مراحل گرفتن سند برای ملک اوقافی به چه صورت است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
املاک وقفی قیمت بسیار کمتری نسبت به املاک دیگر دارند و همین مورد از جمله مهمترین ویژگی‌های ملک وقفی می‌باشد.
سند برای ملک اوقافی

در صورتی که می‌خواهید برای ملک اوقافی سند بزنید باید به خوبی در مورد مراحل گرفتن سند برای ملک اوقافی اطلاعات لازم را داشته باشید. پس با دلتا مگ همراه باشید.

باید بدانید که در صورت خریداری املاک وقفی فرد دیگری نمی‌تواند این املاک را از شما بگیرید. بنابراین نیازی نیست در این مورد نگران بی‌موردی داشته باشید. اما مراحل گرفتن سند برای ملک اوقافی به شرح زیر است:

پرس و جو کردن

برای اینکه در مورد اوقافی بودن و یا نبودن یک ملک اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید با اهالی آن محل صحبت کنید. به‌طور معمول اهالی محل در این مورد اطلاعات زیادی دارند و می‌توانند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. البته که باید بدانید مشاوران املاک در آن محل هم می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

استعلام از اداره اوقاف

هر یک از انواع ملک‌های اوقافی زیر نظر اوقاف می‌باشد و به خوبی روی آنها مدیریت دارد. البته که باید بدانید اگر اداره اوقاف بیان نماید این ملک در لیست املاک ما نمی‌باشد نمی‌توانید در مورد اوقافی بودن و نبودن آن به یقین برسید.

مطالعه و دقت به سند ملک

مطالعه و دقت به سند ملک

زمانی که سند به صورت شخصی باشد در آن نوشته شده است که شش دانگ از عرصه و اعیان که این مورد مهمترین ویژگی سندهای شخصی می‌باشد. اما در صورتی که سند وقفی باشد باید بدانید که روی آن نوشته شده است، شش دانگ از اعیان که این نشانه وقفی بودن آن می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:  آمار ساخت‌‌وساز طی 10 سال گذشته

مشورت با وکیل

در صورتی که شما در مورد هیچ یک از روش‌های بیان شده اطلاعات زیادی ندارید و نمی‌دانید از چه طریق در مورد ملک خریداری شده اطلاع به دست آورید باید از وکیل مشورت بگیرید. وکلا به خوبی با اداره اوقاف و سازمانی که در آن فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود آشنایی دارند. بر همین اساس شما می‌توانید از آنها مشورت‌های لازم را دریافت کنید.

شما باید بدانید مراحل گرفتن سند برای ملک اوقافی تا حدودی دشواری‌های ویژه و خاص خودش را دارد. بر همین اساس برای اینکه این مراحل را به درستی و بدون هیچ ایرادی انجام دهید بهتر است از وکلایی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشاوره بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حقوقی «مراحل شکایت از صاحب خانه توسط مستاجر» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…