دلیل استقبال مردم برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران می گوید: برخی تسهیلات خاص مثل وعده کارت اقامت و مسائل دیگر، انگیزه ایرانی‌ها برای خرید خانه در ترکیه را دو برابر کرده است.
واحد مسکونی در ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسکانیوز، افشین پروین پور کارشناس اقتصاد مسکن به خریداران مسکن در ترکیه اشاره کرد و گفت: افرادی که اقدام به خرید خانه در ترکیه می‌کنند، اغلب ناچار می‌شوند با قیمت اندک آن را بفروشند.

وی در ادامه به کاهش ارزش پول ملی ترکیه در پی مشکلات اقتصادی این کشور اشاره کرد و افزود: ضعف برنامه‌ریزی اقتصاد ایران، باعث افزایش تمایل سرمایه‌گذاران ایرانی به خروج سرمایه شده است.

او بر این باور است که مردم نقدینگی برای سرمایه‌گذاری دارند اما به دلیل نبود محیط جذاب در داخل، ناچار می‌شوند به کشور دیگر بروند. چرا که مردم احساس می‌کنند سرمایه‌گذاری در داخل اقتصادی نیست.

این کارشناس اقتصادی سرمایه گذاری ایرانیان در سایر کشورها در حوزه املاک، را ناشی از ضعف مدیریت سیستم داخلی دانست.

هشدار به خریداران ملک در ترکیه

ایرج رهبر نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در همین رابطه به خریدارانی که بدون توجه به برخی مسائل اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند، هشدار داده بود.

او می گوید: این مسئله اتفاق تازه‌ای نیست و خیلی وقت است که شروع شده. ترکیه انگیزه‌های بسیاری برای خریداران ایجاد کرده و خرید ملک در کشور خود را رشد داده است.

خرید خانه در ترکیه

ایرج رهبر خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد از قبل در ترکیه به لحاظ سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی صورت گرفته که جذب گردشگر و سرمایه داشته باشند. همین مسئله باعث شده انگیزه لازم در برخی افراد ایجاد شود و برای خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در ترکیه وارد شوند.

ارزان‌تر بودن قیمت خانه در ترکیه نسبت به ایران

وی با بیان اینکه یکی از دلایل تمایل ایرانی‌ها به خرید ملک در ترکیه، ارزان‌تر بودن قیمت ملک نسبت به ایران است. او ادامه داد: از طرفی هم برخی تسهیلات خاص مثل وعده کارت اقامت و مسائل دیگر عنوان می‌شود که انگیزه ایرانی‌ها را دو برابر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  خرید خانه لاکچری با 420 میلیارد تومان

رهبر گفته بود: این مسئله از ابتدا مشخص بود که برخی مشکلات برای ایرانی‌ها ایجاد می‌شود. به نظرم اکنون هم کاهش ارزش لیر این مسئله را تشدید کرده است. باید مراقب همه این زوایا بود و در نظر داشت که یک کشور غریبه است و هر زمان بخواهد قوانین خود را تغییر می‌دهد.

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تاکید کرد: ممکن است افراد مقایسه کنند که با پولی که دارند خانه بهتری می‌توانند در ترکیه بخرند. شاید با همین پول بتوانند در کلانشهرهایی غیر از تهران خانه بخرد اما قیمت قطعا بسیار بیشتر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: وعده‌های کارت اقامت هم انگیزه‌ای برای جلب سرمایه می‌شود. به گفته وی، ایران می‌تواند با ایجاد تشویق برای سرمایه‌گذاران، از الگوی ترکیه استفاده کند تا این پول‌ها خارج نشود و برای افراد هم انگیزه ایجاد شود چرا که اگر قدری غافل شویم، مشکلاتی این‌چنینی ایجاد خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …