3 مورد از خطرناک ترین مکان های دنیا + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا مکان‌های زیادی وجود دارد که زیبایی و جذابیت آن‌ها باعث شده آنجا را بخشی از بهشت بنامند. در مقابل مکان‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در رده خطرناک ترین مکان های دنیا قرار داد و رفتن به این مکان‌ها جرات زیادی می‌خواهد.

خطرناک ترین مکان های دنیا مکان‌هایی هستند که پا گذاشتن در آنجا دل و جرات زیادی می‌خواهد و هرکسی شجاعت رفتن به این مکان‌ها را ندارد. همراه دلتامگ با چند مورد از این مکان‌های خطرناک آشنا شوید.

جاده یونگاس از خطرناک ترین مکان های دنیا

در بولیوی، یکی از کشورهای زیبای امریکای جنوبی جاده‌ای خطرناک وجود دارد که به جاده مرگ شهرت یافته است. هرچند این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است اما سالانه بیست و پنج هزار نفر گردشگر را به این نقطه از جهان جذب می‌کند.

این مسیر هشتاد کیلومتری شما را از لاپاز به کورویکو می‌رساند. این جاده در 56 کیلومتری شمال شرقی لاپاز واقع شده و از آنجایی که در منطقه یونگاس قرار گرفته به آن جاده یونگاس نیز می‌گویند. بخش عجیب و ترسناک این جاده مربوط به بسیار باریک و تک لاین بودن آن است به‌شکلی که این جاده تنها سه و نیم متر عرض دارد.

جاده خطرناک مرگ بولیوی

اگر فکر می‌کنید این جاده به اندازه کافی ترسناک نیست تنها کافی است تصور کنید که در یک روز مه آلود و بارانی که سطح جاده نیز به‌شدت خیس و لغزنده شده و شما هیچ دیدی از روبه‌روی خود ندارید، در حال رانندگی در این جاده هستید! فقط یک قدم اشتباه باعث پرتاب شدن شما به ته دره می‌شود.

این جاده سالانه دو درصد مرگ‌ومیر بولیوی را به نام خود ثبت کرده بود تا اینکه دولت تصمیم گرفت جاده را ایمن‌تر کند؛ اما بازهم با وجود ساخت‌وسازهای طولانی‌مدت جاده مرگ همچنان جزء خطرناک‌ترین جاده‌های دنیاست.

جاده مرگ با وجود تمام خطراتی که دارد یکی از محبوب‌ترین و بهترین مکان‌ها برای دوچرخه‌سواران کوهستانی است که دوچرخه‌سواری در آن هیجان خاصی به آن‌ها می‌دهد. اگر به مکان‌های عجیب و غریب علاقه دارید، با روستاهای عجیب ایران نیز آشنا شوید.

حفره آبی بلیز از خطرناک ترین مکان های دنیا

یکی دیگر از خطرناک‌ ترین عجایب دنیا حفره آبی بلیز است. در امریکای مرکزی و در غرب اقیانوس اطلس حفره‌ای بزرگ در میان آب‌های اقیانوس وجود دارد که آن را با نام حفره بزرگ آبی یا حفره بلیز می‌شناسند.

مطلب پیشنهادی:  برای رزرو هتل در استانبول باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هرچند اینجا یکی از بهترین مناطق برای غواصی است؛ اما گاهی وحشت خاصی نیز به دل غواصان می‌اندازد. با این نگاه کردن به این حفره احساس می‌کنید که هیچ انتهایی ندارد. در سال 2018 زیردریایی‌هایی تواستند تصویری از عمق این گودال مخوف ارائه دهند.

تصاویر زیردریایی‌ها اعماق این گودال را حدود صد و بیست و پنج متر تخمین زدند درحالی‌که یکدست عمیق نشده و در مرحله مختلف عمیق می‌شود.

حفره آبی بلیز

دهکده ترسناک ناگورو

در ژاپن و در منطقه شیکوگو یک دهکده کوچک و استثنایی وجود دارد که به‌عنوان یکی از خطرناک ترین مکان های دنیا شناخته می‌شود.

ناگورو قبلا یک شهر کوچک پررونق بوده که سیصد سکنه داشته؛ اما به‌مرور زمان از جمعیت آن کاسته شده است. روز به روز چنان از جمعیت این منطقه کاسته شد تا بلاخره تنها بیست و هفت نفر در این روستا باقی ماندند.

با این‌وجود تصو نکنید که شما هیچ‌کس را در این روستا نخواهید دید بلکه با اندکی گشت و گذار در اطراف روستا با عروسک‌های انسان‌نمای بسیاری مواجه می‌شوید. حدود چهارصد عروسک که به دست زنی تنها ساخته شده و داستان‌های زیادی برای گفتن دارند.

روستای ناگورو

سخن آخر

خطرناک ترین مکان های دنیا در گوشه و کنار جهان پراکنده شده‌اند. دریاچه ناترون سنگ‌کننده در تانزانیای شمالی، روستای همیشه یخ‌زده اویمیاکن در روسیه و حتی کلیسای کاپوچین در پالرموی ایتالیا از جمله ترسناک‌ترین و خطرناک ترین نقاط دنیا هستند که اگر قصد سفر به آنجا را دارید باید خود را برای سفری هیجان‌انگیز و مملو از وحشت آماده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 588

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…