عوامل افزایش قیمت اجاره بها از زبان سخنگوی دولت

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سخنگوی دولت عنوان کرد: عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و ... از دولت قبل است.
افزایش اجاره بها

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی در جلسه شورای‌ عالی مسکن، تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و بر همکاری مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

او در ادامه اظهار کرد: از آنجایی‌که نهضت ملی مسکن از طرح‌های ابلاغی با اولویت بالا از سوی رئیس جمهور بوده است، آمادگی برای همکاری جهت تصویب هرگونه مصوبه موردنیاز در دولت یا طرح آن با نمایندگان آمادگی وجود دارد.

وی افزود: باید قرارگاه رسانه‌ای رصد پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود. باید گزارش پیشرفت آن به صورت ماهانه در جلسات دولت مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به دغدغه اصلی رئیس جمهور در بخش مسکن تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از سه اولویت کلان دولت است. برای تحقق این هدف باید تمامی ارکان دولت پای کار بیایند.

افزایش اجاره بها

وی مسکن را حوزه‌ای عدد دار و شفاف دانست که مورد پیگیری و مطالبه اصحاب رسانه است. وی درباره نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور گفت: تاثیر خبرهای مربوط به افزایش تولید مسکن در قالب نهضت ملی دارای بعد واقعی و انتزاعی است. قطعا آثار انتظاری رونق بازار مسکن، بر شاخص مدیران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

مطلب پیشنهادی:  مظنه قیمت خرید خانه در منطقه 8 اصفهان

سخنگوی دولت اضافه کرد: تمامی مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمارهای ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.

بهادری درباره موضوع اجاره‌بها نیز گفت: با وجود این‌که عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و … از دولت قبل است اما فضای رسانه‌ای برای روشنگری در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

وی پیشنهاد داد: تا نظارت وزارت راه و شهرسازی بر اتحادیه املاک و بنگاه‌ها افزایش یابد و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار گیرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «بایدها و نبایدهای بانک‌ برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «عوامل افزایش قیمت اجاره بها از زبان سخنگوی دولت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…