فصل اجاره به تیرماه موکول شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران می‌گوید که بنا به دلایلی مختلفی اعم از ایام نوروز، ایام ماه مبارک رمضان، فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان، فصل جابه‌جایی مستأجران به تیرماه موکول شده است.
جابه جایی مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک، می گوید: آمارهای بانک مرکزی را به دلیل اینکه بازتاب‌دهنده کل قراردادها و معاملات رهن و اجاره مسکن نیست.

او در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر بازار رهن و اجاره مسکن به دلیل نبود مستأجر و دوری از فصل جابه‌جایی مستأجران راکد و آرام است. قلی خسروی افزود: حتی برخی موجران برای آنکه واحدشان تا چند ماهی که به فصل جابه جایی مانده، خالی نماند، حاضر به ارائه ملک خود در بازار اجاره با قیمت‌هایی پایین‌تر از نرخ منطقه واقع شدن ملک هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران با تاکید بر اینکه فعلا بازار مسکن آرام است، می‌افزاید: با توجه ایام نوروز، در پیش بودن ماه مبارک رمضان، ایام امتحانات دانشجویان و دانش آموزان فصل جابه‌جایی مستأجران به تیرماه موکول شده است. خسروی معتقد است از دی‌ماه بازار اجاره مسکن به ثبات رسیده و حتی در هفته‌های اخیر کاهشی هم بوده است.

مطلب پیشنهادی:  پایان دلالی‌ با عرضه مسکن در بورس

جابه جایی مستاجران

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز در گزارشی که دی‌ماه امسال آن را منتشر کرد، با تأیید شد که افزایش ناگهانی اجاره‌بها در سال 1400، متأثر از افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده است.

در این گزارش آمده است: با توجه به همبستگی قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بهاء و رهن، افزایش قیمت مسکن با تأخیر منجر به افزایش قیمت رهن و اجاره اماکن مسکونی شده است.

یک مرکز پژوهشی اعلام کرد: در سال گذشته، شاخص میانگین قیمت هر متر مربع که در بهمن 1400 به ۳۳ میلیون تومان در تهران رسیده بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تاخیر در تحویل ملک چه عواقبی دارد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …