خانه‌های مناطق جنوبی تهران هم شامل مالیات می‌شوند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تقریبا در تمام مناطق تهران و حتی محلات جنوب شهر خانه‌های لوکس وجود دارد که مشمول مالیات می‌شوند و تقریبا تهرانی‌های ساکن تمام مناطق شهر امکان دارد که برگه‌های مالیاتی را به زودی دریافت کنند. 
مالیات سالانه بر املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، چند روز گذشته بود که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس از تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و ماشین‌های لوکس خبر داد و گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است.

بر همین اساس کسانی که خانه‌ و باغ ویلاهایشان بالای 10 میلیارد تومان ارزش دارد، باید نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات دو در هزار را باید پرداخت کنند.

از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به ۴۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان ۴ در هزار و نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا ۵ در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

مالیات بر زمین و املاک

با این حساب اگر میانگین قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران را در نظر بگیریم در مناطق یک تا سه خانه‌های بالای ۱۴۰ متر و در مناطق چهار تا شش خانه‎های بالای ۲۰۰ متر مشمول مالیات می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  بافت مسکونی نامناسب در هزینه مسکن و تورم تاثیرگذار است

منطقه هفت، هشت، سیزده و بیست و دو خانه‌هایی که بزرگتر از ۳۱۰ متر هستند و در منطقه 9 تا 21 و خانه‌های بالاتر از ۴۱۵ متر و در مناطق یازده تا بیست خانه‌های بزرگتر از ۵۷۰ متر، مشمول مالیات می‌شوند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که خانه‌های نوساز هر منطقه با متراژ کوچکتر هم مشمول مالیات می‌شوند. همچنین خانه‌های کلنگی که در واقع زمین هستند و قیمت بالاتری دارند ممکن است با متراژ کمتر مشمول مالیات شوند.

علاوه بر این خانه‌های لوکس و پنت‌هاوس در مناطق مختلف به دلیل قیمت بالاتر ممکن است با متراژ کمتر صورت حساب مالیاتی دریافت کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «شیب رشد اجاره‌بها در سال آینده تندتر می‌شود» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…