طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود پرداخت آورده از سوی متقاضیان، اغلب بانک‌ها هیچ مسئولیتی در قبال اعطای اعتبار برای عملیاتی شدن طرح ملی مسکن را نمی‌پذیرند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، قرار بود با پرداخت آورده از سوی متقاضیان، متمم 450 میلیونی به پروژه‌‌های مسکن اختصاص یابد اما تاکنون اعتبار چشمگیری از جانب بانک‌‌ها به نهضت ملی مسکن پرداخت نشده است.

بنا بر آمار بانک مرکزی، در بین 20 بانکی که در تامین این اعتبارات مشارکت داشتند، تاکنون فقط بانک مسکن حاضربه تامین این مبلغ از منابع تسهیلاتی خود شده است.

بانک مسکن چه میزان از اعتبارات خود را به متقاضیان مسکن پرداخت کرده است؟

دربین 20 بانکی که متعهد به پرداخت این وام از منابع اعتباری خود بودند، بانک مسکن تنها بانکی است که بیشترین منابع اعتباری خود را در اختیار طرح نهضت ملی قرار داده است. میزان اعتباری که بانک مسکن برای این پروژه صرف کرده است مبلغی حدود 7438 میلیارد تومان بوده است، یعنی بیش‌ترین مبلغی که یک بانک توانسته از منابع تسهیلاتی خود پرداخت کند.

طرح نهضت ملی مسکن

چرا بانک‌‌ها از انجام تعهدات خود نسبت به طرح ملی مسکن سرباز زدند؟

احتمالا 20 بانک دیگر برنامه متفاوت برای منابع اعتباری خود دارند و مایل نیستند درصدی از منابع اعتباری خود را در اختیار این پروژه قرار دهند.

مطلب پیشنهادی:  باخت خریداران ملک در ترکیه

به نظر می‌رسد تامین اعتبار از منابع تسهیلاتی یک بانک برای به ثمر رسیدن پروژه عظیمی مانند طرح ملی مسکن چندان اثری برپیشبرد بهتر و سریع‌تر این پروژه نخواهد گذاشت. ضمنا پرداخت حجم قابل توجهی از اعتبار یک بانک  به این پروژه آینده چندان روشنی را برای بانک مذکور رقم نخواهد زد. این یعنی نظام بانکی تاکنون به 2 درصد از تعهدات خود در قبال این طرح عمل کرده است.

برطبق هدف‌گذاری که از پیش برای مشارکت بانک‌ها با این طرح انجام شده بود، قرار بر این بود هر بانک حداقل 20 درصد از منابع اعتباری خود را که معادل 800 هزار میلیارد تومان است، در اختیار این پروژه عظیم قرار دهد.

مطالعه بیشتر:مطلب «خبر خوش واگذاری تسهیلات ودیعه مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 310

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر:مطلب «طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] بیشتر:مطلب «طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…