین نظم و تمیزی آن کمک می‌کند تا کارها سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود. کابینت‌ها جزو مهم‌ترین وسایلی هستند که در نظم بخشیدن به آشپزخانه بسیار موثر هستند. چیدمان مرتب کابینت باعث می‌شود تا وسایل در سر جای خود قرار گیرند و دسترسی به آن‌ها راحت باشد. اما بسیاری از ما هنگام مرتب کردن کابینت آشپزخانه دچار سردرگمی می‌شویم و نمی‌دانیم که باید از کدام قسمت شروع به تمیزی کنیم و چه کار کنیم که همیشه کابینت‌های مرتبی داشته باشیم. برای آشنایی با ترفند مرتب کردن کابینت آشپزخانه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش‌های کاربردی برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه

برخلاف تصور بسیاری از ما که مرتب کردن داخل کابینت آشپزخانه بسیار زمان‌بر و سخت است، اما در صورتی که شما چند نکته کلیدی را هنگام چیدمان آشپزخانه رعایت کنید می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به آشپزخانه خود نظم ببخشید.
مرتب کردن کابینت آشپزخانه

نظم بخشیدن به ظروف ادویه

 شلوغ‌ترین قسمت کابینت در آشپزخانه، کشو ادویه‌ها است. پیشنهاد می‌‌کنیم برای نظم بخشیدن به آن‌ها، روی ادویه‌ها برچسب بزند و آن‌ها را در کشو بچینید. برچسب زدن شیشه‌ها باعث می‌شود برای انتخاب یک ادویه شما مجبور نشوید همه ادویه‌ها را بیرون بریزید.

از شلف‌های دیواری کمک بگیرید

بهترین ایده مرتب کردن کابینت آشپزخانه، نصب شلف‌های دیواری است اینگونه فضای کاربردی خانه شما دوبرابر می‌شود.
مرتب کردن کابینت آشپزخانه

استفاده از تقسیم کننده کشو برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه

بهترین ایده برای مرتب ماندن کابینت آشپزخانه، استفاده از صفحات تقسیم‌کننده در کشوها است. بهتر است برای کشوها از تقسیم‌کننده‌ها در اندازه‌های متنوع استفاده کنید. با این روش تمام وسایل در کشوها قرار می‌گیرند بدون اینکه روی هم تلنبار شوند.
مرتب کردن کابینت آشپزخانه

از فضای درب کابینت‌ها استفاده کنید

بیشترین فضایی که در کابینت‌ها اشغال می‌شود مربوط به قراردادن درب کابینت‌ها روی قابلمه است. بهترین راه مرتب ماندن کابینت‌ها، قراردادن درب قابلمه‌ها به صورت جداگانه است.
اگر کابینت‌ها و کشوهای عریضی دارید، می‌توانید در یک طرف درب‌ها و در طرف دیگر ظروفشان را قرار دهید؛ اما اگر کابینت شما کوچک است، آویزهای مخصوص تهیه کنید تا از حداکثر فضای کابینت‌ها استفاده کرده باشید.
برای درست کردن نگهدار قابلمه می‌توانید از قلاب هم استفاده کنید و به درب کابینت بچسبانید. هر کدام را به طرف درب کابینت بچسبانید و هر موقع آن‌ها را نیاز داشتید به راحتی بردارید.

چگونه کابینت زیر سینک را مرتب کنیم

کابینت زیر سینک به دلیل اینکه ممکن است در معرض آب قرار گیرد، لازم است از وسایلی استفاده کنید که در صورت نشت آب به وسایل آسیبی وارد نشود. بهتر است برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه چندین عدد سبد پلاستیکی کوچک تهیه‌ کرده و آن‌ها را در کابینت قرار دهید. مواد شوینده را درون آن‌ها قرار دهید اینگونه کابینت شما همیشه مرتب می‌ماند.
مرتب کردن کابینت آشپزخانه

استفاده از بانکه را فراموش نکنید

برای اینکه کابینت‌های شما مرتب بماند بهتر است مواد خوراکی را در بانکه‌ها قرار دهید. شکر، پاستا و حبوبات را در ظرف‌های یک شکل بریزید تا کابینت‌های شما مرتب‌تر به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…