کدام خانه‌ها با قیمت‌مناسب به فروش می‌رسند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اغلب متقاضیان مسکن تمایل به خرید آپارتمان 20 سال ساخت را دارند، زیرا هر چه سن بنا بیشتر باشد قیمت آن ملک کمتر است.
قیمت
به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای‌اقتصاد، با توجه به افزایش قیمت مسکن در فروش یا رهن و اجاره، تنها واحدهای مسکونی 10 تا 20 سال ساخت را می‌توان به عنوان واحد آپارتمانی با قیمت مناسب به متقاضیان خانه در بازار مسکن عرضه کرد.
 افزایش سطح قیمت مسکن نوساز موجب شده تا اغلب مردم توانایی خرید آپارتمان را نداشته باشند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون قیمت واحدهای مسکونی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.
قیمت

تاثیر سن‌ بنا بر قیمت واحد‌های مسکونی

تنها گزینه مناسب برای خریداران واحدهای مسکونی از طبقه متوسط درآمدی است که اکثرا تمایل به خرید واحدهای مسکونی با قدمت بالا را دارند. جالب است بدانید که سن‌ بنا و قیمت مسکن رابطه مسقیمی با یکدیگر دارند. یعنی هر چقدر سن ساختمان بالاتر برود، نرخ به صورت اتوماتیک‌وار پایین‌تر خواهد بود. یکی از دلایل تمایل مردم به خرید آپارتمان 20 سال ساخت در واقع مرمت و بازسازی این آپارتمان‌های کهنسال محسوب می‌شود.
بنابراین به همین علت واحدهای مسکونی 10 سال ساخت به بالا،  اغلب نیاز به مرمت و نوسازی بافت داخلی واحد مسکونی دارند. در نتیجه نرخ اعلامی صاحبان بناهای کهنسال برای فروش، معمولا پایین‌تر از حد متعارف و رایج در کف بازار مسکن در نظر گرفته می‌شود.
مقاله مرتبط:
قیمت

چرا قیمت برخی از خانه‌ها پایین‌تر است؟

لازم است بدانید که در صورتی که یک ملک قابلیت سکونت نداشته باشد یا به قول امروزی‌ها سرپا شناخته نشود، نرخ فروش آن بسیار کمتر از واحد آپارتمانی دیگری با همان قدمت‌بنا ولی بازسازی شده است.
در بازار مسکن واحدهای مسکونی 20 سال ساخت که به طور کامل مرمت و بازسازی شدند و هم واحد‌های آپارتمانی که علاوه بر بازسازی نشدن برای سکونت و فروش به متقاضیان، نامناسب و فاقد استانداردهای لازم هستند. گفتنی است که این خانه‌ها در گروه نرخ‌های مناسب برای خرید به شمار می‌روند. جالب است بدانید که بررسی‌های اخیر از جداول قیمتی این خانه‌ها در برخی مناطق بیانگر منفعت متقاضیان برای خریداری و بازسازی واحدهای مسکونی 20 سال ساخت محسوب می‌شود.
مطالعه بیشتر:

تعداد کلمات مطلب: 344

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا + قیمت

اگر به دنبال بهترین مناطق شمال برای رفاه و آسایش بیشتر و یا حتی سرمایه‌گذاری مناسب هستید خ…