5 مکان ممنوعه برای قرارگیری تلویزیون!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جهت انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون باید به نکات مهمی که در ادامه به آن اشاره می‌شود توجه داشته باشید.
مکان مناسب برای تلویزیون

از دیدگاه طراحان دکوراسیون هر مکانی که تلویزیون در آن قرار گیرد، جزو نقاط کانونی خانه محسوب می‌شود؛ بنابراین انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر جزو دغدغه‌های بسیاری از ما به شمار می‌آید. پیدا کردن مکان مناسب برای تلویزیون در منزل، به نقشه و طراحی داخلی خانه بستگی دارد؛ اما به طور کلی چند مکان نامناسب در خانه وجود دارد که قرار گرفتن تلویزیون در این مناطق موجب زشت شدن دکوراسیون خانه شما می‌شود. برای آگاهی از این مکان‌ها، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مکان مناسب برای تلویزیون کجاست؟

بهترین جای تلویزیون در منزل باید به گونه‌ای انتخاب شود که باعث زیباتر شدن دکوراسیون خانه شود. جهت انتخاب محل مناسب برای تلویزیون در منزل نیاز است چند نکته مهم که در ادامه به آن می‌پردازیم، توجه داشته باشیم.

قرار دادن تلویزیون در مکان پر رفت و آمد

از مکان نامناسب برای تلویزیون، قسمتی از خانه است که بیشترین رفت‌و‌آمدها را دارد. تلویزیون باید در قسمتی قرار گیرد که هنگام تماشای تلویزیون تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ در نتیجه مکان‌هایی مانند کنار ورودی آشپزخانه یا نزدیک درب ورودی بدترین مکان برای قراردادن تلویزیون است.

مکان مناسب برای تلویزیون

زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون

با توجه به اینکه قرار دادن تلویزیون در هر قسمت خانه آن قسمت را به نقطه کانونی تبدیل می‌کند، بنابراین مکان مناسب برای تلویزیون باید به نحوی انتخاب شود که بتوان در آن قسمت، مبلمان را در زاویه مستقیم با تلویزیون قرار داد. اینگونه با ایجاد یک فضای دنج، تماشای تلویزیون لذت بیشتری دارد. توجه داشته باشید که تلویزیون باید در مکانی باشد که از همه جهت به آن دید داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  در این خانه تاریخی درختان به طرز عجیبی رشد کرده‌اند!

قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور نکته‌ای است که اهمیت بسیار دارد. بنابراین بهتر است برای اینکه هنگام تماشای فیلم چشم اذیت نشود، تلویزیون را پشت به پنجره قرار ندهیم.

مکان مناسب برای تلویزیون

قرار دادن تلویزیون کنار منبع گرمایشی

زمستان‌ها با سرد شدن هوا بهترین مکان برای استراحت و نشستن کنار شومینه است؛ بنابراین اگر در فضای داخلی منزل شما شومینه وجود دارد، بهتر است تلویزیون را در مجاورت شومینه قرار ندهید؛ زیرا استراحت در این مکان سبب می‌شود فاصله کم با تلویزیون داشته باشید و برای چشمان شما آسیب رسان است، همچنین نباید منبع گرمایشی مانند رادیاتور و شوفاژ را در پشت تلویزیون قرار بدهید.

ترکیب تلویزیون دیواری و میز تلویزیون

ترکیب تلویزیون دیواری و میز تلویزیون یکی دیگر از ایده‌هایی است که شما می‌توانید برای فضاهای کوچک استفاده کنید.

مکان مناسب برای تلویزیون

 بالای شومینه مکان مناسب برای تلویزیون

برای ایجاد نشیمنی دنج و راحت بهتر است که شومینه و تلویزیون را بر روی یک دیوار نصب کنید و نقطه‌ کانونی منحصربه‌فردی را برای خانه‌ خود بسازید.

پیشنهاد مطالعه: گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟ ۶ راه برای فهمیدن آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…