ترسناک ترین مکان های ممنوعه تهران + ویدیو

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکان های ترسناک تهران را می‌شناسید؟ با مکان‌های ممنوعه تهران آشنایی دارید؟ چیزی درباره گردشگری سیاه در تهران شنیده‌اید؟ اگر به  جاذبه‌های گردشگری ترسناک علاقه دارد، این مقاله را از دست ندهید.

 

گردشگری سیاه به نوعی از گردشگری می‌گویند که با تراژدی و مرگ همراه است. تهران پایتخت ایران، علاوه بر زیبایی‌هایی که دارد، جاذبه‌های ترسناک و ممنوعه هم کم ندارد. اگر جاهای دیدنی تهران را می‌شناسید حالا وقت آن است که با گردشگری سیاه تهران نیز آشنا شوید. مکان‌ های ترسناک تهران اغلب مکان‌های ممنوعه هستند که یا کسی جرات ورود به آن‌ها را ندارد یا از طرف دولت کسی اجازه وارد شدن به این مکان‌ها را ندارد. همراه دلتامگ سفری مجازی در تور گردشگری سیاه تهران داشته باشید.

موزه عبرت از مکان های خیلی ترسناک در تهران

در قلب تهران بزرگ می‌توان موزه‌ای را یافت که یکی از ترسناک‌ترین موزه‌های ایران و یکی از مکان های ترسناک تهران است. این موزه در گذشته یکی از مخوف‌ترین شکنجه‌گاه‌های سرویس‌های اطلاعاتی رضاشاه و ساواک بوده است.

در زمان رضاشاه پهلوی زندانی چهارطبقه و ضد زلزله به دست معماران آلمانی ساخته شد. پروژه ساخت زندان مدرن تهران در سال 1311 کلید خورد و در سال 1316 پایان یافت و در همین سال برای اولین‌بار درهای این زندان مخوف به روی زندانیان باز شد.

هر بیننده‌ای با هر تفکری در نگاه اول مجذوب معماری متفاوت این زندان می‌شود. زندانی دایره‌ای شکل با راهروهای تودرتو و دالان‌های باریک متعدد و زیاد فرار از زندان را برای زندانیان غیرممکن ساخته است. علاوه بر این‌ها نرده‌ها و دیوارهای بتنی بلند نیز به نفوذناپذیر بودن زندان و ترسناک‌تر بودن آن افزوده‌اند.

هیچ صدایی به این زندان وارد یا از آن خارج نمی‌شود به همین دلیل سال‌ها کسی از وجود این زندان اطلاعی نداشته است. این زندان حتی تا سال‌های زیادی بعد از انقلاب نیز همچنان مخفی و مسکوت بود تا این‌که چند سال پیش درهای آن نه به‌عنوان زندان که با نام موزه عبرت به روی مردم باز شد.

با این وجود درون زندان به‌قدری تاریک و ترسناک و وهم‌آلود است که در لیست گردشگری سیاه جاگرفته است. همچنین ماکت‌هایی از زندانی‌ها که با انواع ابزار شکنجه در حال شکنجه شدن هستند نیز بر ترسناک‌تر شد فضای زندان افزوده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  اکوکمپ در دل جنگل سه هزار

موزه عبرت تهران

خانه اجنه دربند از مکان های ترسناک تهران

یکی دیگر از مکان های ترسناک تهران خانه اجنه دربند است. در تهران خانه‌ای متروکه و جن زده وجود دارد که به خانه اجنه دربند معروف است. داستان‌های زیادی درباره این خانه که جزء ساختمان‌های متروکه به شمار می‌آید وجود دارد. در لیست مکان های جن زده تهران نام خانه ارواح به شکلی عجیبی همه را مجذوب و درگیر می‌کند.

به گفته اهالی منطقه در این خانه که در محله دربند تهران واقع شده است، ارواح سرگردان و جن‌های زیادی رفت‌وآمد دارند. مردم می‌گویند در حالی صدای وزش باد را در خانه می‌شنوند که هیچ بادی نمی‌وزد! یا گاهی صدای گربه‌ای به گوش می‌رسد که هیچ‌گاه دیده نشده است.

در سال‌های قبل شش نوجوان تهرانی از محله یافت‌آباد تصمیم گرفتند برای رفع کنجکاوی و حس ماجراجویی خود شبانه به این خانه بروند. متاسفانه در آن شب وهم‌انگیز یک نفر از این شش نفر یعنی آرش ۲۱ساله بر اثر ترس و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست می‌دهد. بعد از آن حادثه این خانه از طرف دولت پلمپ شد و حالا کسی اجازه ورود به آن را ندارد.

قبرستان ممنوعه تهران

سخن آخر

لیست گردشگری سیاه تهران بسیار طولانی است و از دیگر مکان های ترسناک تهران می‌توان به روستای ارواح سنگی، غار رود افشان و قبرستان ممنوعه تهران نیز اشاره کرد. هرکدام از این مکان‌های ویژگی‌ها و داستان‌های مخصوص خود را دارند. به قبرستان ممنوعه تهران که با نام قبرستان متفقین نیز شناخته می‌شود کسی اجازه ورود ندارد. همه مکان های ترسناک تهران ممنوعه نیستند. برای رفتن به روستای ارواح سنگی و غار رود افشان که مملو از خفاش‌های خونخوار است باید شجاعت زیادی به خرج دهید.

تعداد کلمات مطلب: 614

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 شهریور 1402 در 4:04 ب.ظ

    عالی‌شما‌گل.گل.هستید

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:48 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…