مزایا و معایب خرید آپارتمان در استاد معین

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
استاد معین یکی از محله‌های معروف منطقه 9 شهرداری تهران به شمار می‌رود که به دلیل امکانات رفاهی مناسب و خوش مسیر بودن، متقاضیان بسیاری به دنبال خرید آپارتمان در استاد معین هستند.
خرید آپارتمان در استاد معین

بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با منطقه‌ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این گزارش قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در استاد معین هستند، اقدام به معرفی این محله کنیم. با ما در دلتامگ همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی محله استاد معین

محله استاد معین در منطقه 9 شهرداری تهران واقع شده در سال 1340 شکل گرفت. این محله جزو محله‌های پر رفت‌وآمد محسوب می‌شود. استاد معین جزء محله‌هایی است که در طول چند سال اخیر جمعیت زیادی از سایر نقاط شهر تهران برای سکونت به این محله آمده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل آن قیمت مناسب مسکن در این محله به نسبت سایر مناطق دیگر تهران است. اگر قصد خرید آپارتمان در استاد معین را دارید بهتر است با محله‌های همسایه این منطقه آشنا شوید. این محله با محله‌های:

  • از شمال با میدان آزادی
  • از غرب با مهرآباد
  • از جنوب با امام زاده هاشم
  • و از شرق با محله جیحون یا سی‌متری جی و مهرآباد همسایه است.

خیابان هاشمی، طوس، شهیدان و دامپزشکی از جمله خیابان‌های مهم این محله هستند که شهرک صابرین، ولی‌امر و فرهنگیان از شهرک‌های مهم محله استاد معین به شمار می‌رود.

سایت ملکی دلتا

نقشه محله استاد معین

دسترسی محله استاد معین چگونه است؟

این محله به دلیل دسترسی مناسبی که به سایر نقاط شهر دارد طرف‌داران بسیاری برای خرید مسکن دارد. این محله به دلیل نزدیکی به میدان آزادی و ایستگاه مترو استاد معین از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است چرا که باعث شده بسیاری از مردم که امکان تردد با خودرو شخصی را ندارند به‌راحتی به سایر نقاط شهر تردد کنند.

اگر قصد خرید آپارتمان در استاد معین را دارید بهتر است که بدانید یکی دیگر از مزایای این محله  این است که در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد. از همین رو امکان تردد خودروی شخصی در تمام ساعات و ایام هفته امکان‌پذیر است.

استاد معین کجاست

قیمت خرید آپارتمان در استاد معین

قیمت مسکن در محله استاد معین متناسب با نوع ساخت، متراژ، امکانات واحد مسکونی، سال ساخت و… متغیر است. قیمت خانه در استاد معین از متری 46 میلیون تومان آغاز و به متری 85 میلیون تومان نیز می‌رسد. در این محله امکان خرید یک واحد مسکونی 37 متری با یک میلیارد و هفتصد و بیست میلیون تومان وجود دارد.

متراژ

سن بنا

قیمت هر مترمربع
60 متر 6 سال ساخت 85,000,000 تومان
78 متر 7 سال ساخت 71,264,000 تومان
52 متر 6 سال ساخت 50,962,000 تومان
مطلب پیشنهادی:  اجاره آپارتمان در فاز 4 پرند چقدر بودجه می‌خواهد؟

اجاره آپارتمان در استاد معین

دسترسی خوب و نزدیکی به مرکز شهر باعث شده که این محله از محله‌های پرطرف‌دار حتی برای اجاره خانه در تهران است. قیمت خانه‌های این منطقه برای اجاره به نسبت سایر مناطق بسیار متعادل‌تر و مطلوب‌تر است. اجاره آپارتمان در استاد معین بسیار معقول و به‌صرفه است.

متراژ سن بنا قیمت رهن قیمت اجاره
71 متر 4 سال ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
57 متر 19 سال ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان
60 متر 4 سال ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

معایب خرید آپارتمان در استاد معین

نزدیکی میدان آزادی به این محله را می‌توان جزو مزیت این محله برشمرد که تردد به سایر نقاط شهر تهران را سهل کرده است. اما از سوی دیگر مجاورت با میدان آزادی مشکلاتی از جمله آلودگی هوا و شلوغی را برای این محله به ارمغان آورده است.

البته به دلیل کاهش حجم ترافیک زیرگذری در خیابان آزادی‌ از سمت خیابان شهید جواد اکبری وجود دارد که به کاهش شلوغی کمک کرده است.

بااینکه در طول سال‌های اخیر ساخت‌وسازهای بسیاری در این محله انجام شده است؛ اما همچنان بخش زیادی از محله استاد معین دارای بافت فرسوده است. به همین جهت افرادی که اقدام به خرید خانه با سال ساخت بالا می‌کنند باید نهایت احتیاط در این زمینه را داشته باشند.

مزایای خرید خانه در استاد معین

همان‌طور که اشاره شده این محله دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط شهر دارد و دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی به این موضوع کمک زیادی کرده است. البته کسانی که از خودرو شخصی برای تردد استفاده می‌کنند لازم است که بدانند این محله در طرح زوج و فرد قرار ندارد.

در پایان گفتنی است که قیمت مناسب خرید خانه، نزدیکی به میدان آزادی، دسترسی به مترو، امکانات مناسب رفاهی، نزدیکی به بزرگراه‌های متعدد و… از جمله مزایای خرید آپارتمان در استاد معین است.

محله استاد معین

سخن آخر

خرید آپارتمان در استاد معین یک انتخاب عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند در شلوغی و ازدحام مرکز شهر زندگی کنند، اما به دنبال خانه‌ای با دسترسی مناسب و قیمت‌های معقول می‌گردند. این محله یکی از محله‌های اصیل و بسیار قدیمی تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…