با این محلول به راحتی انواع لکه کابینت ام دی اف را از بین ببر

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم با لکه روی کابینت مشکل دارید و نمی‌دانید چگونه آن را از بین ببرید که به کابینت آسیب نرسد، با ما همراه باشید.

تمیز کردن کابینت‌های چوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ زیرا چوب به عنوان یک ماده طبیعی و جذاب در دکوراسیون آشپزخانه به کار می‌رود. اما به دلیل رفت و آمد بالا در آشپزخانه و طبخ غذاها، کابینت‌ها به سرعت چربی را جذب خود کرده و لکه می‌شوند؛ به همین دلیل نیاز به مراقبت و تمیزکاری ویژه دارد تا براقیت و زیبایی آن حفظ شود؛ در ادامه این مطلب از دلتامگ با ما همراه بشید تا نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف را به شما آموزش دهیم.

مراحل تمیز کردن کابینت ام دی اف

برای آنکه چربی‌های روی کابینت‌های مدرن عمقی نشود، لازم است آن را به طور مدام تمیز کنید واز آن مهم‌تر بتوانید یک محلول مناسب برای از بین بردن لکه استفاده کنید؛ از بین بردن لکه روی کابینت چوبی چندان کار سختی نیست و تها کافی است که محلول پاک کننده مناسب هر جنس کابینت چوبی را بشناسید و با رعایت چند نکته که در ادامه به آن می‌پردازیم، لکه‌ها را به راحتی از بین ببرید.

  • آشنا بودن با جنس کابینت

باتوجه به اینکه قیمت کابینت بالا است، برای جلوگیری از هر گونه آسیب رسیدن به بافت کابینت، لازم است که اطلاعات کافی از جنس کابینت داشته باشید؛ چرا که لازم است برای هر جنس کابینت یک محلول مخصوص استفاده کنید؛ برای مثال بهترین محلول برای تمیز کردن کابینت فلزی، ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی است.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

یکی از دلایل محبوبیت کابینت ام دی اف این است که تمیز کردن آن وقت زیادی از شما نمی‌گیرد؛ اما در مقابل به این نکته توجه داشته باشید که ام دی اف جزو متریال‌هایی است که در مقابل آب به شدت آسیب‌پذیر هستند و باید مراقب باشید تا آب به بافت درونی ورق آن نفوذ نکند.

بهترین محلول برای تمیز کردن کابینت ام دی اف، ترکیبی از آب ولرم و مایع ظرفشویی است؛ بعد از درست کردن این ترکیب، با استفاده از یک اسفنج نرم مقداری از محلول را روی لکه زرده ئو بعد با استفاده از یک دستمال نخی، رطوبت را از سطح کابینت پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین رنگ کابینت 1402 برای آشپزخانه

تمیز کردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف هایگلاس

تمیز کردن این مدل کابینت چوبی بسیار راحت‌تر است چرا که از سطح صافی برخوردار است؛ اما با توجه به سطح براقی که این مدل کابینت‌ها دارند، هنگام تمیز کردن باید مراقب باشید که خط و خشی روی آن به وجود نیاید. برای از بین برزدن لکه و اثر انگشت روی کابینت، بهتر است که یک عدد پارچه نخی را مقداری نم دار کرده و با آن کابینت را تمیز کنید؛ در صورتی که لکه با این روش از بین نرفت، می‌توانید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در یک لیوان آب آب‌گرم حل کنید و با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، سطح کابینت را پاک کنید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ممبران

کابینت‌های ممبران از جنس‌هایی هستند که در برابر رطوبت مقاومت نسبی خوبی دارند، به ویژه اگر به طور کامل وکیوم شده و از جنس درجه یک ساخته شده باشند. این ویژگی باعث می‌شود تمیزکردن آنها به طرز قابل توجهی ساده‌تر از سایر جنس‌های کابینت باشد.

استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کابینت‌های ممبران انتخاب مناسبی است، زیرا باعث پاک شدن لکه‌ها و کثیفی‌های سطحی می‌شود و در عین حال از آسیب به روکش ممبران جلوگیری می‌کند؛ در نهایت به این نکته توجه داشته باشید برای جلوگیر از پوسیدگی کابینت، بعد از اتمام تمیز کاری حتما سطح کابینت را با یک دستمال نخی به خوبی پاک کنید.

تعداد کلمات مطلب: 572

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…