صندوق مسکن ملی، خالی از منابع مالی!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، خالی بودن منابع صندوق ملی مسکن را نشان از عدم اهتمام دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن دانست.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خانه ملت، طبق مصوبه مجلس، صندوق ملی مسکن به منظور ایجاد هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن تشکیل شد اما اخیر عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در خصوص صندوق ملی مسکن گفته است: تحقق شعار ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در گروی تزریق ۵۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بوده اما دولت اهتمام کافی برای اجرای قانون ندارد.

عبدالجلال ایری در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز جهت بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه 1041 جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم که در جریان این جلسه موضوعات مختلفی نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خالی بودن صندوق ملی مسکن، یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

او اضافه کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال آینده باید حدود 55 هزار میلیارد به صندوق ملی مسکن واریز شود، اما به دلیل کم‌توجهی دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، این صندوق از منابع مالی خالی بوده و به یکی از نگرانی‌‌های جدی اعضای کمیسیون عمران تبدیل شده است.

مطلب پیشنهادی:  بررسی محله جنت آباد برای خرید ملک

این نماینده مجلس گفته است که گویا دولت قصدی برای اجرای قانون جهش تولید ندارد.

گفتنی است، طبق قانون، منابع این صندوق باید از محل مالیات‌های مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان، منابع پیش‌بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی، منابع اجاره زمین‌های ۹۹ ساله، منابع خطوط اعتباری مسکن مهر، اقساط برگشتی صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر سال، کمک‌های خیرین و سایر منابعی که در اساسنامه صندوق پیش‌بینی می‌شود، تامین شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «ساخت 700 هزار مسکن ملی در شهرهای جدید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …