نظارت در حوزه مصالح ساختمانی ضعیف است

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان ملی استاندارد از عدم نظارت کافی در حوزه مصالح ساختمانی انتقاد کرده و گفته استانداردسازی بر مصالح ساختمانی در دستور کار است.
نهاده های ساختمان های مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، غلامرضا شریعتی با بیان اینکه از سال گذشته تدوین سند راهبردی برنامه ۵ ساله مدیریت کیفیت در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است، بیان کرد: نظارت کافی در حوزه مصالح ساختمانی وجود ندارد از این رو برای استانداردسازی و نظارت بر این بخش برنامه های جدی داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه در بحث استانداردسازی و نظارت بر مصالح ساختمانی گام‌های جدی برداشته‌ای، بیان کرد: ایران، کشوری بلاخیز است و به دلیل عدم نظارت کافی در هر زلزله آسیب‌های جدی وارد می‌شود؛ با کمک سازمان نظام مهندسی نظارت و استانداردسازی در این حوزه در دستور کار جدی قرار گرفته و تفاهم نامه‌ای نیز امضا کرده ایم و کمیته‌های مشترکی تشکیل شده تا قانون را اعمال کنیم.

صنعت ساختمان

شریعتی گفت: در بحث فناوری‌های نوین و دانش بنیان با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری ورود کردیم تا استانداردهای لازم را برای این بخش نیز تدوین و به کارهای آنها برای تجاری سازی با اعطای نشان‌های مختلف کمک کنیم.

مطلب پیشنهادی:  اهمیت سن ساختمان به هنگام خرید خانه در تهران

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در بخش مصالح ساختمانی نظارت‌ها بسیار پایین است، به عنوان مثال میلگرد با نازل‌ترین استاندارد به بازار عرضه می‌کنند.

گفتنی است، قوانین ساخت و ساز کشور نیز به روشنی مشخص کرده اگر قصوری در ساخت باشد عاملان آن باید مجازات شوند. بر اساس ماده 91 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان عدم رعایت ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان و همچنین ضوابط و معیارهای فنی مربوط به آن یا هر اقدام یا عملی که مخالف یا متناقض با مقررات مذکور یا سایر مقررات مربوط جاری کشور باشد، مجازات انتظامی از درجه یک تا درجه پنج را در پی خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: مطلب «بررسی قیمت مسکن در مرزداران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …