آبشار آب پری، آبشاری سحرآمیز و درخشنده در دل جنگل

4
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مازندران یکی از زیباترین استان‌های سرسبز شمال کشور است که شاید یکی از بارزترین جاذبه‌های طبیعی آن آبشار آب پری باشد که با زیبایی منحصربه‌فرد خود جلوه خاصی به جنگل آب پری مازندران بخشیده است.
آبشار آب پری

آبشار آب پری یکی از خاص‌ترین آبشارهای مازندران که حتی بدون دیدن آن فقط با شنیدن نام سحرانگیزش از هرکسی دلبری می‌کند. دلتامگ در این مقاله به معرفی این آبشار زیبای جادویی پرداخته است، همراه ما باشید.

آبشار آب پری

منطقه آب پری یکی از زیباترین مناطق مازندران است که با سرسبزی و زیبایی مدهوش‌کننده خود به یکی از اصل‌ترین مقاصد گردشگری مازندران تبدیل شده است. منطقه آب پری با مناطق کجور و یوش همسایه است. جاهای دیدنی مازندران مملو از شگفتی و زیبایی است.

آبشار پری که در این منطقه قرار داد درست در کنار جاده واقع شده و از لابه‌لای سنگ‌های زمخت و سخت راه خود را باز کرده و جریان یافته است.  سراسر این منطقه را درختان بلندقامت کاج و درختان جنگلی انبوه پوشانده‌اند. عبور آب زلال و گوارا از میان این درختان باعث شده که هوای جنگل آب پری با مناطق اطراف آن حدود ده درجه سانتی‌گراد متفاوت باشد.

آبشار سحرانگیز آب پری

علت نام گذاری آبشار آب پری

افسانه‌های می‌گویند در زمان‌های قدیم اینجا محل زندگی جن و پری بوده است. پری‌های مهربانی که به هرکسی که در جنگل تاریک با درختان انبوه گم می‌شده، راه را نشان می‌داده‌اند.

یک داشتان دیگر می‌گوید؛ چون آب برای پیدا کردن راه خود مجبور بوده از روی سنگ‌های بپرد نام آن را آب پری نهاده‌اند.

مسیر رفتن به آب پری

آبشار آب پری در نزدیکی شهر رویان واقع شده است. فاصله دقیق این آبشار با شهر رویان دقیقا هفده کیلومتر است. فاصله شهر رویان از شهر نور مازندران نیز حدود پنج کیلومتر است.

برای رسیدن به این آبشار باید از مسیر جاده چالوس به سمت شهر نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان بروید. بعد از خارج شدن از شهر رویان می‌توانید این آبشار زیبا را در میانه جاده گلندرود درست در کنار جاده سمت چپ مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  استایل مناسب طبیعت و کمپ!

مسیر رسیدن به آبشار آب پری

تفریحگاه‌های اطراف آبشار

در کنار جاده مکان‌های زیادی برای استراحت و پیک‌نیک وجود دارد. در نزدیکی این آبشار که در یک منطقه کوهستانی زیبا واقع شده تفرجگاه‌های بسیاری نیز ساخته‌اند. همچنین برای راحتی حال گردشگران در اینجا سرویس‌های بهداشتی، امکانات بازی، آلاچیق‌های فراوانی برای استراحت و تفریح خانواده‌ها ساخته شده است.

هرچه جاده را بالاتر می‌رویم، مناظر زیباتر، هوا خنک‌تر، تعداد ماشین‌ها کمتر و شمار منظره‌های بکر بیشتر می‌شود. اینجا سکوت مطلق حکم‌فرما است. شاید اگر چند دقیقه بادقت گوش دهیم، بتوانیم صدای واقعی جنگل را بشنویم؛ چهچهه‌ پرندگان، صدای دارکوب و گله‌ای که در دشت‌های دورتر مشغول چرا است.

فاصله آمل تا آب پری

شهر آمل تا این آبشار زیبا حدود 64 کیلومتر فاصله دارد. یعنی حدود یک ساعت و سیزده دقیقه با ماشین طول می‌کشد تا به این آبشار زیبا برسید.

آبشار آب پری نگین زیبای جنگل

بهترین زمان سفر به آبشار

بهترین زمان سفر به آبشار آب پری بهار و تابستان است. این منطقه آب‌وهوای خنک و معتدلی دارد و در زمستان‌های هوا به‌شدت در اینجا سرد می‌شود؛ اما در فصل بهار و تابستان باوجوداینکه هوای شمالی گرم و شرجی است، هوای جنگل آب پری خنک و مطبوع است.

 

تعداد کلمات مطلب: 481

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. فهیمه

    13 شهریور 1402 در 2:55 ب.ظ

    درود. الان اصلا آب نداره

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      13 شهریور 1402 در 3:34 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

  2. اصلانی

    17 شهریور 1402 در 12:46 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر همه ی جای ایران قشنگی خودشو داره ولی یه آبشار گمنام داریم یه شهرستان فوق العاده زیبا که کمتر کسی بهش اشاره می کنه فریدونشهر بام ایران شهرستانی بی نهایت زیبا ودارای آبشار زیبا ی پونه زار و چشمه لنگان وپارک ََسرا ب و بابا احمد جای خیلی قشنگیه و خنک دوستان توصیه می کنم برا تعطیلات یه سر برین ومردمانش خون گرم

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      18 شهریور 1402 در 11:14 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما و ممنون که تجارب خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…