ایرانی‌ها دومین خریدار خانه در ترکیه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهروندان آلمانی امسال برای نخستین بار به پنجمین گروه خارجی بزرگ خرید خانه در ترکیه تبدیل شده‌اند و ایرانی در رتبه دوم قرار دارند.
ایرانی ها در ترکیه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، کاهش محدودیت‌های کرونایی در ترکیه باعث شده تا تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش یابد؛ به گونه‌ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ماه آگوست، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۴ درصد افزایش داشته و به ۱۸۸۰ واحد رسیده است. پس از کاهش ارزش پول ملی ترکیه، جذابیت خرید خانه توسط خارجی‌ها بیشتر شده است.

از کل ۵۹ هزار و ۱۶۶ خانه فروخته شده، استانبول محبوب‌ترین شهر برای خرید خانه بوده است. در یک سال اخیر نیز ۱۱ هزار و ۳۵۶ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنکارا با ۵۶۵۳ مورد و ازمیر با ۳۲۹۸ مورد، محبوب‌ترین شهرها برای خرید مسکن در ترکیه بوده‌اند.

خرید خانه در ترکیه

به گفته مرکز آمار ترکیه، در دوازده ماه منتهی به آگوست اتباع عراقی با خرید ۴۶۳۱ واحد خانه، بزرگ‌ترین گروه بزرگ خریدار خارجی مسکن در این کشور بوده‌اند و ایرانی‌ها با خرید ۴۶۰۰ ملک در رده دوم این جدول قرار گرفته‌اند.

شهروندان روس سومین خریدار ملک در ترکیه

شهروندان روسی با خرید ۲۵۷۵ خانه در ترکیه سومین گروه بزرگ خارجی خریدار مسکن بوده‌اند. افغان‌ها با ۱۸۱۹ واحد و آلمانی‌ها با ۱۱۸۹ در رده‌های بعدی قرار دارند. محبوب‌ترین شهرها برای خرید خانه توسط اتباع خارجی در این بازه زمانی استانبول با ۸۱۸ خانه، آنتالیا با ۳۴۱ خانه و آنکارا با ۱۰۶ خانه بوده است.

مطلب پیشنهادی:  رقم تسهیلات ساخت مسکن مشخص شد

سال قبل در مجموع ۴۰ هزار و ۸۱۲ خانه در ترکیه به خارجی‌ها فروخته شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن، ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت این کشور را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «متری ۱۱۱ میلیون تومان برای یک همکف زعفرانیه» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …