امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن کارگری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید برای تأمین مسکن کارگری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
تامین مسکن کارگری

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، در این تفاهم‌نامه همکاری که به امضای علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و علیرضا جعفری سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید رسیده است، طرفین بر حمایت از نیروهای شاغل در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تامین مسکن کارگری در جهت ترویج اسکان پایدار در شهرهای جدید با توجه به اجرای طرح جهش تولید مسکن در سطح کشور تأکید کردند.

تأمین مسکن کارگری، ترویج اسکان پایدار در شهرهای جدید، ایجاد رضایتمندی اجتماعی در اقشار کارگری به لحاظ ایجاد تعلق خاطر ساکنان به محل سکونت خود، تسریع و تسهیل شرایط تأمین مالی پروژه‌ها و شاغلان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف در این تفاهم‌نامه همکاری است.

همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و شرکت عمران شهرهای جدید در قالب این تفاهم‌نامه به مدت دو سال معتبر و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

ضرورت تامین مسکن کارگری

ضرورت تامین مسکن کارگری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این در نشست مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: باید شرایط، تسهیلات و مشوق‌های لازم تعریف و برنامه‌ریزی شود تا کارفرما و صنعتگر برای حفظ نیروی کار خود متقاضی ایجاد مسکن برای کارگران باشد.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی به قیمت مسکن در جنوب و غرب در یک سال گذشته

به گفته رسولیان در حال‌حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال دارند که با توجه به این حجم و گستردگی، تأمین مسکن و آسایش آن‌ها از طریق کاهش هزینه رفت و آمد و ترافیک برای ما امری مهم تلقی می‌شود.

رسولیان اظهار امیدواری کرده بود همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید، فرصت مناسبی را برای هر دو بخش در جذب نیروی انسانی برای واحدهای صنعتی و ارتقا شهرهای جدید فراهم کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مناطق مستعد رشد در تهران کدام است؟» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…