پروژه مسکنی دولت از بتن غیراستاندارد ساخته می شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ظرف سه سال گذشته هر سال ۵۵ میلیون تن سیمان تولید شده که ۲۰ میلیون تن کیسه‌ای و ۲۹ میلیون تن فله بوده است.
بتن غیراستاندارد

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محرم کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های بتن آماده و قطعات بتنی، در پروژه های مسکنی دولت پیمانکار بتن غیراستاندارد استفاده می‌کند.

محرم کریمی گفت: از ۲۹ میلیون تن سیمان تولید شده، چهار میلیون تن برای پروژه‌های عمرانی صرف شده و ۲۵ میلیون تن نیز به واحدهای تولیدکننده بتن آماده فروخته شده که تبدیل به ۷۵ میلیون تن بتن آماده شده است.

کریمی با بیان اینکه مصرف کننده ۲۵ میلیون تن سیمان فله واحدهای تولیدکننده بتن آماده هستند، گفت: یکی از هدف‌های عرضه سیمان در بورس قطع دست دلالان از این حوزه بود اما الان دلالی نسبت به قبل بیشتر شده و دلالان همان دلالان قدیمی هستند و بتنی ها مجبورند سیمان را از دلال بخرند.

دبیر کانون سراسری انجمن های بتن آماده و قطعات بتنی افزود: واحدهای تولید بتن آماده کد بورسی دارند اما نمی‌توانند از بورس سیمان بخرند زیرا ثانیه اول کل سیمان در بورس فروخته می‌شود و واحد تولیدکننده بتن نمی تواند سیمانی از بورس بخرد.

پروژه مسکنی دولت از بتن غیراستاندارد ساخته می شود

راه چاره چیست؟

وی گفت: ما نامه نگاری‌های زیادی با وزارتخانه انجام داده‌ایم اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. طبق مصوبه هیات وزیران در تصمیمات اینچنینی باید نظر انجمن تخصصی اخذ شود اما در مورد نحوه عرضه سیمان در بورس هیچ نظری از ما نگرفتند اما به حرف‌های مصالح فروش به دقت گوش کردند.

مطلب پیشنهادی:  الهیه، محله‌ای لوکس و مرفه‌نشین

کریمی با بیان اینکه بتن سازان مصرف کننده ۵۵ درصد سیمان کشور هستند، اما با این حال سیمانی به آنها نمی‌رسد، اظهار کرد: یک مساله‌ای که با آن مواجه هستیم ورود پیمانکار به تولید بتن است، در حال حاضر پیمانکاران برای پروژه‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی خودشان بتن تولید می کنند.

کریمی گفت:دولت باید جلوی استفاده از بتن غیراستاندارد در پروژه‌های مسکن را بگیرد و از طرف دیگر به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که سیمان فله از طریق بورس به دست واحدهای تولیدکننده بتن آماده برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مانع بزرگ بر سر راه تحقق ساخت مسکن روستایی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …