سهم سکونتگاه‌های غیررسمی از بودجه سال آینده چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از رشد ۶۱ درصدی اعتبار مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی خبر داد.
سکونتگاه های غیر رسمی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از مهر، سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی یا محله‌های ناکارآمد شهری یکی از موضوعات دارای اولویت در کشور، عنوان کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان اجتماعی این نگرانی وجود دارد که تمامی بودجه برای سکونتگاه های غیر رسمی اختصاص پیدا نکند.

بر اساس گفته وی، در لایحه بودجه کل کشور، ۷۸۹ میلیارد تومان به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی اختصاص یافته که از رشد حدود ۶۱ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: همیشه در بودجه بافت‌های فرسوده این نگرانی برای ما در حوزه کارشناسی ایجاد می‌شود که وقتی بافت فرسوده مطرح می‌شود، بیشتر ساختمان، خیابان و ظاهرسازی محور قرار می‌گیرد درحالی‌که باید به دنبال توسعه کیفی و کمی خدمات عمومی از جمله خدمات اجتماعی در این مناطق باشیم.

سکونتگاه های غیر رسمی

وی افزود: امیدواریم که پس از تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مختلف، برنامه‌های حوزه اجتماعی را فراموش نکنند. اگر برنامه‌های این حوزه بدون پیوست اجتماعی و فرهنگی باشد و بدون توجه به تسهیل دسترسی مردم به خدمات عمومی باشد، طبیعتاً اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  تامین زمین برای ساخت و ساز روستایی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی اظهار امیدواری کرد؛ توجه و اهتمام در دولت سیزدهم برای تقویت برنامه‌ها وجود داشته باشد و همچنین برای تقویت برنامه‌های مربوط به این حوزه، عدالت در دسترسی به امکانات و خدمات اجتماعی در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «نظارت در حوزه مصالح ساختمانی ضعیف است» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…