نکات مهم برای خرید یک خانه ایده آل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید خانه ایده آل

انسان ها ذاتا عادت دارند تا به جاهای مختلف بروند و چیزهای جدیدی را تجربه کنند. خرید یک خانه جدید و مستقر شدن در آن، باعث ایجاد تغییراتی در سبک زندگی شما نیز می گردد. بنابراین بهتر است ایده آل ترین خانه را انتخاب کنید تا در کمال رفاه و آرامش در آن زندگی کنید. در این مقاله سعی داریم تا نکات مهم برای خرید خانه ایده آل را به شما ارائه دهیم. همراه ما باشید.

اهمیت خرید نسبت به رهن و اجاره

رهن و اجاره به معنی مستقر شدن افراد به مدت معین در یک ملک است. زمانی که خانه ای را اجاره می کنید، صاحب آن نیستید و پس از اتمام قرار داد از آنجا می روید. این یعنی برایتان خیلی اهمیت ندارد که خانه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد، رفتار همسایه ها چگونه است یا …

اما زمانی که صاحب خانه می شوید تمامی پارامترها برایتان حائز اهمیت است.

پارامتر های مهم در خرید خانه ایده آل

  • ساکنین محل
  • موقعیت جغرافیایی
  • امکانات ساختمان
  • دسترسی به حمل و نقل عمومی
  • نزدیک بودن به فروشگاه‌ها

ساکنین محل و همسایه‌ها

این روز‌ها داشتن ساکنین محلی خون‌گرم و به ویژه همسایه با فرهنگ، نعمتی بزرگ است. هنگامی که با مشاور املاک در حال بازدید از ملک هستید، سعی کنید به طرز صحبت و رفتار کردن ساکنین آن‌جا هم دقت کنید. فراموش نکنید که هدف شما از خرید خانه ایده آل، داشتن رفاه و آرامش است. اگر همسایه‌های پر سرو صدا و بد اخلاقی داشته باشید از این آرامش برخوردار نمی‌شوید.

البته به موقعیت جغرافیایی ملک هم بستگی دارد. مثلا  در محله‌های لوکس و یا بالای شهر افراد مرفه و تحصیل کرده بسیاری ساکن هستند که به فرهنگ آپارتمان نشینی احترام زیادی قائلند. اما به این معنا نیست که آن‌جا هیچ همسایه بدی وجود ندارد. خیر،  استثنا همه جا وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی از مهم ترین نکات خرید خانه ایده آل

اگر شلوغی را دوست ندارید در نقطه‌های شلوغ شهر به دنبال خانه نگردید. این نقطه‌ها که دارای مراکز خرید هم هستند در ایام نزدیک عید و بازگشایی مدارس، به شدت شلوغ و پر سرو صدا هستند. به نظر می‌رسد که شهرک‌های تازه تاسیس از ساکنین زیادی برخوردار نیستند و همین خلوت بودن، انتخاب خوبی است.

خرید خانه ایده آل

امکانات ساختمان

خرید آپارتمان ها و خانه‌های نوساز، که معمولا از آخرین امکانات برخوردار هستند و طبق بروزترین علوم مهندسی معماری طراحی شده اند امری عقلانی به نظر می‌رسد. اما به هر حال حداقل امکانات یک خانه ایده آل شامل آسانسور، انباری، بالکن، دوربین مدار بسته، پمپ آب، سنسور آتش نشانی و پارکینگ می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:  فروش و اجاره خانه خود را آسان‌تر کنید

به امکانات موجود شرطی نگاه کنید. مثلا اگر کوچه تنگ و باریک است حتما پارکینگ داشته باشد. اگر واحد در طبقات خیلی بالا است، حتما دارای آسانسور باشد.

دوربین مداربسته هم از مهم‌ترین المان‌های امنیتی در آپارتمان می‌باشد. به کمک دوربین مداربسته می‌توانید چهره مجرمان را رصد کرده و اگر اتفاقی در ساختمان رخ دهد، این دوربین‌ها ضبط می‌کنند.

دسترسی به حمل و نقل عمومی

وسائل شخصی حمل و نقل مانند خودرو یا موتور سیکلت، رفت و آمد را خیلی آسان کرده است. اما تصور کنید یک روز به هردلیلی اعم از جریمه یا طرح ترافیک قرار است بدون این ها سفر کنید. راه حل استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی یا مترو است. اگر خانه مورد نظرتان از ایستگاه‌ها دور باشد، مجبور هستید مسافت زیادی را طی کنید و این مورد در زمانی که عجله دارید خیلی شما را اذیت می‌کند.

نزدیک بودن به فروشگاه‌ها

واقعا مزیت مهمی است اگر بتوانید طیف گسترده‌ای از خرید‌های خانه‌تان مانند مواد غذایی، لوازم جانبی موبایل، آرایشی بهداشتی و … را از فروشگاه های معتبر و نزدیک به خودتان تهیه نمایید. بسیاری از افراد برای خرید فقط یک نوشابه گاز دار ناچار هستند با خودرو به سوپر مارکت بروند.

قیمت، یکی دیگر از پارامتر‌های مهم خرید خانه ایده آل

معامله کردن ملک باید با توافق کامل طرفین انجام شود و یک معامله برد برد باشد. این روزها به علت نوسانات ارز و تورم، خرید خانه هزینه زیادی دارد اما تا حد امکان سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. یعنی قیمت خانه نسبت به امکانات ایده آلی که دارد برای شما بصرفه باشد. برای تصمیم‌گیری بهتر، با مشاوران املاک مشورت کنید.

تعداد کلمات مطلب: 691

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

خوشگذرانی‌های متفاوت در باغ جوان اصفهان

اصفهان فقط میدان نقش جهان نیست. در این بخش باغ جوان اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد. جای…