نکات مهم برای انتخاب درب سرویس بهداشتی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با مشکل پوسیدگی درب سرویس بهداشتی و حمام مواجه هستید، ما در این مطلب به معرفی بهترین درب‌ها برای سرویس بهداشتی با طول عمر بالا می‌پردازیم.
درب سرویس بهداشتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

امروزه چون متراژ محل سکونت در حال کم شدن است و آپارتمان نشینی رو به افزایش است، متراژ سرویس‌ بهداشتی و حمام نیز کم می‌شود. به همین دلیل درب سرویس و درب حمام‌ها بیشتر در معرض رطوبت و بخار آب قرار می گیرند. بنابراین باید درب سرویس از جنسی تولید شود که در برابر رطوبت و بخار آب مقاوم باشد. برای مقابله با این مشکلات درب‌هایی هستند که رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. برای اینکه بدانید درب سرویس بهداشتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

درب سرویس بهداشتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای انتخاب درب سرویس بهداشتی، جنبه زیبایی و دکوراتیو بودن درب در اولویت قرار ندارد. بلکه مهم‌ترین المان‌ها مقاوم بودن در برابر رطوبت و قابل ترمیم بودن است. درب‌های مناسب سرویس بهداشت به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

درب pvc

درب‌هایی با روکش پی وی سی، می‌توانند برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده شوند. دلیل استفاده از این نوع روکش برای درب سرویس بهداشتی و حمام، عدم آسیب پذیری در برابر نفوذ آب می‌باشد که می‌تواند موجب ماندگاری بیشتر درب در فضای مرطوب شود.

درب pvc برای سرویس

درب ضد آب ABS

با توجه به سایز کوچک درب‌های سرویس و حمام در ساختمان سازی‌های جدید، امکان آبریز بر روی درب حمام و سرویس و مستر وجود دارد. در نتیجه استفاده از درب ضد آب ABS می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. درب ضد آب ABS با کلاف چوب روس و با لایه داخلی ام دی اف 3 میل ساخته می‌شود.  پس از تولید این درب، رویه درب ABS را با استفاده از چسب مخصوص بر روی لایه‌های ام دی اف پرس می‌کنند.

درب آلومینیومی

درب‌های آلومینیومی به دلیل ساختار آلومینیومی که دارند در برابر آب و رطوبت دچار هیچ دگرگونی نمی‌شوند. علاوه بر آن درب آلومینیوم در برابر ضربه هم از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهند. اینگونه درب‌ها در مراکز اداری و ارگان‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب استیل

طراحان دکوراسیون داخلی برای ساختمان‌های لوکس از درب‌های استیل طلایی و نقره‌ای که دارای شیشه‌های مات طرح‌دار است به عنوان درب سرویس بهداشتی استفاده‌می‌کنند. این نوع درب‌ها از قیمت بالایی برخوردار هستند، درب دستشویی استیل، اغلب در ساختمان‌هایی با طراحی داخلی کلاسیک استفاده‌می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  روشی ساده و ارزان برای تزیین آشپزخانه

درب استیل برای سرویس

طریقه نگهداری صحیح از درب سرویس بهداشتی

بسیاری از افراد نسبت به نگهداری از درب سرویس بهداشتی منزل خود بی‌اهمیت هستند. همین باعث می‌شود پس از مدتی استفاده، درب دچار پوسیدگی‌شده و به محلی برای تجمع انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها تبدیل شود. این نه‌ تنها باعث خراب‌شدن ظاهر درب می‌شود، بلکه می‌تواند سلامتی شما و اعضای خانواده‌تان را هم تهدید کند.

  • یکی از نقاطی که می‌تواند روزنه نفوذ خوبی برای رطوبت و آب به داخل درب باشد، محل نصب‌دستگیره است. برای جلوگیری از این اتفاق، دستگیره درب باید به‌ درستی توسط یک نصاب حرفه‌ای نصب‌شود. همچنین اطراف دستگیره را با استفاده از چسب‌های مخصوص ضد آب به‌ خوبی بپوشاد.
  •   شستشوی دائمی درب‌، قاتل اصلی آن‌ است. بسیاری از افراد با تصور اینکه یک درب ضد آب هیچگاه آسیب نمی‌بیند و پوسیده‌نمی‌شود، به طور مکرر آن را می‌شویند. ممکن است نقص در نقطه‌ای از روکش ضد آب درب، راه نفوذ آب به داخل ساختار درب را هموار کند. به همین خاطر توصیه می‌شود، از سوراخ کردن و نصب هرگونه لوازم تزیینی روی درب سرویس بهداشتی و حمام خودداری کنند.
  • استفاده از لولای غیراستاندارد و بی‌کیفیت می‌تواند یکی دیگر از عواملی باشد که باعث آسیب رساندن به درب می‌شود. یک لولای نامرغوب درب را از جای خودش خارج می‌کند و این اتفاق به‌مرورزمان باعث ایجاد اصطکاک بین درب و چارچوب آن می‌شود. این اصطکاک می‌تواند روکش درب را خراش بیندازد و منجر به نفوذ آب و رطوبت به داخل درب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …