اگر این ویژگی‌ها را دارید، همین حالا به فکر اصلاح خود باشید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هریک از ما یکسری ویژگی‌های رفتاری خاص داریم. در طول زندگی خودمان و به علت رشدی که داریم، این ویژگی‌های رفتاری می‌توانند تغییر پیدا کنند یا اصلاح شوند. در این مطلب قرار است تعدادی از این ویژگی‌های آزارنده را با هم بررسی کنیم.
ویژگی های افراد خودخواه

قطعا همه ما در زندگی به دنبال پیشرفت هستیم. پیشرفت در همه ابعاد زندگی…. پیشرفت در شغل، توانایی‌ها، ویژگی‌های اخلاقی، ارتباطات و… . خودخواهی یکی از ویژگی‌های اخلاقی است که اگر به پیشرفت فکر می‌کنیم، باید به دنبال تغییر و اصلاح در آن باشیم. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا ویژگی های افراد خودخواه را باهم بشناسیم و مورد بررسی قرار دهیم تا اگر هریک از آن‌ها را داشتیم، اصلاح کنیم.

ویژگی های افراد خودخواه

با شناخت ویژگی‌های افراد خودخواه می‌توانید از این افراد دوری کنید و یا اگر خودتان این ویژگی‌ها را دارید سعی در اصلاح آن‌ داشته‌باشید.

ایده‌آل گرایی از ویژگی های افراد خودخواه

افراد خودخواه به هر دستاویزی متوسل می‌شوند تا تصویری که از خودشان در ذهن خود دارند (خودانگاره)، آسیب نبیند. این افراد ایده‌آل‌گرا هستند و اغلب دنیای خود را محدود می‌کنند. دنیای آن‌ها از بایدهای زیادی ساخته شده‌است. این افراد تمایل عجیبی به تحمیل باورهای خود دارند و همه‌ تلاش‌ خود را می‌کنند تا دیگران را متقاعد کنند که با آن‌ها هم‌نظر باشند و عقایدشان را تایید کنند. این افراد اغلب اگر تاییدشان نکنید، در برابر شما گارد می‌گیرند. با خودتان روراست باشید، شما چقدر از این ویژگی را دارید؟

 افراد خودخواه را بشناسید

همدلی را بلد نیستند

افراد خودخواه به سختی می‌توانند با اطرافیان همدلی کنند. این افراد اگر هم در مواردی موفق به همدلی شوند، همدلی‌‌شان به خاطر منفعت خودشان خواهد بود. اگر تمایل دارید درباره نحوه همدلی بیشتر اطلاعات کسب کنید به مطلب این افراد مشکلات شما را حل می‌کنند مراجعه کنید.

از اصلی‌ترین ویژگی های افراد خودخواه این است که عزت نفس ندارند

افراد خودخواه عزت نفس ضعیفی دارند. عزت نفس برآوردی است که هر فرد نسبت به ارزش و توانمندی‌های خود دارد. افراد خودخواه در زمینه‌ عزت نفس خلاهای زیادی دارند که باید آن‌ها را برطرف‌ کنند. این افراد شاید به ظاهر موفق به نظر برسند ولی این موفقیت فقط تا زمانی ادامه خواهد داشت که بتوانند نقاب خود را در ارتباط با دیگران حفظ کنند. با این حال قطعا خودشان در تنهایی‌هایی که دارند متوجه بی‌کفایتی‌های خود هستند. در خلوت خود از خودتان سوال کنید که آیا ویژگی‌های یک فرد خودخواه را دارم؟

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه ماسک لبو برای پرپشت شدن موهای شما

افراد خودخواه تنها به منفعت خودشان فکر می‌کنند

افراد خودخواه بیش از حد به فکر منفعت و سود خود هستند. این افراد معمولا زحمات خودشان را بزرگ جلوه می‌دهند و زحمات دیگران را کوچک می‌شمارند. این‌ افراد رفتارشان به گونه‌ای است که دولت، جامعه، مردم و کلا دنیا را بدهکار خودشان می‌دانند. در حالی‌که به شخصه حاضر نیستند چندان به زحمت بیفتند و برای دستیابی به هدفی تلاش کنند.

سو استفاده از دیگران از ویژگی های افراد خودخواه

دوستان زیاد و بی‌کیفیت

افراد خودخواه اغلب دوستان زیادی دارند اما دوستی‌های آن‌ها ظاهری است. این افراد بیشتر از اینکه به ماهیت واقعیت دوستی اهمیت دهند، دوستان خود را تنها ابزاری برای دستیابی به اهدافشان می‌دانند. اعتقادشان این است که تا وقتی که فردی برایم فایده داشته‌باشد با او ارتباط خواهم داشت و دوستی می‌کنم.

نتیچه‌گیری: خودخواهی یکی از بدترین ویژگی‌هایی است که هر کس می‌تواند داشته‌باشد. برای اینکه بدانید خودخواه هستید یا نه، بهتر است با خودتان روراست باشید و ویژگی‌های بالا را در خود بررسی کنید. اگر پس از بررسی‌های صادقانه خود به این نتیجه رسیدید که این مشکل را دارید، حتما درصدد جبران و اصلاح آن برآیید.

پیشنهاذ مطالعه:  آیا برای یک ارتباط موثر باید برونگرا باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…