دلالی امتیاز مسکن ملی به چند نفر

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معامله وسوسه‌برانگیز چند صد میلیون تومانی امتیاز مسکن ملی، ضمن لغو امتیاز متقاضیان، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به دنبال دارد.
احداث مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با وجود آنکه دیگر خبری از آگهی فروش و دلالی امتیاز مسکن ملی در سایت‌ها نیست، اما بنگاه‌های املاک همچنان اقدام به خرید و فروش امتیاز این طرح می‌کنند

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس چندی پیش گفته بود: برخی مشاوران املاک و دلالان مسکن یک امتیاز را به چند نفر می‌فروشند و در این معامله نامعتبر، خریداران متضرر خواهند شد.

روز گذشته نیز در شهر هشتگرد که قیمت‌ واحدهای مسکن مهر آن حدود 300 میلیون تومان است، امتیاز طرح ملی مسکن با قیمت 150 میلیون تومان معامله شد. در دماوند نیز امتیاز طرح ملی مسکن با قیمت حدود 150 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

عباس اکبرپور، کارشناس بازار مسکن با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی هر چه وسیع‌تر شود حاصلی جز رشد سیستم دلالی ندارد، گفت: طرح مسکن ملی بدون اینکه تمهیدات لازم صورت پذیرد شروع به ثبت‌نام کردند و راه برای دلالی امتیاز مسکن ملی باز شد و می‌بینیم که راهکاری برای سودجویی از این موضوع پیدا کرده‌اند.

 اکبرپور ادامه داد: به عنوان مثال یک زوج جوان فاقد مسکن که امروز شانس ثبت‌نام در طرح ملی مسکن را داشته ممکن است به دلیل بی‌اعتمادی به نحوه ساخت این نوع مسکن و اینکه مشخص نیست چه زمانی خانه‌دار شود اقدام به فروش امتیاز این طرح کند تا بتواند با آن آپارتمانی را رهن کند.

مطلب پیشنهادی:  اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن 7 میلیون تومانی شد

این کارشناس بازار مسکن افزود: متاسفانه باید گفت با توجه به نرخ تورم فعلی و اینکه امیدی به آینده اقتصاد کشور وجود ندارد قاعدتا بخش قابل توجهی از مشمولین ثبت‌نامی در این طرح مجوزهای خود را می‌فروشند و سودجویان این امتیازها را خریداری می‌کنند و چند سال آینده با چندین برابر قیمت از آن بهره‌برداری خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مالیات بر زمین و املاک راهکاری برای ساماندهی بازار آشفته» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…