چه تعداد واحد مسکونی در سیل آسیب دید؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که سیل به بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی آسیب وارد کرده است.
خسارت سیل

به گزارش دلتا مگ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سیلاب‌های در بیشتر استان‌های کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه سیلاب در برخی استان‌ها ادامه دارد، ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی در طی روزهای آتی و بعد از فروکش کردن سیلاب نهایی می‌شود. (برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت خرید خانه در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملا در ۱۰ استان امکان ارزیابی اولیه از میزان خسارت‌های سیل ممکن شده که قطعا این رقم در روزهای آتی افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: با این حال ارزیابی‌های اولیه حاکی است که تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل قرار گرفتند.

جودی با اظهار به اینکه سیل ۷ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب کرد، گفت: حدود ۱۲ هزار واحد آسیب دیدند و نیازمند تعمیرات برای اسکان مجدد هستند.

خسارت سیل

جودی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از همان ابتدای شروع سیلاب در استان‌های مختلف حضور یافت و ماشین‌آلات و بخشی از امکانات بنیاد در اختیار امدادرسانی به سیل‌زدگان و بازکردن مسیرها اختصاص یافته است، گفت: همزمان با حضور ارزیابی و برآورد میزان خسارت اولیه به واحدهای مسکونی و همچنین مسیرهای روستایی و شهری کوچک در دستور کار قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی:  پیش‌فروش آپارتمان در اصفهان جان گرفت

وی با اعلام اینکه ارزیابی خسارت در دو بخش میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی و میزان خسارت وارده به بافت و کالبد و معابر روستایی انجام می‌شود از ارزیابی دقیق و نهایی میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی در روزهای آتی خبر داد و اعلام کرد: میزان خسارت وارده به بافت، کالبد و معابر روستایی اندکی زمانبر است که با طی زمان اینکار انجام خواهد شد.

خسارت سیل

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان تسهیلاتی که به سیل‌زدگان تعلق می‌گیرد نیز اعلام کرد: پیشنهادهای بنیاد مسکن در خصوص ارایه تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره با تکمیل ارزیابی‌ها به هیات دولت ارسال خواهد شد تا در خصوص میزان تسهیلات به سیل‌زدگان تصمیم‌گیری و ابلاغ لازم انجام شود.

جودی تاکید کرد: میزان خسارت و جبران خسارت بر اساس میزان خسارت وارده است و قطعا ترکیبی از وام بلاعوض و تسهیلات ۲۰ ساله ارزان قیمت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…