شرکت تویوتا گامی مهم به سمت آینده برداشت!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 محققان مؤسسه تحقیقاتی تویوتا، هدف اصلی اقدام جدید خود را تقویت نیروهای انسانی شمردند. در راهکار جدیدی که برای ارتقای ربات‌های این شرکت صورت‌گرفته، نیروهای انسانی نیز پیشرفت خواهند کرد. این شرکت در پس توسعه خود، قصد حذف نیروهای انسانی را ندارد و در تلاش برای ساخت محیطی مناسب برای کارکرد ربات‌ها در کنار انسان‌ها بوده است.
شرکت تویوتا

در خبر جدیدی که مدیرعامل شرکت تویوتا به آن اشاره کرد، این شرکت به روشی جدید دست پیدا کرده است تا ربات‌های خود را ارتقا داده و آنها را در محیط‌های گوناگون توانا سازد. ربات‌های جدید موانع و محدودیت‌ها قبل را نداشته و به کمک نیروی انسانی این شرکت شتافتند. در ادامه به بررسی هدف این تغییرات، قابلیت‌ها و محدودیت‌های پیشین پرداخته و به دستاوردهای نوین این شرکت می‌پردازیم. با دلتامگ همراه باشید.

در مطلبی، به شگفتی‌های ماشین تسلا پرداخته‌ایم که در صورت علاقه، می‌توانید به آن مقاله نیز مراجعه کنید.

 هدف این تغییرات جدید در شرکت تویوتا

محققان مؤسسه تحقیقاتی تویوتا، هدف اصلی اقدام جدید خود را تقویت نیروهای انسانی شمردند. در راهکار جدیدی که برای ارتقای ربات‌های این شرکت صورت‌گرفته، نیروهای انسانی نیز پیشرفت خواهند کرد. این شرکت در پس توسعه خود، قصد حذف نیروهای انسانی را ندارد و در تلاش برای ساخت محیطی مناسب برای کارکرد ربات‌ها در کنار انسان‌ها بوده است.

ربات‌هایی که تاکنون در این شرکت کارکرده‌اند محدودیت‌های زیادی داشته‌اند که با روش‌های جدید بهبود بسیار زیادی یافته اند. روش‌های جدید آنها کاربردی بوده و سبب نیرومندتر شدن عملکرد ربات‌ها و انسان‌ها می‌شود.

ربات شرکت تویوتا

 محدودیت ربات‌های قبل به چه شکل بود؟

ربات‌های قبل شرکت تویوتا در تمام محیط‌ها عملکرد مناسبی نداشتند. آنها کارهای تعریف شده را باتوجه‌به هر محیط به‌خصوص انجام داده و ازاین‌جهت منعطف نبودند. علت این موضوع به کدنویس‌های آنها بازمی‌گشت که به علت آن، تنها در محیط‌های ساده‌تر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دادند. به دلیل قدیمی بودن متدها، ایجاد روش‌های جدید زمان‌بر بوده؛ اما ارزشش را داشتند. ربات‌های پیشین نمی‌توانستند کارهای پیچیده‌ای همچون وظایف پیش‌آمده روزانه را به‌خوبی انجام دهند.

 قابلیت‌های ایجاد شده در ربات‌های شرکت تویوتا

در این روش جدید، ربات‌های قبل آموزش‌های نوینی دریافت کرده‌اند. تغییر و تربیت ربات‌ها به‌وسیله انتقال اطلاعات و مهارت‌های جدیدی به آنها صورت می‌گیرد تا بتوانند کارهای بیشتری را انجام داده و پیرامون خود سازگارتر باشند.

مطلب پیشنهادی:  آیا نور خورشید زرد است؟

آموزش‌های جدید تنوعی از مهارت‌ها را دربرگرفته که به قابلیت‌های آنها افزوده شده و ممکن است سخت یا ساده باشند. بعضی از کارهای ساده همانند برنامه‌نویسی عادی تا اوامر پیشرفته‌تر همانند یادگرفتن هوش مصنوعی و ماشین‌آلات از جمله قابلیت‌های افزوده شده به این ربات‌ها هستند.

ربات شرکت تویوتا

 مهارت‌های جدید افزوده شده

معاون پژوهش‌های رباتیک در شرکت تویوتا، تغییرات جدید را بسیار شگفت‌انگیز خواند. از نگاه او رسیدن به مهارت‌های جدید این ربات‌ها حتی تا یک سال قبل نیز قابل‌پیش‌بینی نبودند. مقدار و میزان اطمینان در تغییرات حاصله بسیار زیاد بوده و نویدی بر ایجاد کارکردهای جدید هستند.

برخی از قابلیت‌های جدید با توانایی لامسه و دوربین‌ها سروکار داشته و به همین جهت، این ربات‌ها در برخورد با وسایل تغییر شکل‌دهنده، کارایی بهتری را نشان می‌دهند. این وسایل می‌تواند شامل موادی چون پارچه‌ها، مایعات و غیره باشد. کارکردن با این مواد، برای ربات‌ها امری دشوار محسوب می‌شد.

 سخن آخر

شرکت تویوتا در اقدام جدید خود موفق به افزودن اطلاعات و کارکردهای جدید به ربات‌های پیشین شرکت خود شد. پس از این اقدام، این ربات‌ها در شرایط گوناگون عملکرد منعطف‌تر و بهتری یافته و عملکرد بهتری در خصوص مواد تغییر شکل‌دهنده داشتند. انجام این کارها تا پیش‌ازاین بسیار دورازذهن می‌رسید؛ اما به لطف تلاش‌های محققان تویوتا بالاخره به ثمر رسیدند.

تعداد کلمات مطلب: 517

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. امیر

    13 مهر 1402 در 8:20 ب.ظ

    خوشبحال آن کشورها که در آنجا دین از سیاستشان جداست و در علوم با هم رقابت می کنند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خرید خانه وام دار و چند نکته مهم

یکی از پیشنهاداتی که برای خرید خانه ما به افراد می‌کنیم، خرید خانه وام دار است. اما خرید ا…