افزایش هفتگی قیمت مصالح ساختمانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تاکید برای اینکه در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی هر هفته افزایش پیدا می‌کند، گفت: متأسفانه قیمت مصالح ساختمانی با قیمت‌های جهانی مقایسه می‌شوند.
قیمت مصالح ساختمانی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت که یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش و رشد ساخت‌وساز مسکن ثبات قیمت مصالح ساختمانی است. او افزود: این افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث کاهش انگیزه ساخت‌وساز شده است.

وی با تأکید بر اینکه عدم کنترل قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی باعث کاهش تولید شده چراکه مصالح ساختمانی تأثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده ساختمان و واحدها دارد، اظهار داشت: قیمت مصالح ساختمانی به طور هفتگی افزایش پیدا می‌کند،  این در حالی است که وعده دولت این بود که در راستای افزایش تولید مسکن، قیمت مصالح ساختمانی را کنترل و برای سازندگان مسکن تعدیل کند اما تا به امروز این وعده محقق نشده است.

رهبر فولاد و سیمان از مهم‌ترین اجزای ساخت‌وساز برشمرد و گفت: قیمت این دو قلم کالای اساسی در ساخت‌وساز در هر هفته بالا می‌رود.

قیمت مصالح ساختمانی

وی با بیان اینکه فقط یک مورد میلگرد قبل از سال جدید، با افزایش قیمت در هر کیلوگرم به ۱۴ هزار تومان رسید، بیان داشت: همین میلگرد در کمتر از دو ماه گذشته به ۱۹ الی ۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

او با تأکید بر اینکه قیمت مصالح ساختمان متأثر از اقتصاد کلان کشور و نرخ تورم است، اظهار داشت: در حالی که تنها نرخ تورم خود عامل افزایش قابل‌توجه قیمت مصالح ساختمانی می‌شود در این شرایط اتفاق بسیار اشتباهی که در بازار رخ داده این است قیمت‌ها با قیمت‌های جهانی مقایسه می‌شوند.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران ابراز داشت: اعمال قیمت‌های جهانی در شرایطی که مصالح ساختمانی تولید داخل هستند و  عمدتاً با یارانه انرژی تولید می‌شوند و مواد اولیه آن از معادن کشورمان تأمین می‌شود، بسیار اشتباه است.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت طرح کنترل نرخ اجاره مسکن

قیاس اشتباه قیمت مصالح ساختمانی با قیمت‌های صادراتی

نایب رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تأکید کرد: قیمت مصالح ساختمانی در بازار داخل کشور را نباید با قیمت‌های صادراتی در نظر گرفت. با افزایش قیمت‌های صادراتی هم نباید قیمت همان مصالح در بازار داخل افزایش پیدا کند، چراکه اساساً قیمت‌های صادراتی با شاخص‌های متفاوتی تعیین می‌شود و نباید مصالح ساختمانی با همان قیمت صادراتی به دست تولیدکنندگان برسد. بنابراین بعد از آن هم انتظار داشت که قیمت مسکن افزایش پیدا نکند.

رهبر ادامه داد:‌ در مقطعی بحث اختصاص مصالح ساختمانی با کارت اعتباری به انبوه‌سازان مطرح شد اما هیچ وقت به اجرا نرسید و بعید است که طرح به اجرا برسد چراکه اساسا دغدغه مسئولان نیست.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران اظهار داشت: هر حالی که دولت اعلام کرده قیمت تمام شده این واحدها ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اما اجرای این پروژه با این قیمت‌ها نشدنی نیست.

مطالعه بیشتر: مطلب «یک توصیه به مشاوران املاک: با صاحبخانه‌ها چانه‌زنی کنید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…