در پاییز به جاهای دیدنی فریدونکنار سفر کنید

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فریدونکنار شهری مملو از جاذبه‌های توریستی استثنایی است که باعث شده‌اند این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران باشد. با سفر به جاهای دیدنی فریدونکنار سفری خاطره‌انگیز برای خود و عزیزانتان به ارمغان بیاورید.
جاهای دیدنی فریدونکنار

جاهای دیدنی فریدونکنار از جمله زیباترین جاهای دیدنی کشور هستند. مناظر بی‌نظیر طبیعی، چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از دریا، پارک‌های جنگلی زیبا و تالاب‌هایی که در آن می‌توانید انواع پرندگان مهاجر را ببینید. فریدونکنار از جاهای دیدنی مازندران است و شهری بسیار زیبا و جذاب از دید گردشگران محسوب می‌شود. دلتامگ در این مقاله تصمیم به معرفی زیباترین جاذبه‌های توریستی فریدونکنار دارد، تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

پل فلزی از جاهای دیدنی فریدونکنار

اولین پل ماشین‌رو در ایران پل فلزی فریدونکنار بوده که هنوز هم جزء پرترددترین پل‌های ایران است. پیش از آغاز جنگ جهانی دوم و در سال 1313 رضاشاه دستور ساخت این پل را داده بود. طول این پل هشتاد متر، عرض آن هشت متر و ارتفاع آن شانزده متر است که بر روی رودخانه فریدونکنار واقع شده است.

جنگل فریدونکنار کجاست؟

نزدیک‌ترین جنگل به فریدونکنار پارک جنگلی سوته است که نه‌تنها یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار محسوب می‌شود؛ بلکه یکی از باصفاترین تفرجگاه‌های نزدیک به شهر است. این پارک جنگلی در جنوب غربی فریدونکنار واقع شده است. گردشگران می‌توانند از طریق جاده‌ای خاکی، صاف و بدون شیب که از میان شالیزارهای متراکم می‌گذرد به جنگل زیبای سوته برسند. از آنجایی که در محیط این پارک جنگلی امکانات خاصی وجود ندارد، فضایی دنج، بکر و آرام خلق شده که برای فرار از شلوغی شهر مقصدی ایده‌آل است.

شالیزارهای فریدونکنار

بهترین سواحل فریدونکنار کدام‌ها هستند؟

ساحل آزاد فریدونکنار یکی از زیباترین سواحل این شهر است که با لمس شن‌های طلایی زیر پاهایتان لذتی وصف‌ناشدنی از سفر به دریا را به شما می‌بخشد. دو موج‌شکن، پلاژ آقایان و بانوان، تعدادی کافه و رستوران و پارک ساحلی از جمله امکانات سواحل فریدونکنار هستند. از جمله تفریحاتی که در این ساحل وجود دارد می‌توان به شنا، بازی‌های ساحلی، قایق‌سواری، ساخت مجسمه‌های شنی و تماشای طلوع و غروب خورشید اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:  روستای جنت رودبار، نگین ارغوانی مازندران

دامگاه پرندگان از جمله جاهای دیدنی فریدونکنار

در جنوب شرقی شهر فریدونکنار مجموعه تالاب‌هایی به وسعت 5400 هکتار وجود دارد که با نام دامگاه پرندگان شناخته می‌شود. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری فوق‌العاده زیبا از طریق سه جاده سرخرود به آمل، جاده گاز و جاده اجاکسر می‌توانید به سمت دامگاه بروید.

پس از برداشت برنج توسط شالی‌کاران، شالیزارهای رها شده این منطقه پر از آب می‌شوند. صاحبان شالیزارهای اردک و پرندگان محلی خود را در این شالیزارهای رها می‌کنند و این‌گونه مکانی امن برای فرود و زیست پرندگان مهاجر نیز فراهم می‌شود.

چنگر، غاز وحشی، عقاب شاهی، حواصیل، مرغابی، باکلان، مرغ سقا، قره غاز، قو و شاهین، ماهی‌هایی چون لای ماهی، سیاه ماهی و کپور، پستاندارانی چون راسو، شنگ و شغال، خزندگان و دوزیستان متعدد و درنای زیبای سیبری از جمله جاندارانی هستند که در دامگاه پرندگان فریدونکنار زندگی می‌کنند و منظره‌ای تماشایی در دید گردشگران خلق می‌کنند.

پرندگان مهاجر در دامگاه فریدونکنار

سخن آخر

مرکز محافظت شده پرندگان سرخرود، بازارهای فریدونکنار، بندر فریدونکنار، تالاب شیرا، پارک ساحلی لاله، باغ پرندگان فریدونکنار و پناهگاه حیات‌وحش فریدونکنار از دیگر جاهای دیدنی فریدونکنار هستند که حتما در سفر به این شهر باید به دیدن آن‌ها نیز بروید. پاییز یکی از بهترین فصل‌هایی است که می‌توانید به این شهر سفر کنید چرا که پرندگان مهاجر را هم می‌توانید در فریدونکنار ببینید.

تعداد کلمات مطلب: 509

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. پروین حکیمی

    5 مهر 1402 در 11:53 ب.ظ

    به شهر زیبای فریدونکنار. ر فته ام. از زیباییش و هوای.د ل انگیزش هنوز در ذهنم مانده دلم میخواد برم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…