نرخ مسکن در اراک برابر با پایتخت!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نرخ بالای مسکن در شهر اراک بیداد می‌کند و قیمت زمین و املاک در برخی مناطق اراک با مناطق بالا شهر تهران برابری می‌کند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی در شورای مسکن استان مرکزی در سخنرانی عنوان کرد که در حوزه مسکن موظف هستیم که در نهضت ملی مسکن متقاضیان را صاحب مسکن کنیم اما اگر شهری زمین داشته، اما متقاضی مسکن ندارد حق ساخت مسکن نداریم چراکه نهضت ملی مسکن متقاضی محور است.

وی در ادامه عنوان کرد: سهم هر شهرستان در ساخت مسکن ملی، بر اساس جمعیت شهرستان در این طرح مشخص شده و باید به میزان سهمیه ساخته شود البته امکان افزایش این سهمیه نیز وجود دارد.

بر اساس گفته وزیر راه و شهرسازی، افرادی که سه سال سابقه پرداخت بیمه در شهر‌های کوچک داشته باشند، می‌توانند در آن شهر، در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

قاسمی افزود: شرایط فرم (ج) برای ثبت‌نام در این طرح تغییر کرده و افرادی که به دلایل مختلف در سه سال گذشته خانه خود را فروخته نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند، افزایش سقف طرح جهش تولید مسکن از ۳۵۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد تا سهم آورده افراد در ابن طرح کاهش یابد.

وی در خصوص بازآفرینی شهری بیان کرد: در این خصوص منابعی دیده شده که مدیرعامل بازآفرینی شهری برای مناطق فرسوده استان به استان اعزام می‌شود، روز گذشته با شهردار تهران برای ۱۳۰ هزار واحد توافق لازم در این خصوص صورت گرفته است.

قاسمی گفته است: وامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، برای افرادی که تا زمان اصلاح منازل، قصد جابجایی دارند به مبلغ ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  متوسط زمان انتظار برای خانه دار شدن ۴۰ سال شد!

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مشکلات مربوط به تهیه سند در اراک شاید کمترین مشکل را داشته باشد، در یک شهری ازجمله شیراز ۲۰۰ هزارنفرخانه ساخته و در حال زندگی است، اما فاقد سند است.

در این‌نشست نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در تمام شهر‌های استان آغاز شده که نشان می‌دهد، دولت در حوزه راه و شهرسازی تعهد قابل توجهی داشته است.

محمد حسن آصفری به نرخ بالای مسکن در شهر اراک اشاره و تاکید کرد: نرخ بالای مسکن در شهر اراک بیداد می‌کند و قیمت زمین و املاک در برخی مناطق اراک با مناطق بالا شهر تهران برابری می‌کند و همچنین تراکم در بخش‌های مختلف استان وجود دارد که مشکلات جدی ایجاد کرده است و با این روند قیمت‌ها، بسیاری از کارمندان صاحب مسکن نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان ثبت نام کردند که ساخت هزار مسکن نیاز کنونی شهر است که نیاز است برای سال‌های اتی به منظور رفع مشکل مسکن ملی، توجه ویژه صورت گیرد و همچنین اجرای طرح جهش تولید مسکن شهر‌های خنداب، کمیجان و ساروق و به منظور مهاجرت مردم به شهر‌های بزرگ تعیین تکلیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…