طرز تهیه باقلوا عربی بدون فر + ویدئو

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به شیرینی‌پزی علاقه دارید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک باقلوا خوشمزه و راحت را به شما آموزش دهیم.

شیرینی باقلوا جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ معمولا بسیاری از ما بر این باوریم که طرز تهیه باقلوا سخت است و نیاز به مهارت و یا استفاده از فر دارد، اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه باقلوا شعریه یا همان باقلوا عربی را به شما آموزش دهیم که طبخ بسیار راحتی دارد و نیاز به فر هم ندارد؛ اگر شما هم به شیرینی پزی علاقه دارید، با ما همراه باشد تا نحوه آماده کردن باقلوا رشته ای را به ما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه باقلوا رشته ای

باقلوا رشته ای

طرز تهیه باقلوا رشته ای

معمولا برای تهیه باقلوا از خمیر یوفکا استفاده می‌شود که در این صورت لازم است آن را درون فر قرار دهید تا آماده شود؛ اما در این روش از تهیه باقلوا عربی رشته ای، نیازی به طبخ نیست و مزه بسیار خوبی دارد؛ طبخ این شیرینی بسیار راحت است و تنها لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول تهیه باقلوا رشته ای

کره را در ظرف مناسب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود؛ در این فاصله رشته‌ها را درون یک ظرف دیگر خرد کرده و بعد کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کره به خورد رشته‌ها برود.

مرحله دوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به رشته‌ها اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند و رشته‌ها رنگ بگیرند؛ سپس رشته‌ها را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا طلایی شوند.

مطلب پیشنهادی:  6 مدل رنگ مو که همه خانم‌ها را شیک می‌کند

باقلوا رشته ای

مرحله سوم

پدر این مرحله از تهیه باقلوا رشته ای، شیر عسل را به محتویات رشته اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا همه مواد به خورد رشته‌ها برود؛ بعد از آنکه رنگ رشته‌ها تغییر کرد و حالت منسجمی به خود گرفته آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم طرز تهیه باقلوا رشته ای

در این مرحله رشته‌ها را درون قالب مناسب بریزید؛ می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی یا فلزی هم استفاده کنید؛ لازم به ذکر است اگر از قالب فلزی استفاده می‌کنید برای آنکه باقلواها راحت‌تر از قالب خارج شود، بهتر است کف آن را سلفون پهن کنید. نیمی از مواد را درون قالب ریخته و با دست به خوبی فشرده کنید.

باقلوا عربی

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه باقلوا عربی، مغز پسته‌ها را با کمی عسل ترکیب کرده تا حالت چسبندگی داشته باشند؛ سپس آن‌ را درون مرکز قالب بریزید و مجدد با دست به خوبی فشرده کنید.

مرحله پایانی تهیه باقلوا رشته ای

در این محله نیم دیگر رشته‌ها را روی قالب ریخته و با دست فشرده کنید؛ سپس قالب را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان، اگر از قالب فلزی استفاده کرده‌لید، مانند فیلم لازم است آن را کمی حرارت دهید تا باقلوا به راحتی از آن خارج شود. اکنون شیرینی شما آماده است می‌توانید آن را درون ظرف سرو قرار داده و نوش‌جان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 502

یک نظر

  1. ناشناس

    6 اسفند 1402 در 7:27 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…