کفش نامناسب قاتل قلب دوم شما!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پا بعد از قلب مهم‌ترین عضو بدن انسان است به طوری که آن را قلب دوم می‌نامند. پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند به این عضو بدن آسیب‌های جبران‌ناپذیری بزند.
پوشیدن کفش نامناسب

کفش برای حفاظت پا است ولی بعضی‌ها زیبایی را به راحتی ترجیح می‌دهند. باید توجه کنیم که کفش نامناسب و تنگ، مخصوصا برای افرادی که در طول روز دائما سرپا هستند، می‌تواند به پا آسیب بزند. هنگام خرید کفش باید به راحتی آن توجه کنیم. کفش را بعدازظهرها بخرید زیرا، اندازه‌ پا بعدازظهرها حدود ۸ درصد بزرگ‌تر از صبح است. انگشتان پا باید حدود یک سانتی‌متر با جلوی کفش فاصله داشته‌باشند. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا با عوارض پوشیدن کفش نامناسب آشنا شویم.

آسیب کفش نامناسب

عوارض پوشیدن کفش نامناسب

درد پاشنه پا

پا و مچ پا، 26 استخوان دارد که استخوان پاشنه بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. طبق گزارش انجمن جراحان پا و مچ پا در آمریکا، درد پاشنه پا شایع‌ترین دردی در پا است که بیماران به دنبال درمان آن هستند. درد پاشنه‌پا یا در قدام یا در خلف و یا در سطح کف پا است و باید بدانیم بیشترین چیزی که باعث درد پاشنه می‌شود، استفاده از کفش تنگ است.

بدشکل شدن انگشتان پا

انگشت چکشی نوعی انحراف پا از شکل طبیعی انگشتان است که اکثرا به علت استفاده کفش تنگ به وجود می‌آید. در این عارضه، مفاصل انگشتان پا خم و بدشکل می‌شوند. به‌خصوص افرادی که دیابت دارند بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند.

کجی شست پا

حتما افرادی را دیده‌اید که در قاعده‌ شست پای خود برجستگی‌هایی دارند. به این برجستگی بونیون گفته می‌شود.
کسی که پتانسیل بونیون را در خزانه ژنی خود داشته باشد، اگر کفش تنگ بپوشد، به علت فشار شست پا به طرف خارج، دیگر انگشتان انحراف پیدا می‌کند، احتمال برجسته شدن بونیون و درد آن و کجی شست پا که به آن هالوکس والگوس می‌گویند بیشتر می‌شود. این مشکل در بعضی مواقع آن قدر دردناک است که منجر به عمل جراحی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید

پا درد

آخرین عارضه پوشیدن کفش نامناسب: پا درد

استفاده از کفش تنگ باعث پا درد می‌شود. به مرور زمان چربی موجود در کف پا و پاشنه تحلیل می‌رود و باعث پا درد می‌شود. کفش تنگ این امر را سرعت می‌بخشد. مخصوصا اگر مجبورید در طول روز سرپا باشید، مثلا شغل شما به نحوی است که زیاد راه می‌روید کفشی بپوشید که تنگ نباشد و فضای کافی جهت حرکت انگشتان به طرفین وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: با این حرکات ساده سلامت چشم خود را تضمین کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

افزایش انرژی بدن خستگی را از شما دور می‌کند. احساس خستگی، به طور معمول بعد از ظهرها به سرا…